Hurra för bra lagförslag!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14001903.ab
Hoppas innerligt för att det går igenom.
"Även sex med djur förbjuds" Men herregud, det är väl på tiden?!?!
Håller tummarna!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
är det riktigt uppfattat av mig att det varit tillåtet tills nu?Då vet jag inte vad jag ska tro om det svenska rättsväsendet vi lever i???
Ja, det är lagligt med tidelag i Sverige. Tydligen har politiker tyckt att det inte har gått att bevisa att djuren lider av det… 
Som sagt är det lagligt, ja. Det är lagligt sålänge man inte märker att djuret lider av det. Men oavsett om djuret får ont eller blir ärrad eller ej så är det ju en sjuk handling och det bör absolut INTE vara laglig.
Djuren har ju inte samma moral som vi människor, och de förstår ju kanske inte riktigt att det är fel alla gånger. Men vi som anser oss smartare måste väl då istället kunna se till att det hålls naturligt?!
Å andra sidan så finns det väl inga djur som mixar sig med andra djurslag, så det är ju bevis nog till att de är lite smartare än oss på den fronten..
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Herregud säger jag bara detta har jag aldrig kunnat trott.Jag har trot att det var en brottslig handling som tom ledde till fängelse.
Gär det igenom så gäller det att man håller koll och åtalar vid lagbrott. Jag är rädd att det rinner ut i sanden som mycket annat.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Enligt mig så är det en brottslig handling,och i allra högsta grad omoralisk, på alla vis.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Tycker det är helt sanslöst att det ens varit lagligt med tidelag. Sedan är det ju helt sjukt med människor som gör sånt med djur. Hur är de funtade egentligen?? Det är ju hur vidrigt som helst
Hoppas verkligen det här med kastreringen går igenom med. Folk måste ta lite ansvar.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus