Kattgård!
Bra trådidé Fritz! Hoppas på många bra ideér och bilder på hur kattgårdar kan se ut!!!
Har tagit upp denna fråga tidigare i en tråd och jag hoppas på fler bilder och idéer denna gång. Fick ju bilder på några lyxvarianter *ler* men nåt sånt blir det inte för oss.
Vi ska oxå bygga kattgård i sommar tänkte vi och klurar just nu på hur vi på bästa sätt ska lösa det … :)
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

#1 Ja, det hoppas jag oxå på…

Här finns det oxå planer på att bygga en liten "kattgård" på min redan minimala uteplats, så att jag kan ha fönstret öppet nattetid & kissen kan sitta ute om hon vill. Annars har hon inga problem med att sitta i koppel på vår uteplats
Hittade av en händelse en sajt med lite olika länkar till ställen där de byggt kattgårdar, bl a. Jag ska kolla lite mer men det kanske kan vara nåt? Adressen är: http://www.wildartnet.com/tips/bygga.htm
Hittade en till: http://www.textochbild.se/lovelejonell/foton/kattgarden3.html
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Hoppas det blir bra.
Har du tänkt nåt på hur ni ska göra?
Hur går det?
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Sitter här o gnuggar energiknölarna, men jag ska ju få sambon att tycka att detta är en JÄTTEBRA idé. Han är lite svår flörtad för tillfället men vi får se hur det går….

Kan du inte fota lite och berätta om dina planer för oss så kan vi hjälpa dig att komma på oslagbara övertalningskomentarer!!!

#10 Det låter ju kanon! Sak fixa lite bilder idag….

Hej, hor stora "hål" får det vara i nätet för en kattgård? Går 50 gånger 50 mm? Planerar också till sommarstugan, och tänkte beställa några färdiga element som igentligen är tänkta för hundar. För hundarna, katterna eller jag kann inte bygga. :-)
#12 Jag har en hundgård där mina kissar får va i men jag tycker hålen känns som dem är i största laget, dem kommer inte ut genom dem men kan gått fastna med huvudet. Så mina får aldrig va ute där utan att jag är där hela tiden, lämnar dem inte ens för en sekund.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Vi använder hönsnät som jag tror är 500x500mm. Katterna har aldrig försökt stick ut huvudet eller klättra i det för det är rätt svajigt. Det är 1800mm högt och köpt på lantmännens internetbutik, himla smidigt och billigt.