Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 177 ggr
Sewena
0

Förskräckliga...

ångestattacker har kommit över mig när jag nu på morgonen har tittat i den nya "Våra Katter" tidningen. När jag kom till de gula utställningssidorna o började planera vilka jag kunde tänka mig att åka på, slog det mig (ganska hårt ochså) att jag har INGEN katt som jag kan ställa ut under hösten!!!

Pippi, kommer efter lite överväganden o dividerande paras med min Herman nu i juni. Hans andra o sista kull om ingen annan vill använda honom. Wera kommer i augusti paras med en annan hane. Zelda,med snett huvud är det inte någon ide att ställa ut. Hon får gå här hemma tills jag vet hur illa det är med örat, om det går tillbaka eller ej. Penny har fått ett nytt hem o så hon flyttar när kattungarna har flyttat ut. Herman kommer att få ett nytt hem när han blivit kastrat i juni/juli.

Jag kommer ev att vara fodervärd till en katt av annan ras, men hon kommer till mig som parad. Min kattunge som kommer istället för Penny flyttar inte in förrän till slutet av september.

Är det någon som har en katt som jag kan få ställa ut!! Vad ska jag göra i höst?? Tycker inte att det är så roligt att åka o bara titta på en kattutställning, vill vara med..

Jag måste ha en kopp kaffe till för att lugna ner mig…Gråter

Ha en bra dag…

AnnaS
0

Jag har ungefär samma dilemma Förvånad Jag har inte ens en katt att ställa ut på min klubbs utställning!!

Emma är inte alls förtjust i utställningar, dessutom är hon hopplöst otypad. Ariel kommer att ha kattungar, samma sak med Juppi, Tindra och Skrållan. Iblis övergår i fodervärdens ägo nu när han blir kastrerad…

Tänk, nu när man äntligen HAR körkort och kan åka på utställningar, så har man ingen katt att ställa ut…

Sewena
0

Hur ska vi klara oss? När alla andra har roligt o upplever stämningen på utställningarna, så får vi sitta hemma i vår ensamhet…måste hitta på något!

Jag har tillgång till bil o en utställningsintresserad syster som gärna kör, men inte någon katt..

Elica
0

Oj nej! Ni bor i fe land - jag skulle så gärna låta någon annan stääl ut min katt.:-)

För jag har ångestattakker när jag tänker att jag borde ta min lilla Elica till non utställning. Eller skall jag anmäla henne till Sverige? Resorna blir bara lite dyra.

Eine
0

jag har iaf min German Rex att ställa….

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[Wiveka]
0

Du kan gärna få ställa ut min kastrathona Wilda, men det är ju en bit mellan Stockholm och Väaterås……….

EvaG
0

Sewna, det är kul och lugnrt och skönt att bara vara på utställning och titta och prata. Man hinner med mycket.

Medarbetare på Vilda västern iFokus