God morgon 10 maj
Ser ut att bli ännu en vacker dag.Sköt om er allihop!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
God morgon på er. Efter dagens jobb ska jag i väg till veterinären och vaccinera katt. Det spännande är om jag hinner. Ska genom hela rusningstrafiken för att hämta katten och sedan sitta i nya köer för att komma till djurkliniken. Sköt om er nu
God morgon!
Sista arbetsdagen för mig den här veckan! I morgon och på måndag har dagis stängd dag och då måste jag vara hemma med sonen, det ska bli jättteskönt att få lite ledigt!
Ha en bra dag!

Perelli saknar Iris så mycket att hon tycker matte skall vara vaken med henne på natten 
I morgon skall vi hämta hem henne, som tur är.
I helgen skall vi på utställning i Tune utan för köpenhamn, inte själv ställa men endast titta och hälsa på massor folk. Skall också baka lite gott att ha med, det har jag lovat så inspirerande förslag mottages gärna 
Ha en underbar dag alla
Morgonpigga katter är inte kul! Hugin sätter igång och yla klockan fem varje morgon. Han knatar runt i lägenheten och jamar och jamar. Det spelar ingen roll om jag går upp och ger honom mat eller försöker gosa med honom. Det är något annat som är fel. Drygt är det i alla fall! Fuffens har anpassat sig efter våra vanor och sover i princip tills vi går upp. Så nu är jag helt slut idag igen!
God morgon!
En härlig morgon! I morse kände jag fosterrörelser för första gången i Phoebes lilla runda mage
.

God morgon
idag ska man till sjukgymnasten. Det ska bli kul. Jag har altid kul när jag träffar min sjukgymnast. Vad skönt med fint väder. Man kan ju altid hoppas att det ska vara fint väder i helgen.
sköt om er alla
godmorgon, ska mata hundarna och packa in barnen i vagnen och gå långprommjis med hundarna.. fullt sjå , speciellt som äldsta sonen tycker det är halvtrist
sedan så är det fortsättning av rensning av lägenhet och förråd, vi har redan tömt 6 st flyttkrt som vi kastat och 5 st krt med grejer som ska till loppis.. det är inte klokt vad man samlar på sig!
Ha en bra dag!

Godmorgon. Vad härligt att se henne igen, jwen. 
Chickan, där hugin bodde förut, försökte dom att potionera ut maten, men då han klagade så mycket så orkade de inte. Så han fick då fri tillgång på mat…. Kan det ha något med det att göra? DU får väl höra av dej om det blir för jobbigt….
Jag var på en föreläsning för ett par dagar sedan om maten för katter, även hundar då. Till skillnad från hundar så behöver katter runt 10 måltids tillfällen per dag.
Nåja, sjölv har jag lämnat sonen på dagis, efter en sovmorgon, och frukost hemma. Har städat ur bilen, och tvättat gummimattorna. Funderar på att bilden skulle ha tvättats också. Sen ska jag packa inför morgondagen. Åker ju på utställning till ö-vik i morgon.
Här är det en stålande varm dag, och solen skiner! Och jag ska vara inne o packa….blir nog kanske en stund ute med en bok också…..
Ha en bra dag allihopa…
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Gu dag för allihopa. Hej Flygias! Inte kunfde du berätta lite mera om denna föreläsning för oss andra? Skall man faktiskt börja ge ofta och mycket små portioner till katter? Våren börjar krypa över Östersjön hitåt också. Till all lycka! :-)
#11 okej! tack för informationen. Men jag tror inte det är mat, men jag är ju inte helt säker förstås. För han slutar inte jama och verkar inte vara intresserad av maten om jag ställer fram då när jag lyckas masa mig ur sängen.
Men den delen går ju att stå ut med och kan säkert gå över bara man vet vad det beror på. Om det nu inte beror på följande: Fuffens är inte alls är nöjd med arrangemanget att Hugin har kommit hit. Han tycker inte om Hugin och vill nog helst ha Matte för sig själv. Det är liksom inte så att de mäter krafter längre, utan det är snarare så att Fuffens försöker skrämma bort Hugin när Hugin vill leka eller gosa eller bara sitter närmare mig än vad han själv gör. Han stirrar på honom och fäller bak öronen och börjar vifta på svansen. Och sen flyger han på Hugin och får så klart stryk eftersom Hugin är mycket större.
Det här händer ett tiotal gånger under dagen när jag är hemma. När jag är på jobbet har jag ingen aning om vad de gör förstås. Och jag vet att ni tycker att jag ska ge det tid, och jag hoppas verkligen att ni har rätt. Men det känns inte alls bra. Stämningen här hemma är inte kul! Och jag vill inte ha två missnöjda katter istället för en.
(förlåt för att jag tar det här i godmorgontråden! det bara blev så)
Är du säker på att dom inte bara mäter krafterna mot varandra? Här har vi far och dotter som beter sig som om dom var osams emellanåt, med bakåtstrukna öron, viftande svansar och ilskna ljud. Men jag uppfattar det som lek, eller brottning. Det var betydligt oftare när Phoebe var yngre, men fortfarande sker det någon gång per dag. Det är inget som oroar mig, jag vet att dom är goda vänner. När Peleus inte är sugen på brottning så brukar Phoebe bita honom i bakbenen tills han ger tillbaka.
Jooo… jag måste väl nyansera mig lite. Jag är en känslomänniska ska tilläggas. Jag pendlar snabbt mellan väldigt starka känslor hit och dit! Som ni ser på avataren så dricker de tillochmed vatten ur samma skål samtidigt! Och just nu håller de på och busar/leker/brottas under och på en filt och poncho (ni kan ju tänka er vilket bra lektält en poncho som är lite slarvit upphängd över soffan är!). Och igår låg Fuffens tillochmed och putsade Hugin i baken en kort stund! (Katter! Pft.) Men det är jobbigt att Fuffens blir så provocerad när jag pratar/leker/tar i Hugin! Trots att jag verkligen anstränger mig jätte jättemycket alltid gå fram till Fuffens först, och ägnar mig mer åt honom. För de attackerna handlar inte om bus och lek utan om att köra bort Hugin. Men det är väl kanske också en form av kraftmätning i och för sig…?
TID TID TID! Det är svårt för en impulsiv känslomänniska som jag! Jag vill att de ska gosa och pussas och leka OCH slåss. Inte Slåss slåss slåss. Leka lite. Slåss. Ska sluta tjata nu! Lovar att uppdatera er om det händer något dramatiskt, åt vilket håll det än är.

chikan: jag säger det igen. Ge dem tid! Mistie och Isa har bott ihop ett bra tag nu, och de bråkar fortfarande dagligen. Men de är lika ofta bra kompisar och busar och tvättar varandra. Så kommer det säkert vara ett bra tag till, men det är helt ok för min del, för jag vet ju att de egentligen tycker det är rätt mysigt med en kompis!

Glömde ju i mitt tidigare inlägg att skriva:
God kväll allihopa!
Håller på att packa för fullt för helgens resa. Ska jobba till 12 imorn och sedan snabbt åka hem, hämta katten och väskan och sedan ta bussen till centralen. Jag FÅR inte glömma något, för jag har inte möjlighet att åka hem och hämta det på lördag morgon. Kommer garanterat komma upp till Uppsala med en tom kattbur… Nu tror jag att jag har fått med allt till Isa, sen är det bara att försöka komma ihåg allt till mig. Inte så mycket som tur är!
Nu ska jag käka lite ostkaka, och sedan fortsätta packa!
Ha en skön kväll!
behöver inte vara orolig OM du glömmer nått La_Joz så är vi många där som säkert kan låna ut nått.. förutom katten då
Hon blir ju lite svår att ersätta *hihi*

#18 Tack! Så snälla ni är! Ja, katten får jag bara inte glömme… Men det kommer jag säkert inte göra. Henne ska jag ju gosa med hela resan, så det är bäst att hon kommer med.

..vad jag blir "sugen" på att komma, men har så grymt mycket på "eftersläp…har lovat mig själv att inte stressa annat än i "nödlägen"..klok hmmm..av tidigare erfarenhet….men ååhh vad jag skulle vilja träffa lilla Isa..ja..ja..ja er andra också förstås…

A-M.H, tänk på att det är bra att ta en liten utflykt mellan alla "måsten". 
Lycka till i helgen La_Joz!