Hjälp att reda ut färgerna
Jag blev lite inspirerad av den nya färgsidan och har försökt lära mig hur de olika färgerna hänger ihop, men jag har ett par frågor som någon kanske kan hjälpa mig med.
Brun färg - är egentligen ingen egen färg utan svart kan se svart eller brun ut, stämmer det? Till skillnad mot choklad som är ett eget anlag (som påverkar det svarta anlaget). Och en brunmaskad katt borde egentligen heta svartmaskad fast den ser brun ut?
Agouti - hårstråt är bandat, gäller det även underullen, dvs kan man se på en crx att den är agouti eller kan man bara se det på täckhåren?
Mitted - vad är det? En slags vitfläck så långt är jag med.
Jättebra med bilderna på färgsidan så man kan se hur färgerna ser ut på crx 
Jo brunt räknas som svart.Men vi säger ändå brunmaskad.Choklad är helt annorlunda ,helt rätt.
Det finns många mönstrade rexar och det syns väldigt tydligt.
Mitted har jag inte fördjupad mig i,men det låter som att ansiktet har en vit bläs .Finns ju Ragdolls i det mönstret så kolla på deras sidor.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Mitted är vitfläck - gäller endast ragdoll. Hittade en sida som beskriver mitted samt skillnaden mellan mitted och bicolor (ragdoll)
http://www.ciara.de/painting_markings_bicolor_mitted.html
Cornish rex har inga täckhår - alltså gäller agouti även underull
Tack för svaren 
#2 ja jag vet ju att crx:en inte har täckhår, och jag tänkte inte på agouti som mönstrade katter utan mönstade hårstrån, men som du säger #1 så finns det ju möstrade crx så det är ju självklart om man bara använder huvudet lite. Jaja tack för att ni är tålmodiga och förklarar även det uppenbara 
#3 Det är inte alltid så uppenbart i början, och om man aldrig frågar får man ju aldrig veta :)
Tycker inga frågor är för dumma i det läget. Genetik är ju en hel vetenskap av en anledning.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike