Allergi + katt = sant?
När min sambo och jag äntligen skulle flytta ihop efter nästan tre års distansförhållande, var jag tvungen att adoptera bort mina älskade huskatter. Min sambo är pälsdjursallergiker, och jag var motvilligt inställd på att leva resten av mitt liv utan djur.
Sommaren 2005 var jag tvungen att adoptera bort mina två älskade huskatter Gissa och Zeke. Min kille och jag skulle åka utomlands och studera under sex månader, och min bror och hans tjej var mer än villiga att ta över mina sötnosar. Eftersom min kära sambo är allergisk, så fanns det ingen möjlighet att ta tillbaka katterna när vi kom hem, då vi skulle flytta ihop för första gången efter några år tillsammans.
Vid flera tillfällen har jag försökt diskutera allergivaccination med min sambo, men känner att jag inte kan utsätta honom för tre år utan kontakt med pälsdjur och samtidigt regelbundna sjukhusbesök för att ta sprutor. Dessutom finns ju risken att han blir riktigt sjuk!
Jag hade precis börjat vänja mig vid tanken att aldrig kunna ha katt igen, när min sambo för en månad sedan (julafton 2006) slänger ur sig ”Finns det inte såna där allergi-fria katter?” Jag tappade nästan andan! Jag visste ju att han tycker om katter, men trodde verkligen inte att han ville ha en då han är allergisk. Jag slängde mig över datorn och började kolla runt. Mitt i allt letande efter kattraser som jag hört att en del allergiker tål, hittade jag Cornish Rex iFokus.
Jag surfade runt och läste lite inlägg, men hade inte tänkt bli medlem på sidan, då jag vet hur lätt det är att fastna. Via olika hemsidor försökte jag ta kontakt med uppfödare av främst Devon Rex då det verkar vara vanligast runt Göteborgsområdet. Vi ville ju bara hälsa på nån för att nosa och gosa lite. Det enda svaret jag fick var från en kvinna som även hade hybrider hemma, vilket inte fungerade då vi ville testa allergin.
Jag tror att det sedan tog en vecka, sen var jag medlem på Cornish Rex iFokus! Jag var fast!! Men tur var det! Jag fick snabbt kontakt med en kvinna som hjälpte mig kontakta en Cornish Rex-ägarinna i Stenungsund. Några dagar senare satt min sambo och jag i bilen på väg dit. Jag kände på mig att det inte skulle gå bra, men höll tummarna så hårt jag kunde.
iFokus!" title="Mistie hjälper till att skriva på CornishRex iFokus!" />
Mistie hjälper till att skriva på CornishRex iFokus!
Några timmar senare sitter vi i bilen på väg hem. Min sambo säger då till min stora förvåning ”En sån där söt katt skulle verkligen vara värd en allergivaccination!”. Han pratade om Mistie! En 5-årig liten hona, även kallad ”terroristen” då hon aldrig lät de äldre katterna vara ifred (kan också vara för att hon är född 11 sept 2001). Snacka om kärlek vid första ögonkastet! Under besöket insåg vi också att vi tyckte mer om Cornish än Devon, så det var väl tur att ingen utav de uppfödare vi kontaktat hade svarat.
Vid besöket blev vi erbjudna att senare eventuellt låna hem en katt under en vecka för att se hur det skulle gå med allergin. Av hennes fyra katter så var Mistie mest aktuell som lånekatt, då deras familjesituation var som den var.
Vi hann inte mer än hem till Göteborg innan jag ringde och frågade om det gick bra att komma tillbaka två dagar senare för att låna Mistie. Och det var inga problem!
Ja, då var det bara att försöka kattsäkra hemmet. Bort med all plast och giftiga växter. Fram med mat- och vattenskålar. Sedan bar det av till Stenungsund igen! In med katten i boxen och ut i bilen. Hela vägen hem talade Mistie om för mig hur tråkigt och hemskt det var att åka bil. När vi kom hem var det raka vägen in i badrummet. Sedan låg Mistie under badkaret ca 30 minuter med mig liggandes på golvet brevid. Ja, jag vet att man ska låta dem vara så de får utforska i egen takt… Men jag kunde inte låta bli att ligga där med armen in under badkaret (tur att det var nystädat). Hon låg hela tiden vid min hand, så jag kunde klappa henne. Ute var det storm, så det vrålade ordentligt i ventilationstrummorna vägg i vägg med hallen. Lilla Mistie var livrädd!
När hon äntligen vågade komma fram gosade hon lite med min sambo och mig. Sedan fick vi gosa oss igenom hela lägenheten! Hon vägrade gå någonstans om inte vi var med. Hon skulle ju snabbt kunna springa till oss och gosa om något hemskt hände!

Mistie myser under filten!
Några dagar gick och Mistie blev allt tuffare och tuffare. Hon vågade gå på lådan utan vårt sällskap, och hon vågade gå ut i köket utan oss hack i häl. Min sambo som för tillfället var förkyld, kände inte av sin allergi. Den brukar bli värre vid förkylning, så det var ju ett gott tecken!
Nu har två veckor gått sedan vi ”lånade hem” Mistie. Jag kände på mig från början att vi inte skulle kunna lämna tillbaka henne, och det har vi inte heller gjort! Det är så kul att det finns hopp även för allergiker! Jag är glad att min sambo inte bara accepterar läget och vägrar att försöka hitta lösningar. Det är ju tack vare honom som vi har en mysig katt hos oss nu! Och som han älskar henne! ”Jag lekte med Mistie förut, och sen följde jag med henne in i badrummet när hon ville gå på lådan. Hon ville att jag skulle sitta där med henne. Och så har vi myst i soffan en stund också!” Det är min karl, det!
Även om min sambo inte känner av sin allergi nåt märkbart, så har han ändå funderingar på att försöka göra något åt den då de flesta av våra släktingar har katt.
Via ett inlägg om allergivaccination på Cornish Rex iFokus har vi fått tips om något som heter Bioresonansterapi. Det är en alternativ behandling mot främst pälsdjursallergier och eksem. Den ska inte ta mer än ett par veckor att genomgå, och man kan utsättas för allergenet under tiden. D.vs. han behöver inte avstå från katt under behandlingen, vilket man måste vid en allergivaccination. Nu väntar vi med spänning på hans första behandling! Ska verkligen bli kul att se om det fungerar! Vi vill så gärna skaffa en liten kattunge till våren, men känner just nu att det är lite att utmana ödet med tanke på hans allergi. Skulle nu den här behandlingen gå bra, så är det ju fritt fram!!
Jag lovar att återkomma och berätta hur det går för Mistie här hos oss, och hur min sambos allergibehandling fungerar!
Av: La_Joz
- [Personlig sida](javascript:void top.ShowProfile('La_Joz'))
- [Kontakta](javascript:void top.ShowProfile('La_Joz', 'Contact.aspx'))
Datum för publicering
- 2007-02-01
Vilken solskenshistoria!
Hoppas det kommer att fungera framöver och att ni får möjlighet att skaffa en liten kompis till Mistie.
Hoppas allt går bra i framtiden oxå.
Bra artikel. Håller med de övriga, hoppas det fortsätter bra

Kanon bra artikel. Ser fram emot att få höra hur det går.
Lycka till med Mistie
Vilken vacker katt!
jag och min son har båda kattallergi, så för en månad sedan så flyttade lilla elvira in hos oss, vi började med att besöka en rexuppfödare i luleå för att se hur det skulle funka med allergi, tanken var att ta en kattunge från hennes vackra tös, men så stötte vi på annonsen om Elvira som behövde nytt hem, det blev svårt att motstå, så när vi träffade henne var det kärlek direkt.
min son har knappt känt av henne nå, medans jag har rinnand näsa, kliande ögon och tungt att andas, trots denna allergivänligare ras. Min son har påbörjat vaccination mot sin allergi så jag ska nog me göra det, för katten stannar.

#5 Visst är de svåra att motstå!?
Hoppas det fungerar med allergivaccinationen för er. Det är ju inte kul med kliande ögon och rinnande näsa! Men det kan ju vara värt att äta lite piller för dessa underbara små liv!
Lycka till!
Vad fin kissen var! lycka till!!
Vad bra att det har gått bra. Lycka till i fortsättningen. Fin kisse.
Härlig historia
, så skönt att det fungerade. För… visst är det härligt att ha katt. Mn kusin säger att det är inte ett hem utan en katt - bara en bostad… 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Bioresonans fungerar bra men kostar en del. Enklare är att ta bort själva grundproblemet för allergin. (Jag menar inte katten.)
Allergi uppstår för att immunförsvaret är mycket hårt belastat. Detta beror på att systemet hela tiden måste ta hand om och hantera olika parasiter, virus och bakterier som ligger och tär hela tiden. Parasiter, som alla människor har men som man absolut inte ska ha, avger avföring hela tiden. Kroppen betraktar detta som ett gift som måste rensas och det är tufft för levern och njurarna att jobba så hårt. Alltså, allt ska bort. Hur gör man? Enkelt.
Det är en av världens bäst bevarade hemligheter brukar jag säga. Inga virus, bakterier eller parasiter tåler LJUD. Inte ljus heller för den delen. Men det räcker inte att ställa sig framför högtalaren, tyvärr, även om det är just sådant ljud vi talar om här. Inte heller räcker det att lägga sig i solen.
Varje virus, parasit och bakterie, svamp svänger inom ett visst frekvensspann. Precis som alla planeterna som NASA sitter och mäter frekvenser ifrån. Vi svänger också och alla våra organ svänger också i en viss frekvens. Börjar bli jobbigt? Läs lite till så klarnar det…
Det fanns en helt makalös kvinna, dog för några år sedan (www.huldaclark.net), som ägnade sitt liv ät att mäta upp alla de kända mikroorganismerna. Så nu vet vi inom vilka frekvenser alla ligger (utom en del som muterar – vilket de flesta INTE gör). Inte bara mätte hon upp alla – hon tog också reda på vilka frekvenser som dödar var och en av dessa. Ex HIV. Tack vare Hulda kan vi nu mäta vilka sorter vi har i kroppen och döda dem med ljud. Detta kan man göra på alla levande djur. Det är helt ofarligt- samma som radioljud (ej mikrovågor, ej ultraljud). Jag har ännu inte provat på djur men ska mäta och behandla när det ges tillfälle för detta är en ultimat behandlingsform som världens människor inte längre kan hållas borta ifrån.
Jag har ingen katt för att jag just nu behandlar min familj. Min lilla tjej på 5 år blev mycket sjuk i samband med att vi hittade gulligaste lilla kissen Frej. I tre månader hade hon kraftiga magsmärtor varje kväll. Tills jag fick ett tips och raskt köpte en dyr maskin som även kan mäta upp. Tyvärr så var kablarna inte i bästa skick så det tog ett tag innan jag fick ordning på den men nu mäter den som en klocka. Hon hade så många olika sorter parasiter och bandmaskar så jag bara häpnade. Och genast förstod jag varför hon var intolerant mot så mycket mat, varför hon hade klåda, varför det kom så plötsligt när allt verkade bli bättre efter att vi förändrade hennes kost.
Jag kan bara säga att om ni inte har råd att köpa den – bygg den. Det finns ritningar i Huldas böcker och ni kommer inte att bli besvikna. Efter ett par månaders behandling varje dag har vi nu fått ner nivåerna till hälften utan antibiotika. Det hade inte ens gått att behandla så många olika sorter med en simpel kur.
Det gäller alltså att plocka bort allt. Därefter måste tarmen få en chans att läka ut. Allergierna blir omedelbart bättre och immunförsvaret för en rejäl boost. Alla de som lånat en av mina två maskiner (finns lite olika sorter på marknaden – jag säljer inga själv) är rent häpna. Därför att förutom de specfika frekvenserna man själv skriver in så finns det färdiga program för det mesta. Allergi, parasiter, maskar. Det finns även program för att hantera beroendeproblematik som fungerar helt otroligt bra (2 behandlingar per vecka i 3 v tar helt bort suget efter alkohol ex). Jag arbetar som chef och har nu köpt in utrustning till våra kontor och satt den i händerna på sjuka Medarbetare – som inte för sitt liv vill lämna tillbaka den.
Tillbaka till allergiproblematiken. En annan viktig sak att göra innan behandlingen är att ta en eller flera detoxar. Jag skulle välja någon av de mer kända hälsokostprodukterna på marknaden eller chlorella som tar tungmetaller. Därför att levern och njurarna är så hårt ansträngda. Ta också enzymer (som bryter ner protein – en parasit är ju en protein) under behandlingen annars finns det risk för förstoppning. Metaller kan man också mäta upp bara för att verifiera hur mycket man har eller vad man har.
Tänk på att alla dessa mikroorganismer är smittsamma. Det är därför vissa släkter är så hårt belastade – inte bara pga nedärvda faktorer. Detta förklarar också en del andra problem cancerforskningen inte har kunnat lämna svar på. Mikroorganismer går över från moder till barn genom placentan – moderkakan. Små barn är naturligtvis oerhört utsatta eftersom de inte har ett fullgott immunförsvar förrän vid tre års ålder + att vi föräldrar gör allt i vår makt för att sabba immunförsvaret genom att vaccinera de små liven så fort vi bara kommer åt. Kom ihåg – vi behöver inte dem längre när vi bara dödar allt med ljud.
OM du trots allt inte blir helt bra – gå till en speciell reflexolog som kan Karl- Axel Lindhs kartor. Du kan hitta de genom Kairon i Göteborg eller Medikanova i Stockholm. Detta är en form av reflexologi som ger resultat varje gång – inte bara ibland som hos andra. Jag blev själv hjälpt efter att sjukhuset inte kunde hjälpa mig längre. Du har nämligen satt en herrans massa näsor över hela kroppen och de måste bort.
Jag hör varje vecka folk som inte tror på detta men tekniken har varit känd sedan den upptäcktes på 1930-talet. TRO inte, prova innan du uttalar dig tvärsäkert. Ingen förutom vanliga människor och staten kan tjäna några pengar på den. Hulda Clarks kunskap är fri på nätet för alla att ta del av. Sök på youtube och ni får se henne själv på konferenser och andra som beskriver bla läkares egna upptäckter av Huldas arbete. Man kan också se bilder av ex hur spirocheter dör (borrelia).
Som om inte detta är nog. Hon beskriver också vilka beståndsdelar som måste finnas för att cancer skall uppstå. En av dessa 5 än så länge kända parasiter som måste finnas är Fasciolopsis Buskii eller Ascaris ( – vilket alla psoriasispatienter också har). Hulda hittade en gemensam nämnare för alla sina cancerpatienter – de hade ofattbara mängder av parasiterna ovan. En vanlig cancerpatient har ca 3 kilo parasiter i kroppen och då förstår man att det inte räcker med döda dem. Man behandlar cancern med ljud på kort tid och sedan dör den efter hand. Man mår illa varje dag i ca 6 mån även om man är i stadie 4 (dvs nära döden). Den dagen man inte mår illa beställer man tid för magnetröntgen för då är den inte ens synlig där.
En ganska stor artikel om behandling av psoriasispatienter publicerades nyligen på aftonbladets plussektion (går att hitta på google men ligger oidentifierad).
För er som är i akut behov av mer information om hur man behandlar cancer.
- Absolut ingen strålning – läs Huldas rekommendationer i någon av hennes böcker.
- Absolut ingen kemoterapi – du måste stärka immunförsvaret inte sänka det.
- Ät inte socker, kolhydrater eller någonting från något som har ett ansikte.
- Bli basisk genom att kontakta en homeopat som kan hjälpa dig med detta.
- Behandla med ljudfrekvenser.
Visste du att depressioner orsakas av en bakterie? Vi hade en på mitt jobb som fick diagnosen och jajamän. Visst hade hon shigella depressio. Alla dessa människor som tar livet av sig i onödan. Ta bort shigellan och de blir bra igen. Bakterien sätter sig och segar ner hela systemet så att man tills slut inte klarar av enklaste lilla sak. Samma sak kan säkerligen inträffa för allt levande.
Varför en så lång utläggning? Jo, det är viktigt att förstå att man inte ska förringa dessa små saker som man inte ser. Djuren hjälper också till att sprida dem och blir också själv smittade av oss. Som ex när det gäller den kissande katten som någon hade här. Tipset att kolla urinen är helt korrekt. Det finns också en helt annan anledning till att kastrering ger dessa problem men det orkar jag inte ta idag. Ni blir bara bedrövade eller så tror ni inte på vad jag skriver.
Alla djur kan behandlas reflexologiskt med massage och det är därför massagen är så bra för djuren. Oj, oj, oj så mycket text. Jag hade ju egentligen bara tänkt att hitta en fin katt till mig och Alice.
TS, trevlig berättelse!
Ursäkta #11 men som sann tvivlare måste jag säga att detta låtter helt galet! 
Om detta fungerar så bra och upptäcktes på 30-talet, varför vet ingen om det? Varför används det inte inom exempelvis psykiatrin?
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#12 Helt enig med dig…. Hokus Pokus….
*** Qui vivrqa verra ***
Cancer är inte en bakterie -glöm det!
Depression har med den kemiska sammansättningen i hjärnan att göra och är INTE orsakad av en bakterie!
Jag har haft atopiska eksem sedan födseln och det är inte heller en bakterie. Atopiska eksem är besläktat med svamp. Mina eksem beror på att min kropp signalerar fel. dvs den tror att mitt eget försvar är en yttre attack och försöker skydda sig och då bryter mina eksem ut.
Varför satsar världen miljarder dollar per år på att försöka komma underfund med hur HIV skall kunna utrotas, hur cancer uppstår, varför depressioner drabbas vissa männiksor och inte andra om det hade räckt med en trumpetkurs på medborgarskolan?
Att komma och säga att allt var löst redan 1930 genom ljudterapi är som misstro alla som är sjuka idag. Det är också att misstro forskningen och hela sjukvårdsapparaten.
Det där är bara smörja!!
Du blandar hej vilt av bakterier, parasiter, maskar etc. Vad menar du med att en parasit är protein??? En parasit är en organism som livnär sig på en annan individ.
Och att behandla med radiovågor…hallå eller…vet du vad radiovågor är?
-- Eternity is a very long time --
Tja, jag besvarar ganska ofta den här typen av frågor. Men nu var det mycket på en gång när det blir många.
Min sambo är doktor i fysik. Han har två fys rew. vilket är mer än vad hans egen professor har. Vi pratar en hel del om det här. Har ni ens fösökt söka på youtube?
Cancer är inte en bakterie -glöm det! Helt rätt har jag aldrig påstått heller. Läs vad Hulda skriver. Hon är mycket utförlig och har behandlat tusentals patienter under sin livstid. Nu går det en serie på TV4 fakta om "de obotbara". Förra veckan var cancer uppe och man kan behandla utmärkt utan ljud men det går fortare.
Atopiskt eksem - ex på en bakterie som ger detta är bact Xerosis. Ni kan läsa mycket om alla dessa i Wikipedia Microorganisms. Ganska många vet betydligt mer än de vill berätta men på Wiki hjälps alla åt så gott de kan. Svamp förekommer hos nästan alla som har en kronisk sjukdom. Du behandlar den genom att använda frekvensen 386 000 i tre minuter varje dag i 30 dagar. Naturligtvis äter du redan nu inte något socker, svamp eller kolhyderater?
Hur mycket av det ni återger vet ni faktiskt eller bara har hört någon säga er - eller ännu värre lärt er på universitetet för dyra skattepengar?
Jag håller åtminstone på att prova ut maskinen. Jag har inte lånat ut min maskin till någon som varit det minst missnöjd tvärtom velat behålla den eller beställt en själv från schweiz.
När det gäller HIV så är det en intressant fråga i sig. Världens(tidigare) mest ansedda forskare på området är nu utfrusen för att han stack ut huvudet och konstaterade att forskningen är på väg åt fel håll. Ingen vågar backa honom för att då får de inga forskningspengar. Så han är ensam nu.
Har ni glömt bort den läkare som fick nobelpriset för några år sedan. Han påstod att magsår orsakades av en bakterie. Alla skrattade ut honom - han fick sluta, fixk inga forskningspengar. 20 år senare fick han nobelpriset. Idag vet vi att det finns flera magsårsbakterier än den han hittade.
Jag har skrivit c-uppsats om suboptimering inom den svenska sjukvården för ett antal år sedan så jag har dessvärre ganska god inblick i vad som driver den medicinska forskningen och de totalt oegentliga relationer som finns inom detta område. Detta har också uppmärksammants både av CBS 60 minutes och den svenska motsvarigheten uppdrag granskning för ett antal år sedan.
Jag har inte längre förtroende för den sk skolmedicinen. De har långt innan svinvaccinationen försuttit sina chanser.
Helt rätt, jag vaccinerade inte mina barn eftersom det i USA pågår ett brottsmål med flera tusentals amerikanska soldater som fick " the gulf war syndrom" efter vaccinationen med skvalen. När remissen skulle skickas ut ang innehållet i vaccinet gick tre av de tillfrågade sjukhusen emot förslaget pga innehållet bl a skvalenet (som är ett hajfensgift)Endast ett sjukhus kunde godkänna förslaget.Amerikanske staten valde att ignorera remissen. De har fortfarnade inte betalat ut skadestånd. 300 000 vaccinerades och en stor del av de har idag problem.
Psykiatrin? Behöver man ens kommentera den? De utförde lobotomi långt in i förra århundradet och en del läkare förspråkar det fortfarande. Är det något som är Hokus Pokus så är det den genren av medicinen.
Hinner inte mer nu måste laga mat till barnen ska försöka fortsätta med varför inte fler känner till det.

#11 Jag vet inte vad jag ska säga…det är så många faktafel i det du skriver så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Man ska aldrig underskatta placeboeffekten, men jag tror inte den kan bota vare sig cancer eller HIV iaf.
#15 Luuuuugn nu, vad har Lobotomi med detta att göra? Avlivning vore också ett galet sätt att bota depressioner, men jag förstår inte vad det har med din bioresonans-tes att göra?
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com