Tjorvens uppdrag.
Hej. Det är jag som är CH S*Racer Donnans Great Armstrong, eller Tjorven som matte kallar mig! Jag är en stor och stilig, svart…cornish rex…tror jag att matte säger! Hur som helst, så vill jag berätta om en händelse i mitt hittills 3-åriga liv, i människoår räknat.
Matte sa åt mig, i början av Februari, att jag skulle få ha lite kul, med en donna från Sundsvall. WOW!!! Tyckte jag och försökte att öva på "tanten" här hemma…..PANG, FRÄS, suck inte det nä.:( Jag väntade och väntade, men inget hände. Jag frågade matte om hon skämtade, men tydligen så var inte donnan redo för ngt. kul än. Efter en evighet, ca 1-2 månader i er tid räknat, så var det dags! Onsdag kväll åkte jag och matte iväg. Jamade extra högt hela vägen till Pilis, där vi skulle mötas…hon kunde ju höra mig! Gissa om jag blev snopen, när det var tomt i stugan när jag kom fram! Jag ropade och sniffade, men inget svar. MATTE, VART ÄR HON? Skrek jag högt. Matte, sa att hon skulle komma om en stund. STÖN, tar aldrig denna väntan slut?
Så kom då min prinsessa. Hon är verkligen vacker ska ni veta! Jag ville ut ur buren som matte knuffat in mig i, och hälsa!…Och givetsvis lite annat också
Jag bet i gallret och jamade HÖGT i protest! Emellanåt, så försökte jag charma damen också…bakom GALLER! När gallret äntligen öppnades, så hann matte knappt flytta på sig, innan jag var ute, och framme vid min prinsessa! FRÄS, PANG! ???? Hon var ju redo ju??? MATTE?????
Jag ville ju, pang på rödbetan, men det tyckte inte min sötnos!
Efter lite lirkande, flirtande och en god natts sömn, så gav min prinsessa äntligen med sig! Men det tar tid för mig att komma till SKOTT så att säga. Min gumma är liten till växten och jag är stor dessutom så är jag ju faktiskt inte så erfaren än på det romantiska planet. Jag har ju bara gjort det 1 gång tidigare. Matte är dum och säger att jag är klumpig. Har ni hört?! Nåja, vi håller på i godan ro sent på fredag kväll. Då kommer matte och säger att jag måste hem. Det är utställning dagen därpå. Jag ville absolut inte lämna min stora kärlek än! Vi är inte färdiga matte! Men efter ett sista nyp, så åkte jag in i buren igen! Under vilda protester. Min älskling, protesterade också och försökte att ställa in sig hos matte. Förgäves.
Jag tänker inte berätta allt jag sa i bilen på vägen hem åt matte, men hon sa till mig flera gånger under färden.
Hemma igen, så var det dags att pröva sina färdigheter på "tanten" igen…PANG och FRÄS!
Näe, nu går jag och lägger mig och vårdar mitt längtande hjärta!
Jag saknade min prinsessa nästa dag, och matte hade fullt sjå, med att hålla i mig framme vid domaren. Men jag fick mitt cert och jag blev t o m. NOM för första gången i mitt liv! Det var kul! Och matte är så stolt över mig! …Fattas bara…
Tja, detta är lite av det som har hänt mig det senaste tiden. Jag kommer nog att höra av mig igen…om matte låter mig trycka på de roliga svarta sakerna, som genom ett under, låter mig berätta det här för er i ngt. som matte kallar för text.
Mjau från Tjorven
Ps…är det ngr. snygga donnor där ute, så kan ni väl övertala er husse och matte, att ni vill ha en träff med mig???Ds.
Vilken pudding du är Tjorven!
Jättesnygg!

Men gullgubben min då.
Har du hittat hit?
Hälsa matte från mig att stugan står tom om någon mer dyker upp.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Välkommen hit, snygging
Vilket äventyr! Hoppas det resulterar i några småtjorvar…..

Vilken snygging..såå elegant
Välkommen hit…
//Maria
Tack, tack för alla komplimanger! 
Å vilken snygging han är!!!

Oooh du ser ut som en riktig panter, kkkrrrrrrrr
/Karin