Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettsjukdomar-och-andra-bekymmer
Läst 517 ggr
Lullan1
0

Jag är så orolig för Doris

Usch… sitter här och mår illa och känner mig alldeles maktlös! Vet knappt vart jag ska ta vägen av all oro som finns inom mig…

Doris var ganska loj igår, låg och sov ganska mycket. Jag noterade att hon verkade trött, men brydde mig inte så där - hon kunde ju ha busat järnet på dagen och vara trött med all rätt.

Men hon är ju precis lika hängig idag! Sitter hon upp så sitter hon och halvkikar med ögonen (blinkhinnan syns) och hänger med huvudet. Jag har försökt att busa upp henne lite med lasermusen, och visst hon sprang efter den först men stannade ganska direkt och satte sig på mattan kurade.

Hon kurrar inte när jag borstar henne och hon verkar allmänt dåsig, är hon inte bättre i morgonbitti får jag ringa veterinären så han får titta på henne.

Jag vet knappt hur jag ska få kvällen och natten att gå…. Just nu sitter hon på tvättmaskinen brevid elementet och myser. Findus ligger brevid henne och håller henne sällskap. Usch vad jobbigt!

MonicaLagerquist
0

Jag skulle koka lite vätske ersättning och ge henne.Vet du om hon har kissat?Hoppas att hon piggar på sig.Har du kollat om hon har feber?

Stolt ägare till tre La permer

La_Joz
0

Nä, stackare! Båda två menar jag då. Inte kul när ens bebisar mår dåligt. Man kan ju inte direkt fråga vad som är fel, och få ett svar tillbaka. Hoppas hon mår bättre snart! Nospuss till henne!

Anna77
0

Åhh stackars Doris och stackars dig! Kolla tempen på henne om du kan.. Hoppas verkligen att hon blir piggare snabbt!!  tänker på er..  kram

Leffe
0

Se till så hon får vätska. Kan hon vara allergisk mot någon insekt som börjar komma nu

Lullan1
0

Jag såg att hon drack i morse, men ikväll har jag inte sett att hon varit vid matskålarna någonting… Jag vet faktiskt inte om hon har kissat nåt eller varit på lådan, men det var lika mycket i lådan som det brukar när jag gjorde rent den så jag tror att hon varit och kissat.

Vad kan det vara? Nån infektion, eller kan hon ha ätit nåt? '

Jag har kännt igenom henne och hon verkar ha lite ont över bakdelen, bakbenen. När jag "klämmer" lite försiktigt där åker svansen ner och hon vill flytta sig.

Undrar om Findus och Jissa har tumlat över henne och att hon fått en smäll?

Tack för era varma ord! *kram*

chikan
0

Lillgumman! Kan inte ge dig mer än lite tröstande ord. Hoppas det går över snart och att det bara var en släng av något litet.

A-M.H
0

..fy  vad jobbigt, kan bara känna med dig o hålla med om att se till att hon vätska i sig…"lilla" Doris…

ChatNu
0

Stackars Doris gumman..hoppas det är något övergående:
Att vätska upp henne är ju bra förslag..man blir ju så orolig bara när ens katter inte uppför sig som vanligtLedsen
Håller tummarna att det vänder
Kram Maria

Malin-A
0

håller tummarna för att hon snart blir bra…

Lullan1
0

Tack för era snälla ord.

Jag har försökt att ge henne Kattmynta drops, katternas favoritgodis, men hon ville inte ha… bara vände bort huvudet…

Fy, jag är så orolig. Tänk om hon ätit upp en gummisnodd eller nåt? Hoppas att hon är bättre i morgon.

Daniella
0

Hoppas hon blir bra

Leffe
0
chikan
0

Hur mår skruttan idag?Gråter

ChatNu
0

Undrar oxå hur hon mår lilla Doris idag-?
Kram Maria

cherish
0

HUR har det gått för Doris???? Ont i magen av oro nu …..!! Hör av dig!!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Lullan1
0

Min lilla älskling är precis som vanligt! Skrattande Det kom en glädjetår av lättnad i morse när hon skuttade fram till vattenskålen och drack massor med vatten och sen direkt efteråt satte hon sig och åt mat med god aptit!

Jag har varit uppe vid flera tillfällen i natt och känt på henne, har varit helt livrädd att jag skulle hitta henne död! Hon har legat under en filt i soffan hela natten, där jag bäddade om henne igår kväll.

Nu sitter hon och äter igen och har lekt en liten stund med Jissa och Findus. Jag är så lättad, tack för ert varma stöd! *kram*

ChatNu
0

Åååååå!!! Vilken lättnad!!! Vad glad jag blev för din & Doris skullGladGlad
Skönt att du kan slappna av nu..idag.
Kram Maria

La_Joz
0

Verkligen skönt att höra! Hon hade väl en sån där deppig och hängig dag som vem som helst kan ha ibland. Ni vet, en sån där dag då allt bara är hopplöst och man knappt orkar upp ur sängen!

Ta hand om er!

chikan
0

#18 jo det känner vi allt igen. Sådana dagar kommer lite då och då.

GulleDoris! Pussnuss!

KatternasMatte
0

Åh så skönt att få läsa att hon mår bra igen! Fy vad man blir orolig för sina pälsklingar när det är nått knas.

Anna77
0

Åhh vad skönt att höra!!!!!

Linda357
0

va skönt att höra att hon mår bättre, vi hann ju bli oroliga, kramar till henne från oss här hemma.

Strawberrygirl
0

Skönt att höra att hon mår bättre!

Aje-T
0

Åhh Doris, jag blev alldeles kallsvettig, vilken tur att det bara var en släng av något! Man blir ju alldeles skräckslgen när de inte mår bra…..

Lullan1
0

Tack mina vänner! Vad ni är goa!!!

Undrar fortfarande vad det kan ha varit? Nu är hon helt som vanligt och äter, dricker, leker och går på lådan. Hon var kanske bara lite deppig, precis som du skriver La_Joz.

Kram till er alla!

AnneAlva
0

Jag läste igenom hela tråden nyss, har inte sett den förut, har varit lite "absent" från iFokus några dagar. (Jag vet, det låter otroligt…) Vilken jättetur att det inte var något allvarligt Lullan, blev jätteorolig när jag läste först men så klarade det ju upp sig på slutet och då släppte knuten i magen. Doris-stumpan, hoppas det bara var någotn engångsgrej och att hon kände sig lite hängig precis som vi kan göra ibland. Många kramar från oss i Uppsala!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Lullan1
0

Tack Anne, nu ligger hon här i mitt knä och myser… precis som vanligt!