Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: avel-genetik-och-uppfödning
Läst 1208 ggr
smirik
0

Det blev inte helt som vi tänkt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Iris skulle paras med Fozzy och Fozzy tyckte nog att Iris var en snygg tjej och pussas och gosa med henne gick bra.

Men para henne kan han inte hitta ut av, han är ganska simpelt för omogen och vill mycket hellre leka med henne.

Vi pratade lite fram och tillbaka om vi skulle hämta hem henne och försöka igen om några månader eller om vi skulle försöka med Fozzy's morfar Solvinden Jonny Depp, som tur nog inte har hunnit bli kastrerad än.

Vi träffade ju på Jonny och han är en otrolig snygg katt med en häftig maskulin kropp, högben, myyycket päls, kraftig haka och underbart temperament. Det ända minus är att han kanske inte har världens största öron. Vi beslutat att låta Jonny para Iris och det tog inte dem många minutter att hitta ut av det tillsammans Kyss

Det blev inte som vi hade planerad men vi är mycket nöjda.

Bilden är av Jonny lånad av yeoman

AlexH
0

En jättesnygg hane Kyss jag är då lite partisk då jag själv har en choklad :)

Tycker dock hakan och pälsen är viktigare än stora öron Glad. Öronen kan ju bli stora endå det är ju inte bara hanen som påverkar det.. Haka däremo är det många Crx som har för lite av, bla min Sture skulle jag önska mer markeard haka på.. och det är svårt att få tillbaks om man tappar det i aveln.. så jag tror du har gjort ett kanonbra val Lycka till det ska bli spännande att se era små när de föds!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

La_Joz
0

En sån snygging! Blev ju bra ändå till slut! Lycka till!

chikan
0

Hihi, tänk så det kan gå! Tycker personligen inte att det är snyggt med allt för stora öron… så i min mening så har du valt helt rätt!

smirik
0

#3 Fast jag gillar stooora öron :-) men vet att iris's mamma präglar sina kullar mycket när det gäller öron och profil och hoppas att Iris gör det samma, för då kan kombinationen bli verklingen bra. Sen är det ju också hans linjer vi är mycket intresserad av.

Gittan
0

Två öron avgör inte hur avkommorna blir.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

smirik
0

#5 det tror jag nu heller inte jag skriver någon stans

Strawberrygirl
0

Hoppas det går bra för vackra Iris! Johnny Depp är ju en riktig snygging också! Lycka till! =)

majsan
0

Det blir säkert jättebra det också..Har ni tänkt något mer på det andraFlört

A-M.H
0

Snyggt val !!!Kyss Häftig maskulin kille. Behöver inte titta under svansen för att se att han är en riktig "man". Lycka till, bildbomba bebbarna sen, ja om 65 dagar eller så.Räcka ut tungan

jonnyroland
0

mycket häftig bild ….hoppas att allt går bra

Lullan1
0

Vad härligt! Tänk vad fort livet kan ändra riktning! *fniss* Det kommer nog bli jättefina kattungar, "pappa katt" är jättesnygg!

Natali
0

Vad jag har fått lära mej, så är inte stora öron det viktigaste.. Utan placeringen. Min kille, Skirner, har ju inte så stora öron, medel är dom, och då dom sitter rätt, så har jag förståt av de tre domarana som nu gett honom cagcib, att Europa champion kan han bli…. Så stora öron är kanske inte det viktigaste…

*förlåt om jag snodde tråden..*

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

smirik
0

#12 det gör absolut inget Glad

Nu är Jonny EC så helt fel kan hans öron inte vara Flört

EvaG
0

Inget blir som man tänkt sej, men ofta kan det bli bättre.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

smirik
0

Suck primadonna Iris vill endast ha ungt kött. Hon låter jonny nosa men inte mer. Ser hon Fozzy där i mot blir hon som smör fast Fozzy tycker endast hon är en kul lekkompis! Vi får hoppas hon ändra sig med Jonny - fjant fia Glad

chikan
0

#15 hihi. En dam med smak för "lammkött"! Så sött.

smirik
0

Nu para dem för fult Glad Mattes primadonna skulle bara spela kostbar Flört