Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1064 ggr
hoppetossan
3

Jippie jag ska få bli med cornish!

Äntligen har sambon insett att vår tredje katt ska bli en cornish rex!Skrattande Han har inte gillat dem innan, men när vi fick chansen att träffa dem live så föll han faktiskt när han såg hur trevliga och social de är, och mjuka i pälsen! han tyckte till och med att de var söta "de är ju sötare i verkligenheten än på bild iaf" blev hans bedömning… Flört

Så nu börjar letande efter en uppfödare med trevliga katter med potential för utställning, vilket jag gärna vill syssla med.

Tror vi har bra ålder på våra andra katter för att skaffa en kattunge inom en snar framtid också, de blir 2 och 3 år i december och januari.

Ville bara dela med mig av min glädje att jag ska få bli ägare till denna underbara ras!

ha en bra dag alla!

Leffe
0

Vad kul. Ni kommer inte att ångra er

noir
0

Grattis, som leffe säger så kommer ni inte ångra er!

Min sambo sa att det såg ut som gremlins eller aliens och att vi aldrig skulle skaffa någon, nu har vi tre stycken och det har bara gått ett åt sedan vi skaffa den första. Det är han som har kämpat för de två senaste även om jag inte hade något att säga emot då jag älskar katterna :D

Min sambo ändrde sig också när vi hämta våran första katt för att ha den på prov. Efter att ha sätt henne och klappat på henne så var han såld och i bilen hem sa han att hon inte kommer få flytta tillbaka utan ska bo med oss <3

Vad är det för katter du har innan? :D

LenaWi
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack själv till en trevlig dag!

Vi har kattungar nu som blir leveransklara den 4 november om Ni är intresserade. Flört 

De är mycket trevliga, 1 svart hanne samt 1 svarttabby hanne. Båda är lovande och har potential att bli utställningskatter.

www.rexellens.se

Gittan
0

#0 Vad härligt och hoppas ni hittar den rätta.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

nakenkatt
0

Jättekul!!!

mjau74
0

Gratulerer med valget av rase, dere kommere ikke til å bli skuffet! Glad

kvasikatten
0

Grattis till "övertalningen". Lycka till med din nya (kommande) Cornish.
Kram Karin
Kvasikattens CRX

hoppetossan
0

Tack alla :) Jag längtar tills vi hittar rätt :)

#2 Jag har två kastrerade burmakillar hemma nu, valde faktiskt mellan burma och cornish när jag skulle skaffa min första katt. Träffade då en brun burmaunge på utställning och föll pladask, så därför blev första katten en brun burma kille och när andra katten skulle införskaffas var både jag och sambon så kära i rasen att det blev en till. Jag har dock aldrig glömt cornishen och alltid sagt att jag en vacker dag ska ha en, så när vi bestämde att vi vill ha en tredje katt så var valet av ras självklart för mig Gladsom tur var blev sambon "övertalad"!

Inte illa med att skaffa tre cornishar på ett år! här blir det nog bara en då jag känner att tre katter är alldelsed lagom i en 3:a med balkong, ska vi ha fler får vi köpa husFlört

#3 Jättefina ungar! Man smälter ju när man ser dem. Väldigt fina marsvin dessutom, älskar marsvin!Skrattande Såg dock på hemsidan att ni bor i västerås och det är en bra bit från oss, vi bor i skåne så det känns som en alldeles för lång  väg att åka för att hämta hem en kattunge tyvärr-

noir
0

Det kanske känns långt att åka för en kattunge men det tycker inte jag själv. Men hittar man en bra uppfödare med katter man gillar som är närmare så är det ju inte helt fel. ibland får man åka en bit :)

Eine
0

En par av mina senaste kattungeköpareKyss var ner till Falköping (de bor i Uppsala) för att se på min foderkull där.Sedan åkte de en gång till för att hämta ungen de valde ut.Vill man ha en särsklid unge ,inte bara den närmaste,så kan man få åka.Lillkissen har det hur bra som helst kan jag tillägga.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

hoppetossan
0

Jag är inte helt främmande för att åka en bit om jag faller för en katt. Jag hämtade andra katten utanför Skåne. Det är som ni säger, blir man kär så blir man. Men eftersom vi just börjat leta efter uppfödare så kollar vi i närheten först, hittar vi ingen katt vi faller för häromkring, har jag som sagt inget emot att åka en bit för att få hem en ny familjemedlem.

Salmissra
2

Mitt största tips, välj uppfödare och inte katt :) Var riktigt noga och känn att det känns rätt till 110 %.

Lycka till och jag lovar att du inte blir besviken!

Rosenwyns
0

Å va roligt för dig!! Du kommer aldrig ångra dig, de e underbara på alla sätt å vis… jag skulle aldrig kunna leva utan mina 2 flickor!Kyss

Lycka till!Glad

hoppetossan
0

# 12 Tack för bra tips, självklart är det viktigt med uppföadre också! Nu surfar jag runt och både tittar på katter och läser om uppfödares tankar kring sin uppfödning.

#13 TackGlad

Dolleminas
0

#14 klart du ska kolla runt innan du/ni bestämmer er, sen kan jag bara tillägga nåt som vi också brukar säga att cornishar har ett lite Ha-begär… dvs har man väl en så är det lätt att det blir fler :)

hoppetossan
0

#15 Jo, det känns bra at kolla runt så man får ett hum om både katter och uppfödare :) men man känne rju att man skulle kunna köpa hela kullar med cornishkattungar så nog förstår jag det där Ha-begäret ni pratar om ;)