2012
Då har det gått några dagar in på år 2012. År 2011 hamnar längre och längre bak i minnet. 2012 hur känns det egentligen?

En sak är klar är att vi alla blir lite äldre. Vi måste försöka komma ihåg att skriva just 2012. Vi får hoppas att det blir bra väder och att vi slipper allt detta oväder , som det har varit ganska mycket av. Detsamma kan sägas om andra naturkatastrofer.
Ja hur blir det då?
Ni som håller på med uppfödning kommer att få fantastiskt fina katter under året. Ni som inte är uppfödare utan har en katt hemma för sällskap och som en familjemedlem. Ni kommer att ha ett underbart år med er katt. Självklart gäller det också uppfödarnas hemmaboende katter. De är ju också familjemedlemmar och sällskap även om de har ett jobb och en karriär att sköta också.
Sverige tar massvis av Medaljer i sommar-OS, vinner fotbolls-EM och ishockey-VM. Sverige vinner skidskyttet och vanliga skidtävlingarna. Ja inom sportens värld kommer det att gå bra för Sverige under året. Och jag har en liten dröm att Timrå håller sig kvar i Elitserien i ishockey.
Världens ekonomi börjar sakteliga att blomstra. Det gäller då också Sverige och då blir vi, de små människorna, också med. Vi får mer pengar att spendera eller spara. Länens kommunikationer får noll-taxa vilket gör att fler åker kollrktivt. Bilen lämnas hemma och miljön blir bättre.
Valjakten upphör. Tigern och andra kattdjur ökar sin population och det gäller också andra utrotningshotade djur. Krigen på jorden upphör och man löser allt på diplomatisk väg.
Det var lite om mina förhoppningar under 2012. Kanske ska jag kalla det för drömmar eller fantasi, men man kan ju hoppas.
det låter toppen!! dock är frågan om 2012… eller 2912 som du skrev på slutet skulle vara den mest realistiska tidslinjen :P jag vill ha ett positivt år med bra saker, nya händelser och mycket positiv anda.. lite bättre ekonomi tackar man inte nej till…
Jag hoppas på ett mer intersektionellt tankesätt i världen överlag.