Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: sjukdomar-och-andra-bekymmer
Läst 1123 ggr
AlexH
0

Skicka en tanke till lilla Bombadil

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igårkväll tändes en ny stjärna på katthimlen. Lilla Bombadil fick somna in… bara 4 veckor gammal.. hans bröstkorg hade inte utvecklats som den skulle så när han växte så fanns inte utrymme till att andas och hjärtat fick jobba på högvarv vilket gjorde att det växte och tog upp all plats i hans för lilla bröstkorg :(

Alla tre röntages för att kunna jämföra.. de andra två är fullt normalt utvecklade..

Det är ett otroligt jobbit beslut att ta när man står med den lille i handen på sjukhuset.. men det enda rätta.. kunde inte låta honom lida…

Inget av detta märktes tidigare.. men allteftersom han växte så orkade inte kroppen…  eftersom inte bröstkorgen växte med resten av kattungen…pussa på era fyrbenta lite extra idag…

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

noir
2

Åh så sorligt, även om det var rätt beslut att ta. Naturen måste ha sin gång. Han kommer växa till sig och skutta runt som en kattunge ska göra i katthimelen. Ska pussa och tänka extra på katterna idag. Hoppas mamma katt och syskon mår bra

kram!

AlexH
0

Meda var lite orolig igårkväll.. men hon har lugnat ned sig under natten.. de två andra är desto piggare så hon har fullt sjå att hålla koll på dem…

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

xantos
0

Alltid lika sorligt. Styrkekramar till de som är kvar.

nakenkatt
0

va tråkigt,ibland blir det ej riktigt som man hoppats på.men vilken tur at de andra mår bra.Lycka till med dem.

Eine
0

Så tråkigt Alex.Visst måste det ändå vara en väldigt ovanlig åkomma den lille led av?Stackars dig!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Anki-Egerbrandt
0

Kramar från mig och katterna! :(

MonicaLagerquist
0

Alltid lika jobbigt när det inte går enligt planen.KRAM

Kattutan men stolt Plåtis ägare

AlexH
0

#5 ja det är nog inget vanligt.. Veterinär sa att tyvärr en naturens nyck .. man vet inte varför… bröstkorgen hade inte samma storlek som på sina syskons bröstkorgar vilket gjorde att när han "växte ur" sin bröstkorg så fick hjärtat kämpa hårdare och då växte det och tog upp platsen som var avsedd för lungorna..

Hon trodde att denna missbildning/underutveckling eller vad man kan kalla det.. kan orsakas av nått under graviditeten..  det är inget som arv att göra utan hur grymt det än verkar.. ett ödets/naturens nyck… :(

väldigt trist för den fina lilla pojken.. men nu lider han inte iallafall…

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Dragonrebell
0

Så trist. Lillpojken. Sänder styrkekram.