Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 302 ggr
Marianne48
0

Katthotel i sydskåne?

Hej!

vi ska på semester snart och undrar därför om det är någon som känner till något bra katthotel i sydskåne? Vilka erfarenheter har ni av katthotel? tar de väl hand om katterna? är katthotel och kattpensionat samma sak?

tacksam för svar!

AlexH
0

jag har bara använt kattpensionat en gång.. och det var för mina huskatter.. nu ska man INTE säga att detta är hur det funkar. tror jag hade väldigt otur!

Jag lämnade in mina katter till ett pensionat söder om södertälje. Jag var lovad att de skulle hållas separat och att de skulle bo i nätad box med möjlighet till utegård…

När jag efter två veckor hämtade upp mina pojkar så sa hon att jag fick själv gå in och "leta reda " på dem i huset.. Då var ALLA katter lösa tillsammans i ett torp på hennes gård (samma hus som hon hade visat mig boxarna) jag fick gå in och finna mina två katter bland ett 40-tal halvvförvildade katter kom hem med en rätt katt och en fel! det var ett stort antal svartvita huskatter där och att få tag i en var ett under..

Kom hem med en jätterädd oden, min gråa  som gömde sig under sängen och en fräsande okänd katt som jag fick åka tillbaka med! flyförbannad fick jag henne att gå in och hämta min pojk..tog henne en timma! innan hon kom ut med rätt katt.. hon såg sur ut!  vägrade först att betala, hade fått faktura men kom sedan överens om en mindre summa .. ALDRIG henne igen, hon förstörde mina katter och till råga på allt fick de kattloppor åxå! så det blev dyr kostnad till anticimex…

hädanefter kräver jag garantier på ALLT när det gäller pensionat till katt och hund

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Marianne48
0

Usch! Det låter ju fruktansvärt ! Jag trodde dessutom att hela idén med katthotel var att katterna ska få bo separat.

Men tack i alla fall för att du delade med dig av din erfarenhet. Jag ska absolut kräva skriftligt garanti på vissa saker innan jag lämnar ifrån mig mina små darlings…

AlexH
0

jopp Skrattande jag har kollat ut några katthotell/pensionat i min närhet nu.. som jag har besökt och verkligen fått garanti på att katterna hålls separata, endast mina egna katter om jag har fler får bo tillsammans.. de ser jättefina ut  - det var rent och fräscht coh väldigt trevliga folk som hade det.. Jag får dock vänta med pensionat :) för min hane är intakt och de allra flesta tar inte emot fertila hanar…

Se min berättelse som en skräcksenario..Glad att alltid besöka först och få en uppfattning om dem som bor där och arbetar med dina små älsklingar när du åker bort. Därför tror jag på att man ska välja ett pensionat  nära ens hem där man lätt kan besöka samt även diskutera öga mot öga om man har funderingar.

Det katthem "pensionat" jag använde var 1,5 tim bilresa från hemma.. för långt bort..

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

AnneAlva
0

Jag har tyvärr inte heller någon positiv erfarenhet av kattpensionat och då var vi ändå där innan och kollade. Då var hon jättetrevlig och försäkrade om hur bra allt skulle bli och hur fint de skulle bo och vi fick se en av burarna hon höll med. När katterna skulle lämnas av svärmor fick hon dåliga vibbar men hade ingen möjlighet att ta katterna med hem igen eftersom de skulle resa bort. När vi hämtade var kvinnan som hade pensionatet som förbytt, inte alls trevlig utan snarare tvärtom, katterna satt i en osmyckad bur med enbart sin box i och ingen tillgång till utevistelse. Det kändes skönt att få hem dem och jag lovade mig själv att aldrig mer kattpensionat för mina älsklingar!

Det finns säkert seriösa kattpensionat, tyvärr verkar det också rätt vanligt med den andra varianten så man får nog passa sig. Fundersam

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex