Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 984 ggr
MonicaLagerquist
2012-01-10 09:04
1

Tisdag 10/1

Oj redan den tionde.Vart tar tiden vägen?
Idag är det kyligt spå jag ska väl se till att börja elda lite.

Sen ska jag fundera lite på om jag ska möblera om i vardagsrummet eller inte.

Ha en bra alla och frys inte och ha vettiga skor på er så att ni inte halkar.

Stolt ägare till tre La permer

[Lec72]
2012-01-10 09:20
0

Dödstrött.. efter två veckors *fått sova till klockan 11* till att plötsligt behöva gå upp halv 7 … är en mardröm!

Idag blir det till att söka lite jobb, planera lite katt *sova*..träna lite *sova* och sova..tror jag!

zoolatri
2012-01-10 10:44
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag:)

Idag ska jag skriva klart b-uppsatsen som ska vara inlämnad på måndag. Sedan är det tentaplugg resten av veckan som gäller. Får se hur långt jag kommer idag. Katterna är fulla av energi idag, busar och skuttar runt…Undrar om de oxå tycker det är ljust och fint nu med snö ute:) Säkert inte bara vi människor som blir trötta av mörker.

Så här såg det ut igår på kontoret när jag pluggade…

EvaG
2012-01-10 11:11
0

#2 En helt underbar bild!

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Trollhassel
2012-01-10 11:12
2

#2 Vad härligt det ser ut med alla djuren!

Småsnöar lite här idag. Julia (som hunnit bli nästan 2 år) grät när jag lämnade henne hos dagmamman. Det är marigt, det där med Jullov. Skönt med vardag och ordning igen!

Själv så börjar jag få lite ångest över vad jag ska ha på mig för byxor. Jag har ju dragit på mig en liten gravid-mage igen. Slängde alla mina mamma-kläder jag hadde sist. 20 minuter tills jag måste gå hemifrån och jag kan ju inte gå ut i mjukisar. Hårsnodd i knapphålet….får duga.

Bjuder på en bild på Julia. Tagen för någon månad sedan.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Eine
2012-01-10 12:09
0

God morgon!

#4 så lilla söta Julia ska få syskon! Lycka till!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

noir
2012-01-10 14:53
0

känner mig död. Körde igång med träningen i dag igen. Går med min svägerska och det har varit massa saker i vägen som gjort att det inte passat förens nu. Så nu kör vi igen! Fick dock ingen mjukstart. Tränaren som kör vårat pass var tvungen att vara ledig och en annan hoppa in och körde ett hårdare pass + styrka. Huuu! Kan ju säga att jag känner att jag lever efter det passet.

Ska försöka få mitt pluggande klart idag också. Imorgon och på torsdag har jag heldags praktik denna veckan. Vilket känns spännande!

Trollhassel
2012-01-10 14:56
0

#5 Ja, det ska hon! Tack! Skrattande

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

AnnicaB
2012-01-10 15:13
0

#2 - Helt ljuvig bild!

#4 - Stort grattis!!!

Själv är jag på jobbet efter att ha varit hemma igår pga sjukdom. Krasslig redan förra veckan. Det passade den nykastrerade Molly utmärkt - matte hemma liggandes i soffan, bättre finns ju inte :)

Nu när man åter är på benen är det hög tid att börja skrua och rensa ut ordenligt. På söndag har vi visning på vårt hus….. Jag drömmer mardrömmar om allt som måste göras först.

*** Qui vivrqa verra ***

[Wideudde]
2012-01-10 15:26
0

Jag kör lite tvärtom och är ledig i 8 dagar för att skriva tenta. Så inget jobb! Jag känner mig ganska trött på tentor just nu, de senaste tre månaderna har vi haft tentor var 3:e vecka, så det känns som jag inte gör annat än läser böcker och ordbajsar hejvilt om saker jag bör förstå men inte riktigt gör. Men jag har börjat räkna ner nu då jag är inne på näst sista terminen. Längtar till fredag med, då ska jag hämta hem en liten dogge!

Jag slänger oxå upp en bild, som jag fått från Twiggs - och på fredag får jag äntligen hålla i honom och lära honom att plugga med mig. Mina två andra praktikanter Disney och Pixar känner att dom gjort sin del i mitt pluggande och lämnar gladerligen över uppgifften till våran nya.

lockar
2012-01-10 18:34
0

Idag började jag arbeta igen. Varit dålig sedan före jul. Rösten höll inte hela dagen. Men chefen har lovat att jag får ta det lite lugnt till att börja med.

Soligt och fint idag.

En bild på Chasmine

MrsCecilia
2012-01-10 21:13
0

Kom nyss från stallet och möttes av tre katter fylla av överkosttsenergi. Det vara bara att plocka fram kattleksakerna och börja leka:)

Hittade blod på golvet så nån kattfajt måste det ha varit idag…

AnnicaB
2012-01-10 23:21
0

#9 Vilken söting - förstår att du längtar :)

*** Qui vivrqa verra ***

[Wideudde]
2012-01-11 17:10
0

# ja -skuttar runt som en fyraåring på  jul-