God morgon 2011-11-17
Uppe före tuppen. Det är inte illa för att vara av mig. Ska iväg och lämna hostprov för odling. Hämta antibiotika på apoteket. Handla lite mat såsom chips till hockeymatchen i kväll. Så idag blir det en hel del rullande i elstolen. Hoppas vädret är bra under dagen. Just nu är det alldeles för svart utanför fönstret för att se vädret.
Sköt om er
Ts: Lycka till!
Mörkt och kallt här med. I går hade vi -4 grader. Har otrolig träningsvärk efter 2* ridning utan stigbyglar samt jobbflytt denna vecka.
Ha en bra torsdag!
#0 Du uppe så tidigt - kors i taket
#1 Du får ta det lite lungt med träningsvärken.
Den här dagen började inget bra. Barnen missade skolskjutsen så jag fick köra dem. Mörkt, kallt och dessutom halt. Nej det började inget bra.
Hoppas ni får en trevlig dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

God Morgon!
Idag står det kattbad på schemat.Nya La Permen luktar daggmask påstår yngste sonen så nu ska han badas.
Stolt ägare till tre La permer
jag gör inget annat än stressar.. mellan skola, dagis, jobb och hem samma visa varje dag som ett ekorrhjul.. jag är glad de dagar jag hinner hem INNAN yngste sonen somnat i soffan :( :( på allt detta så åke min bror in och ut på radiumhemmet.. han är i dåligt skick.. Cancer är en riktigt jävlig sjukdom :(…
så just nu känns inte nått speciellt bra.. Kroppen säger STANNA HEMMA! plånboken säger JOBBA.. så ibland undrar man.. är det inte nu när barnen är små som man ska njuta av dem? tids nog kommer de inte vilja vara med en endå… och så missar jag hela deras uppväxt tid…. känns det som…
Ts: ibland kan det vara skönt att vakna riktigt tidigt, i alla fall om man vaknar av sig själv. #4 daggmask, de var en ny liknelse! Full i skratt blev jag iaf! Det behövdes! Hur ofta badar du dina katter? #5 stressa inte. Tänk på dig själv. Många glömmer sig skälva och stressar tills de eller kroppen inte orkar mer. Hoppas du får en lugnare kväll och morgondag. Själv så åkte jag på dunnder förkylning med feber. Min näsa är knallröd och gör fruktansvärt ont. Smörjer den för glatta livet. Zaffie har äntligen fått en tid för sin operation samt Provtagningar som sker under narkos. Känns skönt att komma vidare. Skulle som Monica behöva ha katt spa här hemma. Dobby ska förta in sig hos en uppfödare i helgen som ev. Vill använda honom i avel. Inte för att jag tror att det kommer bli nå problem. Han skulle kunna lukta bajs och ha smutsig päls och ändå charma byxorna av vem som helst. Jag och sambon tyckte inte röda katter var något speciellt tills vi träffade Dobby

Vid behov badas det och inför utställning.Tom kommer att få ett bad när hans dejt har farit hem för nu doftar han inte rosor.
Vissa katter badas oftare än andra.
Stolt ägare till tre La permer
#3 jag älskar röda katter,alla katter med rött är något speciellt.
Vad less jag är nu på att plugga, saknar energi totalt! I pauserna får man mysa med de goaste katterna.
#6 Röda katter har inte varit min favorit heller, men det har faktiskt växt fram här hemma med tiden.
#8 & 9 Min sambo förklarade att han tyckte röda katter klädde crx bättre en "vanliga bondkatter" som ofta ser plufsiga ut i hans ögon. Innan vi skaffa crx tyckte han crx såg ut som beniga monster/aliens. Men nu har han ändrat syn helt ;) #9 Jag har också svårt att få till pluggandet idag.
#10 ja du ser karlarna mjuknar allt upp.Det var en härsom var anti mot min skölldpaddshobby,men nu rycker han bränn nässlor så det står härliga till,och igår var han själv på ica och köpte färska räkor i delikatessdisken till vattenpaddan!!!!!!!
5# Du är inte ensam, jag kännr preciis likadant. Kommer hem efter ha hämtat dottern på fritids, lagar mat, gör rent hos djur,rastar hundar, städar..och är allmänt trött och sur hela tiden..sen ska dottern i säng..det blir inte många minuter till att prata med eller roa henne..
OCH…det är precis likadant varje dag..
Men jag tror att det känns värre nu innan jul…
Men jag tror att det är värt att lägga alla måsten åt sidan om så bara för en dag och umgås med barnen OCH ta hand om sig själv.
#11 Hahaha dom kan inte låta bli tillslut. ;)
Precis kommit hem efter en heldag om djuretik, jättekul och intressanta diskussioner.
Och superintressanta föredrag av Johan Beck-Friis om smittorisker med import/adoption av gatuhundar och om vilka aktuella djurskyddsfrågor som diskuteras på nationell nivå, bla inför förnyade djurskyddslagen.
Och av Helena Röcklinsberg om etikfrågor vid användning av djur i tävling.
Var så vansinnigt arg och deprimerad häromdan efter att ha sett en film om extremavel och rasspecifika sjukdomar på hundar i England, men nu känns det bättre igen, trots att vi diskuterade en del hårresande djurskyddsfall idag så kan vi faktiskt göra skillnad … även om det går långsamt …
Ska FÖRSÖKA komma ihåg det nästa gång jag ser en film om hur man använder levande hundar och katter som bete vid hajfiske …