Lukta på Cornish Rex i Stockholm?!
Börjar verkligen bli sugen på en till familjemedlem. En katt, och gärna en CRX vore perfekt, de har stil och karaktär. Och härlig vågig päls. Vill dock träffa några först, så vi får testa om alla i familjen tål dem. Vi bor i Vaxholm, och skulle gärna vilja hälsa på hos någon i Stockholmskrokarna med BARA CRX hemma, eftersom jag själv är känslig mot åtminstone andra katter. Skulle jag klara en cornish vore det fantatiskt! Skriv en rad här om jag och min familj kan får hälsa på just dina kissar!!
Jätteroligt att ni är sugna på att nosa på Cornish! Allergi är knepigt och långt i från alla klarar vår underbara ras. Ungefär hälften av de som hälsat på hemma hos mig har klarat av Cornish. Ingen av de allergiker som köpt av mig har behövt omplacera sina katter på grund av allergi. Jag skulle däremot aldrig sälja till en familj med allergiska barn. Jag har fem vuxna rexar hemma hos mig både fertila och kastrerade och det går bra att hälsa på hemma hos. Vi är oftast hemma på kvällar och helger. Vi finns på Ingarö i Värmdö så det går ju bra att komma hit med färja från Vaxholm :-) Mvh Anki
Oj så trevligt med så snabbt svar :-) Jo men precis, jag har ju märkt att jag regerar olika mkt mot olika katter. Och när jag var yngre var jag allergisk mot hundar, men det är helt borta nu. Märklig är kroppen. Och jag är alldeles medveten om att det inte finns allergifria katter, men det är definitivt värt ett test eller två. inte minst också med barnen, de är 6 och 4 år. Ja Värmdö är ju nästgårds, och det vore väldigt vänligt om ni skulle låta oss hälsa på. Har ni uppfödning, alltså? Jag gissar på att jag hittar kontaktuppgifter till er om jag googlar på Silkewaves o hittar hemsidan? Jag får ha familjeråd och sedan hör jag av mig! Oj så roligt!!!
Anki har http://www.silkwaves.net/
Jag ar Tyvärr cornish ihop med Faraohund..!
Tror du får en trevlig kväll hos Anki 
… menade alltså jag har inte enbart cornish 
Haha, ja ok :-) Alexandra, tack ändå. Iof skulle det nig funka, en farao är ju naken, och hundar brukar gå bra. Men för att vara på säkra sidan prövar vi nog enbart crx.
Faraohundar är inte nakna, dom har päls 
www.kickemcattery.se
Var lite snabb när jag skrev. Jo det är jag som är Anki och föder upp Cornish rex under stamnamnet S*Silkwave's.
Tack Alex för att du hjälpte till 
Som sagt TS ni är varmt välkomna - våra älskade missar älskar besökare.
Ok, Anki, jag har mailat dig på den adress du har på din hemsida!
(Ok, men inte så mkt päls - ang faraoerna… ;-) )
Anna
Hehe nää…inte så mkt 
www.kickemcattery.se
Hehe.. Jag kan garantera dig att Min Faraohund inte är naken de har päls allover.. men den är kort.. precis som på en Weimaraner eller Rhodesian Ridgeback ..
Dock är det som du säger inte mycket lång päls och de fäller inte året runt.. men när de fäller så syns det :)
Lycka till med cornish sökandet och hoppas du finner er bästaste familjemedlem :)
Uppdatering: Efter några trevliga och mysiga och nysfria besök hos Anki har vi nu bokat in oss på en av hennes gullungar! Gaius flyttar snart hem till oss och vi är så glada för det!
Ååhh vill ha faraohund 
#11 Grattis till supersöt kattunge 
*** Qui vivrqa verra ***
#11 vad roligt! då hoppas vi på många foton när Gaius har flyttat hem till er!
Jag vill se foton på den lilla! ^^
Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

#11… Underbart!!
Lycka till!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
:-) Tack snälla för alla glada tillrop! Självklart bjussar jag på bilder när Gaius kommit hit till nya hemmet och vi lärt känna varandra!
Kul och se att ni har hittat en kisse :) Jag och sambon är i samma sits som du. Just nu letar vi egen kisse eftersom att vår lånekisse gick så otroligt bra! dessutom är rasen otroligt härig, man känner en viss saknad efter de små liven efter ha haft en i sitt hem.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
såg att det var tomt nu, men håll koll på
http://www.rexringen.nu/crx/omplaceringar.jsp
Jag har eventuellt 2 honor på G :)
Vad spännande! :D
jag är överlycklig! 
#24 hur har det gått för dig med katterna?
#25 jag har inte hört något av personen.. Så jag har ingen aning!
Ojoj. Man är ju inte så snabb i vändningarna… En liten uppdatering: Gaius från S*Silkwaves flyttade hem till oss i november och han är en snygg, pigg och mysig filur som verkar trivas fint i vår familj, och vi med honom. Jag tänkte lägga upp en bild här men min telefon är lite bråkig. Får återkomma när jag sparkat igång datorn.