Kattgräs
*fniss* Det är ju nästan som ute! Gullig bild!
Har inget kattgräs bara katter

Så otroligt söt han är liggande i gräset.
Fina bilder på lilla goa Fuffens! 
Fina bilder. Mina katter tror inte på idéen med kattgräs.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jag har aldrig provat kattgräs, men det kanske skulle vara värt att prova?
Ska nog ta och handla lite kattgräs nästa gång jag är i affären så får vi ser om det blir poppis eller inte.
Tar det lång tid innan det växer upp?

Så fina kort på lilla Fuffens!
Jag sådde kattgräs till Isa förra helgen, så nu borde det vara på väg upp! Får se om lilla busan föredrar att sova i det också.
Plockar upp den här tråden igen då det har visat sig att Hugin är en riktig kattgräs-junkie! Han har betat ner i princip allt gräs som var kvar efter att Fuffens använt det som säng ett tag. Nu har jag ställt undan det
för tillväxt. Det kan inte vara bra att äta så mycket kattgräs som Hugin gjorde! Jag överdriver inte när jag säger att han var där och tuggade en gång i kvarten (av de vakna timmarna).
Hugin kanske äter så mycket gräs för att Fuffens inte ska få sova där.
#11 hihi! Ja, lite så känns det! Hugin anstränger sig hårt för att ta över allt här hemma!
Tur att Fuffens är så tuff att han utmanar honom lite. Ska bli spännande att se vem som är envisast.
Köpte kattgräs en gång i tiden till Sissi och Mirre. Två lådor med gräs. Sissi tog den ena och drog upp allt gräs och drog det över hela köket och lekte sedan med jorden. Mirre han kissade i sin låda. Sedan har det aldrig funnits kattgräs hemma hos mig.
#13. 
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

#13 Dagens skratt 
Jag har också provat med en back kattgräs nu, och den slöt på golvet upp och ned… Ingen av katterna betade nåt gräs, däremot satt de och lukade upp grässtrå efter grässtrå och släppte på golvet 

Jag har en storts blomkruka, som växer snabbt, som jag har som kattgräs åt katterna. Om jag odlar kattgräs så blir det bara en ligglåda…
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
#17 vad är det för växt?
Jag stoppade ner några slingerkrassefrön i min kattgräskruka och de börjar komma upp nu! Det är ju också ätbart, så jag tänkte att det kunde bli läckert.

Ska se om jag kan hitta kameran senare i dag..(ska ju ta bis pokal bilder till hemsidan oxå.) Så kan jag ta kort på blommorna.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Mina barn tyckte det var intressantare med en låda gräs än Sture, han totalt ignorerade den, så finns inget gräs numera

Det enda min katter tyckte gräset va bra till, var att dra in flugor. Jag har haft en kruka stående på golvet bredvid vattenskålen, och det började dyka upp flugor. Mistie tyckte det var riktigt intressant och kunde sitta å stirra på gräset hur länge som helst! Sen var det ju givetvis också kul att dra upp stråna och leka med dem på golvet…

13# ha ha ha, det där med att försöka plantera om på hela köksgolvet har jag också råkat ut för, så nu är det Ampellilja och den riktiga gräsmattan ute som gäller….