Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 267 ggr
EvaG
0

God morgon 8 maj 2007

God morgon på er. Molnigt ute, men solen försöker titta fram. Liten kelstund med katterna sen sovdags. Ha en bra dag.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
0

God morgon. En arbetsdag avverkad. Nu är det bara fyra kvar denna vecka. Och till helgen är det utställningsdags. Sköt om er

Lullan1
0

God morgon!

Solen skiner och det är underbart väder ute! I eftermiddag har vi det sista utvecklingssamtalet på dagis för sonen. Han är ju stora killen och börjar skolan till hösten! Undrar vem som är mest nervös och orolig, han eller jag…? Fundersam 

Dagisvärlden har varit så trygg och det har funkat jättebra, jag är lite orolig för skolan som är tuffare och hårdare. Men visst, så är livets gång och jag kan ju inte hålla grabben hemma och skydda honom från allt elände för resten av livet, även om jag vill… det funkar ju inte liksom! Flört

Hur är det med dina pojkar chikan?

Ha en bra dag!

chikan
0

Morron alla kompisar! Alldeles nyss i sängen så putsade både Hugin och Fuffens lite lite lite på varandra!! Men det var samtidigt som de höll i varandra hårt med tassarna och efter att de hade bitis i halsen. Och efter nån minuts putsande (eller det var nog snarare tio-tjugo sekunder) så började de slåss igen. Men ni kan ju ana glädjen hos en yrvaken Husse och Matte! Katterna var för den delen också alldeles nyvakna. Det finns verkligen hopp, även om de fortfarande slåss rätt våldsamt emellanåt och Fuffens går på snedden med krökt rygg ibland. Igårkväll lekte de nästan tillsammans med en folieboll också.

Vilken bra början den här dagen fick. Nu måste jag skynda iväg till mitt tåg. Ha en fin dag idag, och det ska nog ordna sig med sonen Lullan1. Skolan är ju kul!

Fritz
0

God morgon alla! Här är det mulet, ser ut som om det ska börja regna. Jag är grymt förkyld så jag får väl bädda ner mig igen. Ha en bra dag!

Eine
0

God morgon. Våren formligen exploderar utanför fönstren, det är en underbar årstid!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

jwen
0

God morgon.

Igår kom äntligen det efterlängtade klösträdet som jag beställde redan den 23/4 (så att det förhoppningsvis skulle vara hemma när Gefjun kom). Hon är så duktig. Hon har inte klöst på en enda sak hemma, men när trädet var ihopmonterat så anföll hon det med både tänder och klor :-). Det var nästan som om hon var tvungen att göra av med allt som hon inte kunnat bita/klösa av sig innan trädet fanns. Och när hon får lite tokryck och rejsar runt så avslutar hon med en kram runt trädet där hon biter lite extra.

Gud, så jag längtar till sommaren eller åtminstone en varm maj.

Ha en bra dag, allihop. // Jane

AnneAlva
0

God morgon!

Sitter och har lite ångest inför helgen, det känns som om jag minst är trippelbokad. *suck* Hur kommer det sig att när det är massor av saker som måste göras (och andra som man bara vill göra) så kommer de i flock? Det har varit lugnt här rätt länge nu, det måste vara våren som gör att allt börjar gå i 110. Glad Men bara lugn La_Joz, du är prio 1. Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

AnnaS
0

God förmiddag!

#7 Samma här, ska på partaj här på jobbet på fredag, det är nästan obligatoriskt! En kollega som jag kommer lite extra bra överens med ska sluta, så jag måste helt enkelt. På lördag så är det 30-års partaj i Skåne, en annan fd kollega som fyller år och som bjudit mig på massor av kalas men jag har inte kunnat åka. Nu är hon gravid och jag antar att detta är sista kalaset på länge så… Klockan 8 går bussen på lördag morgon. Får helt enkelt se till att inte festa till det för mycket på fredag Räcka ut tungan

La_Joz
0

God eftermiddag!

Har suttit i intervjuer hela dagen idag och är helt slut i huvudet! Företaget jag jobbar på samarbetar med en KY-utbildning här i Gbg, och de ville ha med mig på rekryteringen utav nya elever. Kul, men psykiskt jobbigt att sitta och analysera andra människor en hel dag…

Anne.S: Jag lovar att Isa och jag ska hålla oss ur vägen så mycket vi kan i helgen. Du behöver inte bekymra dig för oss, för vi klarar oss bra själva! Det är bara att säga till om det är nåt jag kan göra! Glad

Nu ska jag ladda batterierna en timme, sen ska jag iväg på kvällsmöte på jobbet. Pust! Aldrig är man ledig! Men det är ju tur att jag har ett roligt jobb!

AnneAlva
0

#9 Här ska inte hållas ur någon väg inte! Du kan ju bara försöka… Flört Får se på vad sätt det löser sig, det verkar ha börjat röra sig i knuten. Det blir nog bra och så kan vi sitta och gosa katter och äta godis på fredagkvällen, det låter väl bra? Oskyldig

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Gittan
0

God natt. Dagen har varit underbar. Var ute på långpromenad med hunden och självklart skulle det börja ösregna då. Sov gott!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

La_Joz
0

#10 Ja, godis och katter låter utmärkt! Det enda man behöver här i livet egentligen… (Hoppas inte sambon läser detta Oskyldig)

Ska verkligen bli så otroligt kul i helgen! Har inte hunnit börja packa ännu, men det blir nog tid till det nån dag med. Eller kanske inte… Imorn ska jag få hjälp att lägga lite slingor i håret, och sen är det ju bara torsdag kvar! Hjälp! Hur ska det här gå till! Nu vill jag ju bara sova… Kommer säkert glömma av att packa hälften. Bara jag får med mig själv och katten så blir det nog bra.

Inlägget är låst för nya kommentarer