Rätt nöjd även jag!
Stort Grattis till Cherish och Fylgias m.fl till utställningsframgångarna i helgen. Jag hade ju möjlighet att glädjas med er på plats. Glädjen att få hjälpa till att bära fram Candys barnbarnsbarn både till bedömning och panel var som ni säkert förstår stor.
Kan då samtidigt passa på att tala om för er andra att det gick rätt bra även för mina katter. Under lördagen tog Racer Donnans Candy sitt näst sista CAGCIB och Racer Donnans Gorgeous Anastacia tog CACIB och BIV. Vill då även passa på att gratta Anastacias bror Great Armstrong som tog CACIB och NOM vuxen hane. I panelen blev han tyvärr utslagen, men bara att ha nått NOM är en fin prestation.
Idag gick det inte fullt lika bra för Candy. Hon fick draget cert och tog tyvärr inte den efterlängtade titeln Grand Internationell Champion. Däremot fick hon en underbar bedömning och lämnade en ledsen, suckande domare som så gärna gett henne certet om hon gått i en klass lägre eller allra helst, varit lite smalare. Hon har nänligen passat på att äta tillsammans med Evita som snart skall ha kull och den maten har gjort henne riktigt rund. Domaren ritade ett stort hjärta runt hela bedömningssedeln och skrev stort allra först. Du är söt och rar. Han skickade hem oss med orden riktade till Candy:
Kom tillbaka smalare nästa gång men du vet väl om att jag älskar dig. Den fina bedömningen i övrigt samt vetskapen att det är storleken på magen som var avgörande gör att man inte behöver ta det så hårt. "Stacie" tog titeln Internationell Champion och blev även nominerad som domarens bästa hona. Även hon belv utslagen i panelen som sin bror, men jag kan glädjas åt hennes NOM idag samt det BOX hon tog i Östersund förra året.
Smolket i bägaren är att från nästa utställning tävlar Candy och Stacie mot varandra mot GIC. Det gör att jag nu under Candys diet ställer enbart Stacie mot GIC och Candy kommer därför inte hinna ta sitt sista cert före nya reglerna träder i kraft i Juli. Det innebär att vi nu inte bara har ett cert kvar längre för henne utan många fler.
Håll nu alla tummar att Stacie tar alla sina cert på de framtida inbokade utställningarna så hon hinner ta titel innan nya reglerna träder i kraft. Skickar med en liten vårbild på Stacie gumman. Stacie är som ni säkert förstår Gorgeous Anastacia (det här belv långt).
Vill avsluta med ett stort tack till Leffe som kom upp till Jämtland och hjälpte mig bära katter samt var ett fint stöd. Leffes Pysen är pappa till min första kull så jag har haft möjlighet att ta del av hans kunskaper från min uppfödnings start.
Leffe hade med sig Mika som jag därmed fick glädjen att lära känna lite närmare. Jag passade självklart samtidigt på att få lite "privatlektioner" i färggenetik. Tack Mika för att du tog dig tid för det.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Stort grattis!!
Tittade på bilden du lagt in på Stacie o tänkte först, det är ju min Zucca!! Jättesnygg tjejja!! ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Grattis…mmm..det är svårt när det mumsar mer än de ska…
Stort grattis, dt låter som en bra helg för dig på det hela 
Åh massor Grattis till dig och lite speciellt till Ramses finfina barn !! Önskar jag varit där så jag fått se dem live !!
Åtminstone en gång i mitt liv ska jag ställa i Östersund som ju är min hemstad.. nästa gång - kanske ..
Hoppas så att jag ska få en hona som jag kan använda Ramses på..
Förlåt lite off topic men jag blir så stolt över min förstauppfödings avkommor..

Grattis grattis…

Stort Grattis 

Massor av grattis till er alla! Det är verkligen roligt att det går så bra för "våra" katter!!!!! 
Jag är så glad å era vägnar!Grattis och kör hårt!!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Tack till er alla som stöttar och gläds med oss. Det är en oerhört trivsam, positiv stämning här.
Blev nyfiken på Zucca så jag var in och kollade hemsidan, en liten läckerbit och jag förstår vad du menade kissan78.
Anki, du har all rätt att vara stolt. Jag är så tacksam att jag fick använda Ramses till Evitas första kull (hon väntar just nu sin andra). Det blev tre härliga fina ungar varav två ställs ut och båda blivit minst NOM som vuxna.
Tack Eine och jag hoppas verkligen vi ses i Uppsala.
Jag är verkligen helnöjd efter helgen även om jag knappt kan röra mig idag.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Jag grattade dig ju på plats jag med ;) men jag säger GRATTIS till alla framgångar även här!!!
Roligt att ses och det blir alltför sällan fastän vi bor så nära … ;)
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Grattis till framgångarna! 
Grattis. Det var kul att se nedstigande led av Vågen's Elvis Presley
Jättegrattis!