Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 509 ggr
majsan
0

RUT är dräktig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rut är redan i femte veckan och tänk så överaskad jag blev när min vet igår var här och sa att hon är dräktig..han gissar på tre st..Men efter det som hände så vågar man ju inte hoppas..Min vännina Maria och min vet tyckte väll att det var lite lustigt att jag inte kunde se det själv men jag trodde faktiskt inte det först..Hon är glad och busig och inte alls som sist då hon bara sov och sov..Jag har en god känsla denna gång och det är beräknat till den 26 maj alltså Pingstafton..Den veterinär jag har är så underbar..Han tände flera  ljus och bäddade fint när han tog bort min Råttan..När hon fick lugnande så somnade hon direkt och därefter lät han henne somna in..I munnen hade hon en stor tumör som två puttekulor..detta har kommit under hennes sista vecka..Vi kunde även känna en jättetumör i hennes buk..Han trodde att hon haft cancer länge men nu har det spridit sig till lungor hals och metastaser i munnen..Han sa att dessa tumörer växer med rekordfart och kan komma på bara några dagar..Det känns bättre nu men anklagar mig istället för att varför har jag inte låtit henne bli en ängel tidigare..Men som sagt så är det nog min egoism och räddslan att sakna henne…Han gjorde en hälsokontroll på min kattungar här hemma också och de är helt välskapta…

majsan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ruts pojkvänn  Allan

Linda357
0

stort grattis, va kul med tillökning.

beklagar verkligen att råttan vart så sjuk, tänk hur livet kan vända ibland. men du verkar ha en fin veterinär. lycka till med kommande förlossning och småkatter.

smirik
0

Grattis Grattis Helt underbart att hon är dräktig, vilken skön överraskning mitt i sorgen över Råttan.

Stort kram till dig

ChatNu
0

Ett STORT GRATTIS!!!Glad Det var en positiv nyhet…& det är ju inte så länge tills de kommer.

Beklagar RåttanLedsen Men jag hoppas att du kan glädjas över det som komma skallGlad //maria

Eine
0

Nu kanske det känns lite lugnt ändå, att du slipper bekymra dig om lilla Råttan, och att du i stället kan glädja dig helt och fullt åt Rutan!Sorgen känns tung när man fått avliva en kär vän, det ska ingen förneka.Men hur det än är så ligger det bakom en efter ett tag, om det kan vara någon tröst majsan..?Jag tänker på dig.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

cherish
0

Åh, så sorgligt och så roligt - på samma gång. Tänker på sången "Sorgen och glädjen de vandra tillsammans" när jag läste det här … och din sorg över Råttan kan kanske förbytas till glädje över Ruts dräktighet ….?

Kram på dig!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Fritz
0

Vad kul att hon är dräktig! Men sorligt med råttan….

majsan
0

Det ironiska i det hela är att Råttan är Ruts mamma..På något sätt så känns det konstigt att mamma Råttan går bort och dottern Rut sätter till nytt liv…

Eine
0

Det är ju det underbara sätt man kan hålla minnen och katters linjer levande, bokstavligen! Jag tycker det är så fint, och har alltid en katt kvar hemma i rakt nedstigande led från min första hona.Jag känner så väl igen en del av deras beteenden, det går liksom i arv.

Lullan1
0

Säger som alla andra tidigare har sagt, så mycket sorg och så mycket glädje på samma gång! Lycka till med Rutans bebbar!

La_Joz
0

Så kul att de snart blir smått!

Jag beklagar verkligen sorgen över Råttan. Det är aldrig lätt att behöva låta sina bebisar somna in, men glöm inte alla fina minnen du har tillsammans med henne. Det kan ingen ta ifrån dig!

Lycka nu till!

AnneAlva
0

Jag sällar mig till skaran och säger Grattis! Vad roligt att Rut är dräktig igen och den här gången ska det väl gå vägen, sån otur får man inte ha flera gånger. Jätteledsen över Råttan, vårda minnet av henne och gläds åt hennes barnbarn.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

Älskade Rut, plötsligt greps jag av en sådan ömhet för henne!Majsan, pussa henne från mig..

EvaG
0

Grattis!

Medarbetare på Vilda västern iFokus