Barn och katt
Har alltid sett det som otroligt viktigt att mina barn - oavsett ålder skall lära sig att respektera djur speciellt då jag har både hund och katt.. Lika mycket som att småbarn nyper hårt så kan hund och katt nypa hårt tillbaka ifall barnen är nog så elaka (omedvedet förståss) man kanske skulle kalla barnens beteende för överförtjusta 
Här kommer lite bilder på barn med katt, det är min äldsta Manfred med Sture
.. ett till på manfred med missemannen..
samt ett på Axel min yngsta.. detta foto var han nyss hemkommen frå BB (Juli 06)
Vilka härliga bilder!!
Vilka fina bilder AlexH! Jag ska hem och rota lite och se om jag kan hitta några bilder!

Det bästa som finns för barn och djur är att växa upp tillsammans. Då lär dom sig att måna om varandra och veta var gränserna går.Barnen blir helt enkelt bättre människor.
#5 Ja gör det! Vad kul!
och alla ni andra med barn fram med bilder på era två och fyrbenta älsklingar ihop, och lägg upp dem här på tråden så vi får se alla härliga barn och katter mysa/busa tillsammans
Här kommer ett till med Stures favoritplats på pappas axlar.. pappor de är ju "barn" de åxå..? eller hur?

Får väl bidra med en bild med ett något äldre barn, min fyra åring. Så här är det varje morgon med minst två men oftast alla tre katterna och ibland med den äldsta ibland den yngsta dottern men oftast sitter de båda bredvid varandra med alla katter i famn och knä.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Underbart när barn får ha djur hos sig redan från tidig ålder. De ger varandra så mycket. Och jag tror ,i min enfald kanske, att barn som har turen att få o kunna ha djur lär sig mycket ifrågan om hur man behandlar även människor. Och självklart att föräldrar ser till att barn inte behandlar djur illa, som ofta kan ske inte av illvilja utan av oförstånd.

Vilka underbara foton! Kan tyvärr inte bidra själv, då jag inte har några barn… Eller, jo, jag har ju katterna och min sambo! 
Ös på bara! Det är underbart att se barn ihop med djur!

Härliga bilder!
Jag tror att barn som får växa upp med djur blir underbara människor!
Åhh.. vad söta bilder!!
å vilka härliga bilder.
När Elvira flyttade till oss så var hon inte van vid barn, satt i trappen å försökte klösa dom så fort dom gick förbi. Men mina barn förstod att dom måste ge henne tid, dom gick inte fram till henne utan satt dom första dagarna på golvet å lät henne komma, å det gjorde hon. Nu idag älskar hon barnen.
däremot har vi haft främmande av lite mindre barn som inte lyssnat när jag sakt att dom ska låta henne vara, så när dom gång på gång gått fram å ska klappa så har det slutat med att honj viftat med tassen, och med risk att låta elak så har jag tyckt att dom får skylla sig själva så jag har inte bett om ursäkt.
det är mitt ansvar som förälder att lära barnen respekt för djuren.
#13 Jättefin bild - och vilken fin katt !
Håller med du.. när Manne som är lite över två är för brysk med Sture eller med hundarna så ger de "varningsbett" de biter alltså inte igenom huden utan håller fast som en varning.. Det tycker jag är jättebra och jag litar på mina fyrfotinger.. de har ett otroligt tålamod med barnen. Jag har aldrig behövt tjata så mycket om att de ska vara snälla mot djuren, kanske för att de har funnits där hela deras liv.. Jag känner att djur ifamiljen skapar respekt, empati, och ödmjukhet
Härligt tema barn - katt
AlexH: tack för det, ja våran katt är ju en del av familjen inte "bara ett husdjur", och hur mycke barnen älskar henne visade sig nu när hon var sjuk, dom ville knappt gå till skolan för dom var så rädd att hon inte skulle finnas kvar då dom kom hem.
vi har sån tur som kan ha henne trots min sons allergi, han känner inte av henne. just nu genomgår han en Hyposensitetsbehandling, vaccinerar bort sin allergi. jag däremot känner av henne jättemycke, och måste äta allergitabletter och använda bricanyl.

O hur fina bilder, där kommer faktiskt igenom ett så naturligt sätt att vara tillsammans. 18# Doris tycks ge goda råd! :-)
Tror att det är väldigt viktigt att barn får lära sej umgås med och respektera djur.