Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 1572 ggr
Lullan1
0

God morgon 2007-04-27

God morgon mina vänner!

Äntligen fredag, och det ser ut att bli en fin varm dag här på ön! Just idag skulle jag önska att jag kunde göra som chikan igår, ringa till jobbet och ta lite flexledigt, men tyvärr så skulle det inte uppskattas av min chef och mina arbetskamrater. Ska t.o.m jobba klämdagen på måndag…

Ha en bra dag i solen!

Leffe
0

God morgon. Ville ha semester idag då jag efter jobbat ska bila till Östersund, men nej. Däremot fick jag semester på måndag. Kom i säng tidigt igår. Tänk att sova vid 21-tiden, men vaknade varannan timme istället. Sköt om er nu

EvaG
0

God morgon. För min del sov gott. Ni får en varm skön dag där ute i dag. Ha det bra.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

cherish
0

Gomorron!

Leffe - kör försiktigt upp efter jobbet! Trist att du inte fick ledigt men jag förstår, jag brukar vilja sluta kl 12 när vi ska iväg på utställningar men ibland får jag inte pga jobbet.

Själv ska jag till Z-hallen där utställningen ska vara i helgen (i Östersund alltså) och hjälpa till med förberedelserna. :) Fylgias kommer oxå dit och jag har tvingat dit barnen med. ;) Vi åker dit efter kl 12 och sen är det fullt upp hela helgen. Hör av mig och berättar hur det går … ;)

Ha en trevlig helg!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

smirik
0

God morgon

I min lilla sömnlösa nätter följeton kan jag berätta att i natt sov iris heeela natten och likeså matte - så i dag är vi glada Glad

På eftermiddagen skal vi en liten sväng till malmö, tänk att vi inte hitta jameswellbeloved nogonstans i köpenhamn…danmark är ett u-land. Här kan man inte äns få sina katter försäkrad. Tack och lov så har If varit så snälla att låte oss ha kvar försäkringen även om vi inte bor i sverige, tycker jag är ganska bra.

Ha en underbar dag alla

AlexH
0

godmorgon *gäsp* har sovvit endast 3,5 tim inatt , dock självförvållat, jag på började burskynke smnad vid 23 tiden och kom i säng vid 3 tiden….Generad man ska INTE sy när man är trött! fick sprätta otaliga gånger och blev bara klar med "golvet" och sovpuffen…. själva skynket hann jag inte börja med… fast det är väl inredningsdetaljerna som är viktiga? Skrattande

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

kissan78
0

Godmorgon! Idag ska jag iväg till banken o se om jag kan få min dröm uppfylld! Vill överta ett företag så idag känns det som det är domedagen! Då jag har otur i det mesta så har jag tyvärr inte allt för goda förhoppningar om att jag ska få uppfylla min (faktiskt) barndomsdröm att bli egenföretagare!
Solen lyser iaf idag men det blåser lite, hoppas det lugnar ner sig med blåsten tills jag kommit hem för då ska pojkarna få gå ut i hundgården. Dem bara älskar att va ute!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

A-M.H
0

God morgon. Se så tidigt jag är vaken o uppe trots ledig dag….Ska till frissan kl.11.00 ähum. Sambon är borta hela helgen, bara jag o "tokstollarna" hemma. Åååååh, ska sitta på balkongen i solen bland blommorna (o tokstollarna) o läsa. Dricka kaffe nån enstaka chokladbit (ha ha ha enstaka) bara mysa, gå ner till Mälaren, ja bara ha det gott hel enkelt. Avstyrt lång bilresa till min mammas grav. Jag fanns för henne när hon levde så hon tycker nog det är ok att gravbesöket väntar en vecka eller två.

Har ett kattmatsprov hemma som kom med tidningen  Våra katter. De slet nästan påsen ur mina händer, Gödgrisen,Snorkfröken och slyngeln Cigge. Gör en tråd om det sen, för o höra vad lite om den maten. Ut i solen med er (ni som är lediga )

Ha en underbar dag.Cool

AnneAlva
0

God förmiddag!

Sitter framför min brors dator i Motala eftersom jag är hemma och hälsar på mor och far (och bror) över helgen. Det ska firas födelsedag (pappas) och åkas till Kolmården utanför Norrköping på "Vattenfalldagen" vad nu det innebär. Blir nog skoj, jag har alltid tyckt bra om Kolmården. Glad 

Senare idag har mamma bestämt att vi ska till stan och köpa bra skor åt undertecknad. Mina fötter beter sig visserligen inte som de ska, så det kan väl vara bra då antar jag att skaffa fotvänliga skor. Misstänker dock starkt att skoexpediten inte kommer att föreslå höga klackar som jag annars är väldigt förtjust i…

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

majsan
0

Godmorgon alla..Är ganska precis hemkommen då jag har sovit i Skövde inatt..Hade en jättetrevlig dag igår med kattungegos hos Maria och sedan hem till Mats som är pappa till min 10 åriga pojke Lucas..där bjöds kinamat så var jag åter i stan till skolan kl 08.00..Jag överlämnade mina katter i min tonårings vård och det gick bra men jag ringde nog hem 10 tal gånger för att tjata att kolla kattungarna , släpp ut mammakatt så hon får sträcka på benen. kolla att alla har mat och vatten,glöm ej låsa dörren osv..hmm  han fann mig lite tjatigGenerad

Lullan1
0

#4 Vad skönt att du fått sova hela natten och att Iris har varit lugn!

#6 Lycka till, jag ska hålla tummarna för att det går bra!

kissan78
0

#10 Ja det gick väl inte alltför bra, företaget har gått lite dåligt senaste året men jag vet att med engagemang så kan man rycka upp det rejält. Pga av dem dåliga siffrorna är banken tveksam till att låna ut, måste skaffa en sponsor först på halva köpebeloppet o det är ju inte det enklaste. Jag ger inte upp så lätt iaf! :) Vill o tror på det här!
Katterna får nog inte gå ut idag heller, det blåser bara mer o mer… :(

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

chikan
0

#10 Blir nyfiken på vad det är för företag, berätta gärna om du vill. :)

Godmorgon alla! (eller godlunch snarare). Njuter av att det är soligt och varmt idag också och har haft en mysig morgon med Fuffens. Ikväll blir det kanske bio, eller eventuellt hänga med några kompisar. Längtar tills nästa vecka då jag får hem två presenter, en vacker katt och ett efterlängtat hembudat klätterträd! Life is good. Var snälla mot er själva. Nu ska jag ut och titta på vårblommor som alltid får mig att börja le.

kissan78
0

#12 Det är en kiosk och i byggnaden finns även en grill som hyrs ut. Tanken är att jag ska köpa byggnaden o driva kiosk-delen… Just nu är sortimentet rätt dåligt, tänkte utöka med djurmat o tillbehör för det är nåt som inte finns på orten. Sen har jag lite mer planer på att få det att 'blomstra'! ;)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Lullan1
0

#13 Vad kul det låter! Hoppas att det blir av!

chikan
0

#13 håller med Lullan1! håller tummar och tassar för att det ska gå igenom. Det är härligt med folk som har drömmar och mod att försöka förverkliga dem. snart ska jag också bli en sådan människa.

Inlägget är låst för nya kommentarer