Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 641 ggr
EvaG
0

God morgon 7 december

God morgon allihopa. Har precis kommit hem. Inte nog med att det är svart ute. Det är kallt och halt också. Otäckt halt. Jag höll på att sätta mig två gånger, men nu är jag hemma. Det blir en kopp te och sedan den mjuka kudden för lite sömn. Önskar er alla en trevlig och bra dag och se upp med halkan.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
0

Tyckte det var halt redan i går. Det var spännande med el-rullstolen, som inte stannade lika snabbt som vanligt på vissa fläckar. Sitter just nu och ser på TV:n samtidigt som jag och några av katterna sitter och pratar med varandra.

Sköt om er

MrsCecilia
0

Det snöar en massa men ligger inte kvar. Halt och blött att köra till jobbet.

Trött i dag.

Ha en bra onsdag!

noir
0

Det är snö ute och jag vill att den ska vara kvar, behöver inte ha snö i massor bara lite så det blir ljust i alla fall!

Sitter och väntar på min svägerska. ska dricka kaffe och glömma alla bekymmer och smaska pepparkaka!

Har så mycket med skolan att det känns som om jag inte ha tid med blogg, städa, tvätta, o.s.v Så en kaffe tår kanske är vad som behövs för att samla kraft igen.

Nu vakna zaffie, dags för lite kortison inhalering :)

Kram på er alla !

edit: Fick en lucka innan kaffestunden så nu är iaf bloggen uppdaterad :D

MonicaLagerquist
0

På väg mot Enköping,ska hjälpa en vän som inte mår så bra och sen ska jag förbi katthemmet en sväng.

Halt och snöigt ute.

Stolt ägare till tre La permer

AnnicaB
0

Här i Borås ligger snön sedan i går morse (ja - sedan i förrgår natt). Det är så ljust, så rent och så underbart. Trodde jag var botad mot snö för alltid efter de två sista årens snökaos. Men november blev mörkare, lerigare och tristare än jag hade lust med…. Denna snö är så välkommen. Nu hoppas jag att den får ligga kvar och endast 1-2 cm per vecka fylls på så det fortsätter att vara ljust och vitt :)

*** Qui vivrqa verra ***

nakenkatt
0

Ska gå till jobbet snart cykeln får väl stå idag kanske.Känner av lite små värk i en tand.jag är enormt tandvårdsrädd,så det här kanske ej blir kul.Får ta en ipren och hoppas det ger sig.Här har det kommit lite snö,ser fint ut.

Gittan
0

Sonen ligger i halsfluss (enligt läkaren) men har inte ont i halsen. Däremot hög feber och huvudvärk. Nu kom sambon hem från jobbet med feber och ont i halsen. En rapport från Gittans sjukstuga.

Jag hoppas ni får en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

MonicaLagerquist
0

Hemkommen från inte mindre än två hundpromenader.En i Enköping och en hemma i Örsundsbro.Fick pussa på en jättefin ocikille på Katthemmet idag.Åtta år gammal och väldigt fin.Är till salu om två veckor.Han kommer från en gammal farboro som nyligen gått bort.

Stolt ägare till tre La permer

LykkeLii
0

Drygt en vecka med den hemskaste förkylningen jag varit med om med hög feber! Dock har jag bestämt mig att jag ska ha bort den inom en vecka. Får se om jag lyckas Flört

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se

[Lec72]
0

Har precis bakat lussebullar med dottern ( baka är inte riktigt min grej..men det var trevligt ) maken är på firma fest i två dagar…najs!

Dottern förklarade idag att tre barn i hennes klass helt utan förvarning kaskadkräkts..så nu sitter jag mest och väntar på att jag oxå ska börja kräkas..magsjuka är typ mitt mellannamn!!

Annars så regnar det för fullt här och leran väller ut från åkrarna runt omkring, blev så paff då jag såg att spindlarna fortfarande klättrar längst fönstren utomhus och att en av våra buskar fått nya knoppar i trädgården??