Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 417 ggr
Elica
0

Katten och våren

Hej, det är min första vår med kattor, så jag ställer en dum fråga:

Hur mycket påvärkar våren på dessa kreatur? Min kastrat (lite över ett år) har nämligen överrastkat mig helt. Han som har alfproblemet, älskar mat över allting, han är inte hungrig på morgonen! Kommer inte äns till köket, utan sitter i fönstret och jagar några ofinntliga flugor. Två morgon i rad! (Igår åt han nog senare på dagen, men inte med samma fart som vanligt). Här i Finland har vi egentligen de första soliga vårdagar, så jag hoppas att det är bara det…

Leffe
0

Allt är spännande på våren. Lukter, ljud, rörelser. De har inte riktigt samma tid att äta. Allt är så nytt när det är första våren

Lullan1
0

Hihi, han verkar ha fått vårkänslor!

A-M.H
0

Catching Rays Alfpojken svarar att det är samma här. Jag myser i fönstret o tittar på alla fåglar o flugor, inte sjungit en matsång på länge, nåja på en vecka och det är väl länge. "Mamma" är glad och så säger hon nåt om att ni ska vi passa på o köra med hårdhanskarna. Det vet jag inte vad det betyder, hårdhandskarna..hmmm..ja, ja jag myser i fönstret och solen värmer så härligt och de där handskarna ja de får nån annan sköta.

Linda357
0

Elvira sitter med och tittar längtande ut genom fönstret, eller så sitter hon och jamar vid dörren.

Elica
0

Ockej, jag tror jag tror! Blev bara såå schokerad att jag var nästan på väg till veterinären. :-) Men om Alf (Ascanios stora idol) har samma symptom, får den överskyddande matten vara i lung och ro. Tackar så mycket. hur skulle jag överhuvudtaget klara mig utan detta forum?

Linda357
0

#5 ja visst är det skönt att kunna vända sig hit med sina funderingar, jag tycker själv jag fått mycke hjälp och stöd.

LinusCRX
0

Linus har slutat att möta 'en vid ytterdörren när man kommer hem. Han sitter och jamar vid balkongdörren i stället och vill ut, så jag satsar på att vårkänslorna, som har dykt upp.