Hur DUM får man vara???! *gaaaaaaaah*
Jag var iväg och FIV/FeLV-testade/rabiesvaccinerade Phoebe idag och vi pratade om utställningsregler. Jag var lite osäker men trodde inte det var nåt problem så jag läste på dem nu när jag kom hem och jag nästan gråter av ilska över min egen dumhet just nu!!! *superledsen*
Hur i hela världen kunde jag gå och testa och vaccinera henne idag, när det BARA är 12 dagar kvar till Ö-viksutställningen???!!!! *skriiiiiker* Det räknas ju som ett veternärmedicinskt ingrepp eftersom hudbarriären brutits …!!!!! Då är det ju 15 dagars karens, precis som när man vaccinerar "normalt" och ska ställa ut …. Jag tänkte inte ens på det ….. Nu missar jag två ev cert och måste gå på de NYA reglerna vilket innebär att hon måste ställas ut fler gånger ….!!!! Inga utställningar finns det innan sista juni heller …..
Nu måste jag ju ordna ett vetintyg och meddela klubben att hon inte kommer …. Lugn, Kissan, jag kommer ändå, har ju Dreamy som ska dit. :)
Slå mig nån, och få mig att ALDRIG göra nåt så dumt igen …. *superledsen*
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Gissa om jag får skuldkänslor nu då (även om jag inte räknade på dagar)!
Du nämnde ju detta för mig i helgen och inte tänkte jag på att det är mindre än 15dagar kvar till Övik. Gissa om jag känner mig lika dum. Jag brukar nästa aldrig ställa så här tätt men det är ju faktiskt så kort tid kvar nu. Asch vad trist.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
usch vad trist för dig… ja det är irriterande när man råkar ut för sådant här… är tiden 15 karensdagar för att immunförsvaret behöver tid att återuppbyggas?
Kan inte du söka dispens om du får ett intyg av veterinären att katten mår bra även om det bara gått 12 dgar istället för 15? Eller får man inte ansöka om dispens om sånt här hos kattklubben som ställer ut?
Kontakta klubben och hör med dem tycker jag! Så tråkigt om Phoebe inte följer med hit o hälsar på… men det är sånt som händer, man kan bara inte komma ihåg allt!
Kram
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Kissan: Jag har ringt och lämnat meddelande hos Katarina Wolffram (ordf SVERAKs Tävlings- och Utställningsråd) och hoppas hon kan höra av sig. Natali sa precis att jag kanske kan få dispens, det har jag inte heller ens tänkt på …. Veterinären kan nog inte ge dispens, det är ju SVERAKs utställningsregler som gäller.
Känner mig bara så himla värdelös, så fruktansvärt klantig .. känner bara "inte det här oxå" för det har verkligen varit en supertuff vecka av personliga orsaker …
www.shaneequas.com
Racer Donnans: Äh, du kan ju inte heller tänka åt mig … jag är ändå glad att ajg avbokade från tiden i fredags för jag ville itne stressa henne inför utställningen. Tänk om jag gjort det här då, då hade jag inte fått ställa på vår utställning i helgen som var …. *suck*
www.shaneequas.com
Flåt förresten, det var dig AlexH jag svarade o inte Kissan .. får skylla på att hjärnan inte funkar ….
Ja Kissan, jag ville oxå ha med Phoebe till dig … men vi får se hur det går med dispens .. kanske kan gå då det är 12 dagar och inte färre dagar än så till utställningen …. det är mitt lilla hopp just nu ….
www.shaneequas.com
Ska hålla tummarna för att du får ta med lillstumpan ändå!!! Tycker dem måste ha lite förståelse och sen är det ju faktiskt bara tre dar det skiljer.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Milde tid, stackare…åååhh vad jobbigt. Hoppas det ordnar sig med dispens.
Känner med dig!!
Gjorde precis samma sak i augusti förra året, med rabiesvaccinationen. Fy bubblan
Åh det är ju så synd! Jag är dessutom emot hela grejen, tycker den är skitdum. En spruta/injektion är inget ingrepp. Vi får nog motionera till Sveraks årsmöte så vi kanske får bort den..?vad gör ni om katten trampar på nåldynan från fel håll??Ser ni det ens??Hål som hål..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#10 Håller med dig där! En sak är det väl med operationer men hål kan det ju gå på deras hud, bara i katternas lekar så brukar det ju kunna gå riktigt hett till.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

En fråga från en total nybörjare. Idiotförklara mig om ni vill, men hur är det då om ens katter har busat lite väl vilt dagen innan utställningen och de har små skrapsår på t.ex. näsan? Får de inte ställas ut då? 
Har nu pratat med Katarina och pga rabiesvaccinationen (som ÄR en vaccination då) kan jag inte få dispens, det är en FIFe-regel dessutom så det är bara att bita i det sura äpplet …. Kommer ALDRIG att göra en sån här grej igen, var så säkra på det!
Jag är otroligt ledsen och rätt förtvivlad … funderade en sväng på att åka till SW men jag tror nog jag får avstå för det oxå, inte säkert att Phoebe klarar den konkurrensen … *suck* Det lär ju vara creme de la creme-katterna som är där menar jag. ;) Dessutom ska man ha nånstans att bo oxå ….
www.shaneequas.com

#13 Oj creme de la creme. Cigge ska dit. Hmmm…Tror visst att Phoebe klarar konkurrensen, varför inte, det är väl lite kul med konkurrens eller hur, även om den kanske inte alltid känns "rättvis" *ler* Vi fick rum på Radisson ( får ta med husdjur dit ) kanske inte jättebilligt men 940 kr för två personer med katt samt inklusive frukost. Gå in på www.orebro.se (tror jag) och länka dig vidare till hotell, då ser du vad som finns ledigt , pris etc. Sambon o jag ser det som en liten minisemester, finns relaxavd. på hotellet och sen kan man ju ta en liten kvällstur i Örebo, hoppas på fint väder, det är ju juni, och mysa lite.
Förresten tänk på att blodprovstagning är också att bryta hudbarriären. Jag hade bara ren tur att jag kom på det när jag blodgrupperade och FIV/FeLV testade Cigge.
Neej, vilken otur, eller missflyt !!
Klart du ska åka på SW ( jag vill man SKA inte - har lovat gubben min och jag är definitivt skyldig honom en hel del… just nu…)
Eller kommer du ner till Top Cats höstutställning ? Deras utställningar är alltid så himla trevliga !
#14: Jodå, konkurrens är kul :) men jag VILL ju så gärna att hon tar sin titel innan GIC innan hon ska paras. Man vet ju aldrig hur länge hanar kan hållas fertila …. ;) Jadu, ska fundera på det där och se om mina föräldrar kan vara barnvakt så att vi kanske kan ta vår bröllopsnatt då. Jag var höggravid när vi gifte oss och hade mykoplasma så jag bodde på toaletten den natten och hostade så jag kräktes. ;) Inget speciellt roligt firande … *hehe* Jag återkommer i ärendet, måste prata med föräldrar o man först.
#15: Funderar på Fräsets utställning i september, boende är redan planerat hos vänner. Hmmm, när i höst är TCCs utställning ….?
www.shaneequas.com