Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 364 ggr
[Silkwaves]
0

God första Maj

Godmorgon allihop - nu börjar rökdpftenm att skingras så smått efter alla Valborgselder - i alla fall här ute på Ingarö.

I dag ska jag och mina lantisar till barn Generad åka in till den stora staden Stockholm - åka buss , gå på fik och kankse museum (brukar gå på Skansen på första maj - men bara om det är varmt och skönt och i går var det kallt birr…)

cherish
0

Gomorron Anki! Här luktar det fortfarande eldrök och du skulle sett alla eldar längs Storsjön igårkväll! :) Det var en i varje by, helhäftigt!! Mulet är det och bara +2 ännu men jag hoppas det blir bättre väder. Hoppas ni får en härlig dag inne i Stockholm, är rätt avis över att ni bor så nära.

Funderar på att ev ta barnen till Jamtli, om det är öppet, eller så får vi ta en grillpicknick. Jag och Meja på moppen och Ulf och William på cykeln och så får vi se om Line ORKAR hänga med … tonåringar …!!! ;)

Ha en bra 1 maj allihop!!!

Kram!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

[Wiveka]
0

Godmorgon allihop!

Om ett par timmar bär det av till Sture och hans familj i Åkersberga, norr om Stockholm. Han ska para Anthea vid nästa löp och eftersom det är första gången för båda så föreslog en erfaren uppfödare att de ska träffas vid detta löp så de "känner igen" varandra nästa gång. Det ska bli spännande och se hur det gårGlad

Fritz
0

Godmorgon! Idag händer det inte så mycket, har en bakfull sambo här hemma som jag nog får ta hand om. Här i Kalmar så är det mulet och 3 grader, hoppas värmen kommer snart igen…

Leffe
0

God morgon. I går var jag med och tog bort en av katterna från min allra första kull (1994). Hon hade fått juvertumör. Jag var hemma i går kväll med gäster- Inget kex och ost men ont i huvudet idag i alla fall. Ha det trevligt idag ni som ska ut på stan och bygden. Sköt om er allihopa

chikan
0

God morgon! Nu kan jag börja räkna timmar tills Hugin kommer. Det är så spännande, men lite läskigt också! Dagen idag vet jag inte vad den bjuder på, vädret inbjuder inte direkt till utevistelse. Det gick rätt lugnt till igår i alla fall så jag är pigg och fräsch idag.

AlexH
0

Godförmiddag! Här i åkersberga sitter nu Sture och väntar nervöst på sitt fina tjejbesökFlört ANthea och hennes familj kommer och hälsar på, för att de ska lära känna varandra.. det ska bli spännande! Sen så ska vi gå och titta på en lägenhet igen och sedan till kenneln och titta på 7 veckors faraohundvalpar! (hur söta som helst!) Så dagen är helt fullbokad!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

AbigailGabble
0

#5: Spännande! :-)

Jag jobbar lite idag, men sen ska maken och jag cykla ner till vattnet vid Röda Sten och njuta av en vårpicknick. Är det bara här i Göteborg som det är fint väder? Fast det är klart, lite soldis är det.

Lullan1
0

God förmiddag!

Sitter här och gosar med alla 3 katterna omkring mig, det kan inte bli bättre! Det kommer nog inte att hända så mycket här hemma idag, sonen leker med en kompis och allt är frid och fröjd.

AlexH och Wiveka vad mysigt det låter, hoppas att parterna fattar tycke för varandra och att allt går bra. Spännande!!! Berätta gärna för oss hur det gick!

chikan Jag förstår att du är förväntansfull!!! Hur är det med Fuffens? Har han fattat att nåt är på gång eller? *fniss* Hoppas verkligen att det går bra och det kommer att funka! Lycka till!

A-M.H
0

God morgon… eftermiddag ! Cherish avis på dig som bor på "landet". Skulle vi också om jobben fanns utaför storstaden.

I huvudstaden är det kallt, 8 grader varmt bara och mulet. Ena bilen (min) och motorcykeln (sambons) ska "badas" Sak sy ännu en till sovpuff.

Fuffens puss din lilla groda idag kommer din "allra bästa kompis" . Vad spännande…

Ha en jättebra första maj !

La_Joz
0

God eftermiddag! Idag har sambon och jag varit ute på cykeltur. Vi cyklade från ena sidan av Gbg till andra och upp till ett naturområde där vi cyklade lite till och sedan gick runt en sjö och hade picknick! Riktigt mysigt! 3mil blev det totalt. Inte så långt, men så gick vi ju en bra bit också. Skönt!

Nu ska vi slappa lite i soffan med katterna, och sedan blir det väl till att städa lite. Tråkigt när det är så fint väder!

chikan: Nu är det inte så lång tid kvar! Ha en rolig kväll!

[Wiveka]
0

Besöket hos Sture gick rätt bra. Anthea tyckte att det var lite läskigt med barn och hundlukt och att Sture kunde hålla sig på en meters avståndSkrattande. Men det ska nog fungera när han kommer till oss om några veckor. Sture är en cool killeKyss

Daniella
0

God kväll.

Jag mår lite bättre men inte så bra ännu. Ska upp & kolla till kompisens katter. Det kommer att bli tufft.

Ha det bra alla

AlexH
0

#11 Tackar jag tyckte det gick triktigt bra :) Jag blev förvånad att Sture inte fräste nått. han gick fram nyfiket och slickade på Anthea Skrattande och så förbryllad ut att hon fräste tillbaka :) Jag tror åxå det kommer gå bra, Hon är verkligen fin , tjejen. Härlig färg och päls!Kyss Nu har vi vart på lägenhetskollen.. får se om Sture får flytta till sommaren med oss till större boende eller inte…

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se