Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 774 ggr
Lullan1
0

Vill du ha större avatar?

Nu kan du komma åt sidan där man kan beställa större avatarer.

Avataren kostar 30:-. Det är en engångskostnad. Det går alltså bra att byta till en annan Avatar hur många gånger som helst.

Det finns en länk under Inställningar samt där man byter Avatar i vanliga fall.

Även fast beställningen kommer fram precis som den ska så har vår webbserver lite för bra minne. Det kommer därför dröja ganska länge tills det verkligen syns att man köpt avataren.
Vi kollar på hur man kan slippa denna fördröjning.

Det viktiga är dock att man inte behöver skicka flera beställningar. Får man ett svars-sms som säger att tjänsten är aktiv är allt som det ska.

Lullan1
0

Här kommer ytterligare lite information som kan vara bra att veta!

Om länken "Vill du ha en större avatar" visas under alla avatarer så behöver ni uppdatera stilmallarna på sidan. I Internet Explorer högerklickar ni i sidan och väljer Uppdatera. I Firefox högerklickar ni i sidan viljer Denna ram, Uppdatera.

Om avataren ser suddig ut beror det på att ni kör Internet Explorer 6.0 och IE6 har inte stöd för css-egenskaperna max-width och max-height. Därför tvingas bredd och höjd till 32x32px eller 64x64px. Har ni laddat upp en bild som inte är kvadratisk ser det lite konstigt ut. Tidigare hade vi ett script som förminskade avatarerna när sidan laddats klart, vilket medförde att vissa för stora avatarer "flashade" till.

Om ni köpt en större Avatar och den ännu inte visas så prova att Logga ut med Logga ut-knappen i nedre högre hörnet och logga sedan in igen.

Leffe
0

Visst är det värt 30 kr. Tänk på att sajterna kan drivas vidare till kanske ännu mer finesser och förbättringar

EvaG
0

Låtere vettigt. Jag ska göra det

Medarbetare på Vilda västern iFokus

AlexH
0

hm jag har betalat för större Avatar via mobilen laddat upp bilden som man skulle göra samtidigt (den nya bilden ligger som min avatar) men endock är bilden liten..? jag har loggat ut och loggat in, uppdaterat explorer och laddat om sidan.. men inget händer..?Fundersam

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

AbigailGabble
0

# 4: Nu är den större! :-)

AlexH
0

men så korkad man kan va!!! Här sitter jag och väntar på ett sms.. när det är jag som ska SKICKA ett sms för att beställa tjänsten!! SkrikandesGenerad *skäms*

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

rexmamma
0

Visst är den väl större….? Om än lite skev.

AlexH
0

#5 tack Skrattande Jag är inte så tekniskt lagd i alla avseenden *hehe* *generad*

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

chikan
0

Av de som har större avatarer är det bara Lullans som ser "opixlig" ut… betyder det att ni andra har laddat upp en för lågupplöst bild? Tråkigt att betala för något om resultatet blir att bilden inte blir så snygg!

kissan78
0

#9 Tycker inte riktigt att min ser "opixlig" ut… ;)
Kan ju ha att göra lite med vilken kvalite det är på bilden redan innan… Jag har tex en 'skräp'-kamera som inte ger så fina bilder öht o då blir inte avataren särskild skarp heller.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

AlexH
0

#9 och #10

Det stod att de som har Explorer 6.0 kan få lite suddiga bilder då Den versionen av explorer inte anpassar sig eller nått sånt så mina första bilder var suddiga.. men den här bilden gick bra och jag har explorer 6.0Skrattande

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Lullan1
0

Om ni gör bilden helt kvadratisk, i exempelvis photoshop, och gör bilden 64x64 så kommer den bli klar och fin!

Lycka till!

Leffe
0

Det är så också att kostnaden betalas bara en gång. Därefter kan du byta bild hur många gånger du vill

chikan
0

Nu ser allas bilder fina ut! Magic. :)

Lullan1
0

#14 Men du då chikan? Vi vill ju se en STOR Avatar som föreställer Fuffens! *putt putt* Skrattande

La_Joz
0

Min ser nästan lite elak ut nu… Oftast förknippar man ju personen med bilden, men då måste ni ju tro att jag är nån sur "vem-tror-du-att-du-är"-person, så som Mistie ser ut på den bilden… Hm… Fundersam

chikan
0

#16 hihi, jaa jag tänkte också på att Mistie ser väääldigt fierce (ni vet som Tyra säger i TopModel! hahahah!) ut. Men det är ju bra. Då framstår du som ball och "ingen trampar på mig" liksom. Flört Men jag blev lite förvånad först och fattade inte vem det var! Alltid lite konstigt när folk byter Avatar, det är tydligen bilden jag kollar på och inte namnet när jag ska se vem som har skrivit inläggen.

La_Joz
0

#17 Jag gör precis samma sak! Måste alltid läsa namnet en extra gång för att koppla vem det är!

Leffe
0
Lullan1
0

#16 Håller med om att Mistie ser lite sur ut, men det är bara gulligt!

Tjusig Avatar Leffe!

La_Joz
0

Oj! Jag måste erkänna att jag inte fattade vem det var först, men när jag läste en tredje gång så jag att det var du Leffe! Fin bild!!

La_Joz
0

#20 Hon ser inte sur ut! Hon ser "fierce" ut, som chikan så fint uttryckte det! Flört

Lullan1
0

Jajaja… Hon ser värdig och vacker ut! Som en drottning ungefär! Rosekiss

AlexH
0

# vilken fin Avatar du har Skrattande

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

AlexH
0

Siffran föll ur Skrattande den var riktad till leffe .. Fast alla har fina avatarer Kyss det är lite roligare med de större avatarerna så man ser vad de föreställer.

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Lullan1
0

#25 Visst är det kul! Men det är svårt samtidigt nu när alla byter för man fattar knappt vem man skriver till!

Leffe
0

Det är min första Cornish Sissi och min första skogis Fröja

AlexH
0

#26 Då behåller jag min farao /cornish kombo så vet alla att det är jag.. var inne på att byta igen SkrattandeFlört

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Lullan1
0

#28 Nädå, det är bara att byta så mycket du vill! Jag får väl läsa under bilden vad det står för namn! Flört

Anna77
0

Nu är min större med Kyss

Lullan1
0

#30 Vad fin! Skrattande

Daniella
0

Nu har jag större avatar

totte
0

Nu har jag också större avatar

Lullan1
0

#32 och #33 Vad fina! Glad

Visst är det bra med så stora och fina avatarer? Jag är supernöjd!

EvaG
0

Tycker alla är fina och vad bra det syns vad de föreställer.

Faxlin
0

Ohh vilka fina avatarer ni har. Super roligt att man ser er. Fast just nu är det väldigt förvirrande med alla nya avatarer. Tror man vant sig för mycket att kolla efter avataren istället för efter amnet. Precis som ni andra har sagt tidigare med :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

EvaG
0

Men Åsa din är ju fantastisk nu när man ser vad den föreställer. En härlig iller!

Faxlin
0

Tackar Eva. Hade en annan förut. Men nu när det syns bättre tyckte jag om denna min som min Nikita gör. Dessutom med vinter kall nos som lyser som ett stopplyse. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Gittan
0

Nu har jag fixat en egen och större också.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Lullan1
0

Vad fin GittanL!

Denna kommentar har tagits bort.