Är ngn uppfödare här just nu???
Skulle behöva ett råd…!

Jag är här en liten stund till.
Stolt ägare till tre La permer
Åh vad bra!
Usch jag är säkert jättfjompig och överorolig och allt det där…
Vi har en kull på två killar som är 5 dagar nu.
Allt har gått jättebra det enda är att den ena killen är som en
spärrballong med en "filé" i ljumskarna. Mamman tvättar och
tvättar. Jag har sett nån droppe kiss på den pojken och båda
kattungarna har bajsat ut det första bajset. Men mamman tvättar
den stora killen mest, tom så mycket att den fått ett pyttelitet
skavsår.
Det är ett år sedan vi hade kull sist men jag kommer inte ihåg
att magarna var så stora på dem. Borde jag vara orolig? Båda
två har gått upp ordentligt i vikt. Den lilla killen är inte alls lika
päronformad. Kanske är det bara storleken som förvillar…
Tilläggas bör att jag pratat med Djursjukhuset och blev inte mycket klokare av det…

Är du säker på att han kan bajsa?
Jag har ju sett svart bajs vid två olika tillfällen/olika dagar, men jag har inte sett honom göra det.
Prova med att massera lite bakåt om det skulle vara förstoppning
Jag har masserat. Fick ju göra det på tjejerna förra gången eftersom Tindra hade mjölkstockning och fick fick handmata ett par dagar. Det var mycket lättare att få tjejerna att kissa, men skulle det vara nån skillnad på tjejer och killar?
#6: Du menar väl åt rumpan till eller menar du åt andra hållet?
Mot rumpan till
Nu har jag masserat en omgång och jag kan ju säga inte han inte var glad åt behandlingen ;)
En pyttedroppe kiss kom. Ska jag fortsätta att massera under natten typ varannan timma tro?
Du kan prova med att försiktit stryka lite hushållspapper där bak precis som hoan brukar slicka för att få ut urinet
Japp, med en blöt bumullstuss eller hushållspapper, en liten droppe kommer det inte mer.
Ta honom till vet. så fort som möjligt . men fortsätt med massagen och försök stimulera honom
Kolla om det finns fler uppfödare vakna på de andra kattsajterna på iFokus så kanske du kan få mer tips. För sättet är ju lika på alla raser
Tack för att du svarade! Jag har provat på andra forum också men inget napp, men ska kolla på de andra på iFokus också.
Jag ska fortsätta med massagen och hålla noga koll. Verkar han det minsta konstig så åker vi till vet. Han har ju gått upp fint i vikt och äter som bara den och är pigg. I vilket fall ska jag ringa till min husveterinär imorgon bitti.
Hoppas det ordnar sig. Har du tur finns det kanske några rutinerade där vakna och som kanske har bättre tips. Ganska fantastiskt det här med iFokus hur man kan använda det. Nu måste jag gå till sängs. Ska upp kl 6
En liten uppdatering så här mitt i natten…
Jag har nu masserat i ett par omgångar till och "ballongen" har blivit mjukare. Det verkar tom som om han tycker att det är skönt. Han har sovit som en stock mellan gångerna och nu ligger han och tuttar och myser.
Nu ska jag sova en stund innan det är dags för nästa massage.
Mera massage och åter mera massage. Fortfarande mjukare i buken och lite mer kiss.
Skönt då mår han troligen bättre. Du får rapportera hur det går
Jippiee! Han har kissat massor! Vilken lättnad 
Å vad skönt att höra att det gick bra! Lillkorven.
Skönt. Då kan jag jobba utan att behöva tänka på honom

Skönt att det går bättre.Min dator la tvärt av igår kväll .
Hahaha…! Överorolig matte, här har vi en. Har nu pratat med min veterinär och hon tyckte inte alls det var konstigt att han hade en mage stor som en spärrballong - han har ju dubblat vikten på 5 dgr - han äter för mycket. Hon sa att så länge han äter och verkar pigg är det ingen fara. Skulle det vara stopp skulle han sluta äta och gå ner i vikt. Hon tyckte att jag skulle sova och njuta av bebbelyckan.
#22: Tack! Ja datorer lever sitt eget liv ibland, man kan bli helt galen på dem.
Huuuuuuu, vilken TUR att det gått bra!! Jag fick ont i magen när jag började läsa …. Pussa småmagarna och se til att DU får sova idag nu!!
Många kramar!!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Blev jätteorolig nu när jag läste tråden men *phu* härligt att det löste sig på bästa sätt! Jag gillar "happy endings" *kram*