Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettfärger-och-färggenetik
Läst 1738 ggr
[Lec72]
0

Vilken ögonfärg?

När jag fyllde i stamtavlorna så trodde jag att man var tvungen att fylla i ögonfärgen oxå ( på dom helvita) måste man det? eller kan man bara regga dom som W ?

Jag har reggat dom som orangeögda, men har nu märkt att de är dom inte alls..snarare gröngula..eller vad tycker ni?

Så ska jag göra en stamtavle ändring och bara skriva in W och ingen ögonfärg eller hur gör jag Skrattande

[Lec72]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bilde ville inte komma med här är en..

MonicaLagerquist
0

Jag skulle vänta med att göra en ändring tills dess att jag vore hyfsat säker.(tills katten är 8-10 månader)

Stolt ägare till tre La permer

[Lec72]
0

Ok..jag bara tänkte på om man åker på utställning, blir det inte avdrag på ögon då? Om det står att de ska vara orange men är grummelgula istället??

AnnaS
0

#3 Nej, inga poäng alls på färg, inte heller på ögon

Spotless
1

…du har ingen möjlighet att regga en vit katt utan att ange ögonfärg (från och med nästa år ska vi ju även regga våra höggradigt vita med ögonfärg). I dagsläget stämmer väl ändå 62 bäst in på den ögonfärg dinaungar har (utifrån bilden du visar). Som Monica redan sagt så kan du ju ändra senare. …och som Anna har sagt så har vi inga poäng på färg och/eller ögon. Visst kan någon domare ha åsikter om ögonfärgen men det spelar inte någon roll i och med att alla vita katter går i grupp 9.

[Lec72]
0

Ok..Puh vilken tur då!

Tack alla snälla för era svar Kyss