Puffkatt!!
Näsan ÄLSKAR sin puff! (köpte puffen hos en Devon rex uppfödare här i Oskarshamn, den var jättefin och billig! Nästa SKA jag sy själv..jag lovar…
Fler bilder på puffkatter önskas!!

Jag har ingen sån fin puff…
Det ju är ingen som har sytt nån åt mig ännu! *blink*

#2 Jag vet att du har en symaskin hemma… *blink* tillbaka
Symaskin?!? Nähä… vart då? *gömmer den kvickt*
Jag kanske kan börja sy sådana och sälja?? Är ju faktiskt utbildad sömmerska (gått en ett-årig utbildning!)

#5 Vad roligt, det vore en jättebra ide!
#6 Vad snygg!!! Härliga färger, passade Cigge perfekt!
#8 Gud så sött! Den passade jättebra till honom! Han blev en riktig snygging!
Om du vill får du gärna sy en puff till mina katter, deras matte är ju alldeles för "ohändig" för sånt där arbete. Det hade varit mysigt med nåt mjukt i plysch eller fleece. 

Nä men hålla nu tjejer. Det var ett rent nöje att sy puffarna efter La_joz förträffliga beskrivning, och roligt, nästan beroendeframkallande.
Senaste puffen är i fleecetyg. Kliv in på Ikea t.ex. ( billigt o snyggt ) kolla runt bland påslakan, lakan ,fleecefiltar överkast det finns alltid nåt snyggt på "rea" . Man hittar lite udda roliga mönster om man tittar på annat än bara deras tygavdelning. Rusta o Jysk har också billiga fleeceplädar med kul mönster. Det som är bra med fleece är att man behöver inte zic-zaca, bara klippa o sy, inger som repar. Och går att tvätta i 60 grader.
Jag försöker inte "tvinga" er att sy
vill bara tipsa lite så det blir lite roligare o enklare för er som ännu inte drabbats av "egentillverkardjävulen"

Håller med dig, A-M.H! Det är ju enkelt och kul att sy puffar! Bra tips med fleece. Jag har fortfarande inte orkat sick-sacka kanterna än… 
Det är faktiskt jättekul att sy puffar, jag o en vännina syr i lite olika format och säljer, via min hemsida och på kattutställningar! Nu är jag ingen vän med symaskiner men min vännina är, saxen och jag är betydligt bättre kompisar! ;)
Så det är ett tips om man drar sig för att sy, sy tillsammans med någon annan!!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
I helgen - då jeflar ska här sys! Och nu har jag ju lovat det här inför ett gäng vittnen så nu lär jag ju göra det också!
#12 åh så gosig!

# 12 underbar….
# 13 yes go for it, väntar med spänning på fina puffar o bländande foton 

#12 + #16 häääärliga bilder!
NU… ska jag springa till stan och leta tyg!

Mistie och Isa har nya eftermiddagssängar! På vårt skrivbord ligger de alltid på eftermiddagen/kvällen för att lapa sol! Isa lägger sig i den stora puffen (den blommiga som jag sydde som prov och tänkte slänga), men när Mistie kommer så är det bara att flytta sig och lägga sig i en lilla, lilla puffen. Knappt att hon får plats!
Åhh läcker bild på snygga katter!!!
#18 nospuss till Isa från Fuffens

#18 men gud vad söte dem är, pussgurkar
mina två odjur har en varsin hemmagjord puff.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Mistie och Isa tackar och bugar för komplimangerna!
#20 Isa skickar en nospuss tillbaka!

Vilka fina & mysiga puffar ni har…vill ju nästan krypa i dem själv.. Förstår att katterna njuter av dem
//Maria