Fuffens dagbok
Vi har varit inne och läst, Doris och jag… Jissa och Findus ligger bara och snarkar, de är jättetrötta efter husses födelsedagskalas idag!
Lova att Fuffens fortsätter sitt dagboksskrivande, det är kul och underhållande att läsa.
Kanske Hugin skulle vilja skriva en rad eller två om han fick sitta vid datorn en liten stund? 
#1 Hoho! Ja det kan du ju tro att han ska få! Han får ju inte ens titta åt mitt håll om han vill slippa stryk (eller nåja, strykförsök!). Du kan ju alltid försöka övertala Fuffens… Jag ska försöka tala om för honom att ni tycker att det är roligt så att han fortsätter skriva! Just nu är han alldeles vild för att han har fått tonfisk och inte kan förstå varför han inte kan få mer mer mer! I äkta Fuffens-anda.
Han är ju bara för underbar, din lilla Fuffens! 

Vi "diggar" Fuffens dagbok o "glor" storögt o avundsjukt på fotona
Hälsa nu till Fuffens att han o Go-Hugin kan sitta hos sin mamma tillsammans o bli kliade samtidigt exakt lika mycket…o låt den röde Hugin skriva en liten rad..

Gulliga Fuffens…
//Maria
#4 Jamen det var ju en jättebra idé. Klart Hugin ska få ge sin syn på saken! Chikan, det är ju annars risk för att vi blir alldeles för partiska och tar Fuffens parti. Fast det är väl det han jobbar som mest på förstås…
Jag följer annars Fuffens dagbok som vilken annan dokusåpa…!

Hi hi, Fuffens är ju bara så himla duktig! Att bita i halsen på de där jobbiga typerna funkar jättebra, jag vet för jag brukar göra det med Mauritz när han inte lyder direkt. /Karin