Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavelshane-finnes-sökes
Läst 2886 ggr
Linda357
0

Avelshane sökes CRX

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söker nu en avelshane crx till min hona,  avslutar p-piller nu så parning blir nog aktuellt i slutet mars ca, söker främs en enfärgad eller maskad, i Norrbotten, hör gärna av er om intresse finns.

S*Lilloyhas Bijoux

fyller 2 i mars

Chokladsköldpadd vit

blodgrupp A

Lullan1
0

Vilken liten sötnos! Hoppas du hittar någon snygging till henne!

Linda357
0

tack, vi väntar med spänning.

såg dina/era katter, ååå så vackra, är det en brunmaskad som sitter upp.

Lullan1
0

Menar du Doris? Hon är brunsköldpadd tonkanes crx f32. Visst är hon söt?

Linda357
0

helt fantastiskt vacker, fast fen andra var me fin Glad

verkar tyvärr inte få nå svar , men får väl ha lite is i magen, det e bara så såännande när man väl bestämt sig för att skaffa smått.

ha en bra dag..

kissan78
0

#0  Som honkattsägare bör man vara ganska 'aktiv' i sitt letande av hanar, det är väldigt sällan hankattsägarna svarar på annonser.
Jag har två avelshanar (olika raser) o det jag vill veta när honkattsägarna hör av sig är om katterna är testade mot ex Fiv/Felv, HCM osv. Sen brukar det va av intresse o veta vad honkattsägaren tänker sig med sin uppfödning, har hon hunnit registrera ett stamnamn el tänker hon bara ta en kull för att det är gulligt. Tyvärr faller sistnämnda bort direkt för min del.
Man brukar dessutom vara ute efter hane några månader i förväg, man ska leta efter en som har ett sätt o utseende som uppväger honans brister.
Dessutom såg jag i en annan tråd att du kände av kissan din en hel del o då kanske det inte är så smart att skaffa kattungar, då dem är mer allergiframkallande…

Vill inte alls låta elak el avskräcka dig men det är ganska mycket att tänka på när man ska avla. Du har iaf fått dig en söt padda o ser fram emot fler bilder på henne här på forumet!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Linda357
0

hej kissan78

tack för dina rader, jag är bara tacksam för alla råd , jag är uppvuxen med katter och vet hur mycket jobb det är med kattungar.

har funderat mycke innan jag tog ett besluta att jag vill syssla med avel, har kollat runt lite på nätet efter lämpliga hanar men tänkte att detta var ett bra sätt att kanske få nå förslag, men det är nog som du säger, man får leta upp hanarna själv.

vilken fin katt du verkar ha Flört hur många ungar är han stolt far till?

Leffe
0

Linda 357. Egentligen är det bästa du kan göra är att besöka e´n utställning och kolla hanarna där. Sedan kan du också kolla på rasringarnas hemsidor Nordiska rexringen och Rex United om det finns någon som passar dig

kissan78
0

#6 Vad bra att du tog mina rader på rätt sätt, kan va svårt ibland att uttrycka sig i text utan att låta elak. :)

Min kisse har just parat sin första hona så han har än så länge inga (synliga) ungar efter sig.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

AlexH
0

Jag har en chokladfärgad hane 3 år, Blodgrupp A, FIV Felv negativ, Precis omreggad till IDP från SVERAK

Vi finns i Åkersberga, Stockholm ifall det är intressant?

Hälsningar

Alexandra

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Lullan1
0

#9 Lägg gärna upp din hane i gruppen Avelshane finnes/sökes här på sajten!

EvaG
0

Hoppas du hittar en partner.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Dragonrebell
0

Hej. Mars sa du. Lite sent sett av mig kanske, men min hane är tillgänglig. Han är Blodtyp A, FIV/FeLV fri. 3 år och hel svart.Han bär maskanlag och finns i Brunflo.Vill du veta mer om min hane, hör av dig veronika.p@telia.com eller www.mamut.com/dragonrebell

Natali
0

Hejsan

Hwar en hane, i krokom, Närsa Östersund.

Svart/vit. Felv-fiv och chlamydia kollad. Hcm normal.

Maskbärare och dilutionsbärare. En kull på 5 tjejer. kolla på min hemsida om du vill veta mera. Kräver dock en lika testad hona.

Mvh Natta (på utställningi Ö-vik…)

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

chikan
0

Svarar åt Linda357! (Hoppas det är okej… tänkte undvika missförstånd). Annonsen är gammal (och borde kanske vara låst?). Honan i fråga är kastrerad och behöver således inga herrar för besök! Men snygga pojkar har ni Dragonrebell och Fylgias!

Inlägget är låst för nya kommentarer