Har du omplacering i närheten av södermanland?
Jag och sambon har under 2 veckor haft en lånekatt, och idag när hon åkte hem till sin rätta ägare känner både jag och sambon att det blev otroligt tomt utan en cornish rex i hemmet.
Därför vill jag hitta en omplacerings cornish rex. Helst ska det vara en kastrerad hona, men en kastrerad hane kan också fungera. Åldern har ingen större betydelse.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Jag antar att du inte är intresserad av att ha en hanne på foder en kort tid?Pm till mig i så fall.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#1 Nej jag är inte intresserad av att ha en hane på foder. Min tanke är att jag ska hitta en omplacerings katt som kan bo hos mig med andra ord att jag köper en katt så att den blir min.
#2 hur gammal är din kisse och är den kastrerad?

Tom fyllde ett år i somras och självklart kommer han att vara kastrerad när han flyttar.
Stolt ägare till tre La permer
#5 Är han van vid att vara en innekatt eller har han kunnat gå ute? Jag bor nämligen i ett område där jag inte vill ha katten ute.
Kommer han att klara av att vara en ensam katt? har inte några planer på just nu att skaffa en till cornish rex.

Han är ju fertil just nu så han har naturligtvis inte gått fritt ute.
Jag skulle tro att han fungerar att ha som ensamkatt om man är beredd på att ha en katt väldigt nära sig.
Att katten är väligt nära av sig har jag och sambon inga problem med efter lånekatten vi hade. Vi blev ganska vana vid att ha katten nära oss större delen av dygnet. Han har inte gett några tecken på att vilja gå ute? Känns ju tråkigt om han skulle vilja vara ute och han inte kan gå ute.

Vad han vill eller inte vill angående utevistelse vet jag ju inte men här hemma hålls alla katter inne.Han har aldrig smitit ut eller ens försökt att rymma.
De har sommartid möjlighet att gå ut i rastgården men ingen av cornisharna frågar om de får gå ut så här års.Mina La permer tjatar däremot varje dag om att få gå ut även nu så de får komma ut en sväng varje dag.
Okej det låter bra!