Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 1088 ggr
RacerDonnans
2008-06-06 00:42
0

Psykbryt!!!!!!!!!!!!

Gissa om jag är förtvivlad. Jag fattar inte vad som hänt med Stacies och Evitas stamtavlor. De är som bortblåsta. Jag har letat oavbrutet sedan igårkväll. Orkar inte ens tänka på hur många timmar som gått åt till detta. Det enda positiva i eländet är att skrivbordet som svämmat över totalt sedan länge fick sin välbehövda rensning.

Det som är pricken över i:et i mitt elände är att de skulle ställas ut i helgen. Nu blir det till att lämna dem hemma. Ironikst nog så sa jag till Fredrik i måndags att jag borde leta fram alla papper om jag skulle behöva beställa en "reserv" stamtavla. Kvitton på vaccinationer har jag så det är bara att åka förbi vet och få dem ifyllda. Äsch sa han. De finns ju här hemma och du kommer hem på onsdagkväll så du har gått om tid att hitta allt. Brukar ha dem i utställningsväskan eller i kattpapperslådan i skrivbordet, men har ju inte ställt ut sedan i december nu. Fattar bara inte hur jag hittade Candys när jag kastrerade henne.
De borde ha varit på samma ställe. Nu ger jag upp och går ut i skogen, skriker och gråter. Inget vill gå min väg i år.Gråter

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Trollhassel
2008-06-06 00:48
0

Nej, stackare! Jobbigt! Skulle hjälpa dig att leta om jag var på plats. Jag håller tummarna för att du hittar den!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

RacerDonnans
2008-06-06 00:54
0

Tack! Stacie är ju på väg mot Europa Champion och det tar tillräckligt lång tid ändå. Lite ironiskt att hitta min nykastrerade honas stamtavla men inte Stacies. Får åka med enbart Heman och Candy. Lyckades ju få samma domare på alla katterna ändå så att hoppas på två NOM kan man ju glömma. Min drömhelg var att komma hem med en egen NOM samt en till Tjorven så att Evita kunde ta hem en BIS avelshona. Nu tävlar Tjorven och Heman mot varandra redan om NOM och har konkurrens av Burmorna. I dessa trakter brukar de alltid kamma hem några BIS så de är tuffa.

Trollhassel
2008-06-06 00:56
0

Hoppas att du hittar dem! Ibland när man har tappat bort något så kan man hitta det först när man slutat leta.

Med Vänliga hälsningar

Dragonrebell
2008-06-06 01:08
0

#1 Har du kollat i bilarna? Attans…vart kan de vara? Kollat i stugan? Alla fack i utställningsväskan? sovrummet? Ja, du har säkert kollat på alla ställen vid det här laget…men kanske du har glömt ngt ställe?

Håller tummarna för dig! Vi ses på lördag. Och du…har fixat gardinstroppar till skynket!

RacerDonnans
2008-06-06 01:11
0

#4 Härligt att höra att du hunnit fixa det du behövde. Tyvärr kunde du inte hjälpa mig med tips. Dessa ställen är alla genomgångna minst två ggr! Känns som om någon måste ha råkat kasta dem…………..

#3 Hoppas du har rätt!

Natali
2008-06-06 01:27
0

Ge inte upp! Du hittar dem, det vet jag!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Buffy-co
2008-06-06 02:40
0

Usch….jag förstår din frustration..jag känner igen mig allför väl..!!
Jag kan bli GALEN på allt som jag lägger bort-springer alltid runt och letar saker…Virrrpanna som jag är..

Jag håller tummarna att du hittar dom- sluta leta ett tag så kanske du minns helt plötligt..

Hanna-H
2008-06-06 02:46
0

Har du kollat bland gamla räkningar och kvitton, typ? Eller där du lägger burskynkena när du inte använder dom?

Elica
2008-06-06 10:39
0

Tyvärr är sådana paniksituationer alldeles för vanliga hos mig…. Och oftast ligger den so efterlängtade saken ändå just där var man har tittat först - men har bara "gömt sig". Men när man går igenom den platsen i lugn och ro, trollar det saknade föremålet sig fram….. Lycka till!

geiputaus
2008-06-06 10:42
0

Hur går det?? :S

RacerDonnans
2008-06-06 12:42
1

Gissa vad!!!!!!!!!

Ni hade så rätt!!!!!! Jag hade ju egentligen ingen paniksituation när jag började plocka fram allt i onsdagskväll och blev väl aldrig frustrerad förrän i går eftermiddag och fick panik igårkväll.

Jag är van att förlägga saker och få leta ett tag så därför började jag i tid.

Det knepiga är att stamtavlorna var där jag letade först, där de skall vara och där jag tyckte att jag vände upp och ner både första, andra, tredje och fjärde gången.

Jag sa till mig själv, nu får det bli som det blir. Jag tittar en sista gång i lådan med alla kattdokument, sen mailar jag och ABSar dem på en gång. Idag skall jag ha mysigt med tjejerna på Jamtli och tänkte inte förstöra dagen med att panikslaget rusa runt.

De var alltså där jag letade först men hade gömt sig bland alla Elvis papper och stamtavla.

Nu har jag i alla fall äntligen allt under kontrollGlad.
Nu skall vi ut i solen!Cool!!!

Trollhassel
2008-06-06 13:04
0

#11 Yeah! Svinfint! Ut i solen med er nu!

Med Vänliga hälsningar

Leffe
2008-06-06 13:11
0

#11 Så Elvis spökar….

Själv får jag alltid leta efter stamtavlorna från utställning till utställning och oftast ligger de kvar i väskan

AnneAlva
2008-06-06 13:13
0

Skönt att det löste sig, om du inte hade hittat dem hade jag tänkt föreslå att du hört av dig till din avelssekreterare i klubben och fått ett intyg på att du skickat in ansökan om ny stamtavla till SVERAK, det är giltigt som en stamtavla på utställning. Ha det så gott idag!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Gittan
2008-06-06 13:32
0

Vad skönt att du hittade dem.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

geiputaus
2008-06-06 14:31
0

Naajs :D

flis
2008-06-06 16:26
0

Jag känner igen mej. Mycket  av min tid går åt till att leta efter saker och ting. För att inte bli alltför uppjagad slutar jag leta efter en kort stund. När jag lugnat ner mej försöker jag igen och då brukar det ordna sig. I värsta fall ringer jag syrran och hon kommer hit och letar. Hon vet ofta bättre än mej var grejerna kan tänkas vara. Minnet är inte vad det brukar vara.

Skönt att det ordnade sig.

Elica
2008-06-06 18:29
0

Så typiskt! Jag påstår att det finns små gnomer, som jäklas med oss männsikor.;-)…. Helt en annan fråga: Behöver ni samtavlor i utställningen? Jag har förstått, att vi inte behöver visa det upp os oss. (Tänker att visa upp en baby på helgen, som jag inte äns har fått samtavlan ännu - har bara gett hans samtavlenummer när jag anmälde mig.)

MonicaLagerquist
2008-06-06 18:48
0

Stamtavla eller intyg på att katten är under registrerin.

Stolt ägare till tre La permer

Dragonrebell
2008-06-06 22:16
0

#11 Toppen! Skrattande

Lullan1
2008-06-06 22:28
0

Härligt!

Dragonrebell
2011-09-27 12:36
0

Hahaha. Hittade denna tråd nu. Jisses vad jag skrattar Skrattande. Kan riktigt se det framför mig hur Ingela rusar omkring hihi. Hoppas att du har koll på stamtavlorna denna gångFlört? Ses i Borlänge.

Leffe
2011-09-27 13:07
0
RacerDonnans
2011-09-27 16:00
0

#22 Haha på dig du Virre. Jo, de letades fram i helgen och är redan packade och klara denna gången.
#23 Så det kan du va Flört.
Ni är ni båda två. Glad