Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettpyssel-och-upptåg
Läst 339 ggr
Lullan1
0

Doris avskyr pipiga ljud!

Doris är, precis som ni redan vet, en riktig drottning här hemma. Hon skrider fram och får allt som oftast sin (ibland konstiga) vilja igenom.

Hon har alltid avskytt pipiga ljud typ tvättmaskinen som piper när den är klar, microvågsugnen, telefonsignaler osv osv. Hon rusar fram till det pipande föremålet och försöker få det att sluta låta så illa.

Nu till det allra roligaste, väckarklockan…. Waiting

När den ringer så rusar hon upp från sängen, sätter ett par tassar på den så den tystnar och därmed är hennes problem löst. När hon har fått väckarklockan tyst så kryper hon försiktigt ner under täcket igen och gosar in sig mot mig.

Jag kan ju säga att jag har försovit mig ett antal gånger pga detta Skrattande Det krävs en vilja av stål att kliva upp när hon ligger där och gosar och kurrar… Hon vill nog inte att jag ska gå upp ur sängen!

chikan
0

naaww så gulligt! Kyss pussgurka.

A-M.H
0

Ha ha ha vilken liten morgontrött luring. Hur kan människor leva utan dessa underbara djur….som är katter.Kyss

Lullan1
0

Katterna är aldrig så gosiga som på morgonen när man ska kliva upp! Skrattande

La_Joz
0

Åh, så mysigt! Vad säger chefen när du skyller försovningen på katten?! FundersamGlad

Lullan1
0

#4 Jag har flextid som tur är, men jag har ju ändå tider att passa med dagis osv…

EvaG
0

PIIP!. Förstår att Doris inte gillar väckarklockans ljud, för vem gillar det ljudet på morgonen.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

smirik
0

Doris är en riktig pussgurka…vad smart hon är att smyga sig till en extra gosstund med matte

cherish
0

Åh så jag skrattade! Ja katter är verkligen otroligt smarta!! Phoebe går oxå på min klockradio men hon kör igång radion istället *fniss* så man kan vakna mitt i natten och undra vad som står på. ;) Stänga av den har hon inte kommit på iaf … ;)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Lullan1
0

#8 Tur att jag inte har radio på min väckarklocka! Glad

LinusCRX
0

Linus har också fattat att när klockan ringer så är husse och matte så trötta att han kan passa på och gosa lite. Allra helst slicka en i ansiktet!

Senaste veckan gäller också att så fort man har vaknat och klivit ur sängen, så ska han ut på balkongen. Han sätter sig vid balkongdörren och jamar rejält tills någon behagar masa sig dit och öppna….

Aje-T
0

Åhh, visst är de otroligt smarta våra fina rexar.