Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettpyssel-och-upptåg
Läst 431 ggr
chikan
0

Djurplågeri eller kul sysselsättning?

Haha! Har precis glufsat i mig tre tablettaskar och Fuffens skulle så klart ha. Men istället för att ge honom (för det kan väl aldrig vara bra för katter att äta tuttifrutti-tabletter? Nog för att han gillar frukt men det finns ju gränsen!) så stoppade jag i en katnip-choklad i varje tom ask. Och nu har både Fuffens och Hugin gått och puttat omkring askarna här på golvet i en evighet. (Well, för att vara katt-tid räknat så är det en evighet - kanske tio minuter en kvart!). Djurplågeri eller kul sysselsättning? Vad tycker ni? Har tyvärr ingen kamera här hemma så jag kan inte visa er hur söta de är när de går och puttar omkring askarna med sina små nosar. Snart kommer jag nog inte kunna hålla mig längre från att ge dem varsin godis… man kan ju inte plåga dem i evigheter!

Strawberrygirl
0

Lite får dom väl jobba för att få godiset! =) Ville egentligen bara kommentera din Avatar, jättefin och kul att du lyckats få dem tillsammans på dina axlar nu… det ser ju riktigt mysigt ut ju!

Lullan1
0

Det var ju en jättebra idé! Man ska ju inte bara få allt serverat, eller hur?

Supergullig Avatar du har nu!

Elica
0

Måste kopiera ideén! ;-) Har också tänkt, att din Avatar berättar mera än ord! Situationen tycks igentligen vara rätt så bra. Du kan trösta dig, att det tog flere månader före min gammla schäfer riktigt acepterade katter. Och när jag har tittat hur Eliva och Ascanio allt då och då "slåss" är jag mera än glad, att dom får ösa sin fightenergie mot varandra - inte mig eller hundar! :-)

ChatNu
0

Tycker det verkar som en jätterolig grej för katterna att pyssla med. Och då kan de arbeta med de små  grå cellerna är ju bra för katterna.Glad
Håller med de andra att avataren är jättefin..
//Maria

Anna77
0

Fin Avatar!!  Tror de tycker det är superkul, men man måste nog ge dem en godis ibland och stoppa i en ny i aken så de inte tröttnar… Ska testa här med..

chikan
0

jaha. så blev det dubbelt..

chikan
0

Tack! Jag gillar också bilden. Även om Fuffens så klart kände sig tvungen att bita Hugin i halsen så att han hoppade ner sekunden efter att bilden togs… Men det finns som bekant hopp!

Eftersom de gillar kattmyntegodis så mycket så köpte jag en virkad mus med  kattmynta i, idag på utställningen. Men jag har varit tvungen att plocka bort den igen eftersom Hugin blir alldeles konstig och går omkring med musen i munnen och jamar högljutt! Vad tror ni det beror på? Jag som tänkte att de skulle leka med den, men än så länge verkar det inte alls vara intressant.

ylvan
0

Det är nog bra roligt för dom att få jobba lite. Här hemma gillar katterna om man lägger en godisbit under en uppochner vänd tesil, en sådan som är av metallnät. De skjuter den runt runt i köket på golvet men efter en stund kommer de på att om man tar sats och hoppar till med framtassarna på kanten så kommer godisbiten fram. Uppskattad lek!

Lullan1
0

#8 Gulligt!