Cinnamon og fawn
Er det noen som har katter i desse fargene? Kunne svært gjerne tenkt meg å se bilder

#1 Ho er kjempefin!
Jeg syns La perm er en veldig vakker rase. Såg en på utstilling i sommer og liker rasen veldig godt.
Varken cinnamon eller kanel är godkänt på CRX.

#3 vad har du fått det ifrån?
Stolt ägare till tre La permer
# I åtminstone FIFes rasstandard står det att alla färger är tillåtna, med eller utan vitt och med hur mycket eller lite vitt som helst.
Att fawn och cinnamon inte står uppräknade i hur grupperna fördelas har nog bara att göra med att just inga sådana katter fanns registrerade när standarden skrevs. Det är kanske dags att komplettera?
*** Qui vivrqa verra ***
Jag vet att det finns några kanelbärande cornishar i sverige, men jag vet inte om det finns någon kanel? Jättespännande! jag såg en på utställning i USA en gång, men inte är det vanligt 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
jo färgerna är godkända men syns ytterst sällan, jag vet om en crx i Europa som är Cinnamon.. har inget foto dock.. och det är en godkänd katt …

Vissta är både kanel och fawn godkänt på vår ras!
Precis som #6 skriver så har vi några bärare i Sverige, men ännu så länge ingen som har färgen.
Jag skulle vilja ha fawn,det är en väldigt vacker färg.*Gräddkola*…
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Kanel är som sagt godkänt på CRX, ALLA färger är det och det tycker jag är helt underbart! 
I Finland så finns det en fin kanelsköldpadda som ser ut så här Chelsea Cinnamon Kitty de Kachgar Det är hon som är bakom de kanelbärarna som finns i Sverige. Helt underbar färg 
Vad är det för skillnad på fawn och creme?

fawn är svartbaserat och crem är rödbaserat.
Stolt ägare till tre La permer
#12 Tack 
Får håpe at noen vil satse på desse fargene i avlen sin.
#11 Creme är som puderfärg,fawn är ljust sämskinn..(eller vaniljfudge!)
#14 det tar tid.I och med att få kanellinjer finns,blir det en del inavel i början.
Har også hørt om en farge som heter caramell. Vet ikke hvordan den ser ut eller hvordan er nedarves.
#17 Har jag inte orkat forska i.Men att den är svartbaserad utgår jag ifrån.
#17 Var på föreläsningen med genetiker. Det är inte helt kartlagt om det verkligen finns någon caramell och således inte hur eventuell nedärvning sker. Ingen vetenskapligt godkänd dokumentation på denna färg finns ännu.
*** Qui vivrqa verra ***