Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: omplacering
Läst 1809 ggr
Dirtysue
0

Söker en omplacerings kompis till min Wille :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan.

Jag och min sambo skaffade oss en liten cornish vid namn Wille för ett tag sedan. Han är kastrerad och full i bus. Nu skulle vi vilja ha en liten kompis till honom.

Någon som vet något? Hör av er isf :)

Vi bor i Göteborg.

/Frida

AlexH
0

har du kollat på Nordiska rexringen under omplaceringar?

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

mjau74
0

#1 Det ligger ikke ute noen katter til omplasering der nå.

Dirtysue
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Precis ingen katt ute för omplacering på Rexringen tyvärr. Och på blocket håller jag utkik varje dag. Men tack för tipset :)

Eine
0

Vilken ålder på katten tycker du det ska vara? Vill du ha en i slyngelåldern eller en vuxen/gammal?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MonicaLagerquist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en grabb som är klar att flytta om ca två månader.Han är en rödmaskad och vit grabb.Född sommaren 2010.

Fler bilder och mer info om Tom finns på min hemsida.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Dirtysue
0

Jag tror att en yngre katt är roligare för Wille så kan de leka ihop. Men det är inget måste. Så länge hanen funkar ihop med andra katter så är det inga problem med ålder. Lite tråkigt vore det förstås om han bara ligger å sover hela dagen, för Wille är det fart i :)

Åh Tom är en jättefin kille! Kommer ni kastrera honom eller är det redan gjort? Och vad kan du tänka dig att vilja ha för honom?

MonicaLagerquist
0

#6 Självklart kommer Tom att kasteras innan han flyttar.Jag vill ha runt 2500 för honom.Han har en dejt här just nu och sen har han två damer till som han ska betjäna innan han blir av med sina juveler.

Dirtysue
0

Okej. Jag såg att du bor rätt långt från Göteborg bara. Det kan bli ett problem :(

AlexH
0

#8 så långt bort är inte Öresundsbro/Uppsala :) du får se det som en dags tripp med tåget upp till uppsala och sedan tillbaka ner :) Har träffat hanen, fantastiskt temprament och en härlig kille :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

noir
0

Kan bara instämma. så långt är det inte. Många får åka betydligt längre för katter. Hittar man rätt individ så spelar ju inte avstånd någon roll.
Dock kan man ofta lösa det med vänner, bekanta, uppfödare o.s.v

Så kolla möjlighterna innan du stänger dörren :)

MonicaLagerquist
0

Nej inte är det så långt till oss.Tom och jag var nere i Göteborg på utställning för ett par månader sen.

Vi var för inte så länge sen till Arlanda och lämnade en katt tös som flög hem till Österike med sin nya husse.Husse hade tur så planet som han kom med kom in vid tio tiden och sen for han hem med vändande plan fyra timmar senare.

Dirtysue
0

Jo det har ni rätt i. Men jag tycker fortfarande att det är en bra bit. Och vad händer om inte Wille och den nya funkar ihop? Då blir de ju struligt?

noir
0

då får man åka tillbaka men man vet ju inte om det funkar ihop eller ej förens det gått ett par veckor ibland månand hos vissa katter och då hinner man ju iaf vila emellan. Som sagt se möjligheter istället.
Jag valde uppfödare och katt och strunta i vart det fanns någonstans i landet.  Hade tur att det blev sthlm. Men hade kunnat åkt betydligt längre.