Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 982 ggr
Zolah
0

Hur ska en cornish rex klo se ut?

Har klippt klorna på Edwin idag, och tyckedr hans klor är mycket anorlunda från terrors, först så fnasar dom lätt sönder. Sedan så är dom mycket bredare också

Nån som vet vad det kan bero på? och vad man bör göra? Han ska få flytta tillbaka till min systerson nu, så tycker det kan vara värt att tänka på innan man gör nåt.

Kan det ha med hans foder att göra? ( ger Iams )

Tror jag funderar för mycket :/

Leffe
0

Kan det inte vara så att det är "kalk"avlagringar. En typ av beläggning som katterna tar bort när de vässar sina klor.

lejoneva
0

Håller du klotången rätt, när du klipper? Har hört att man bör klippa rakt av - uppifrån och ned - och inte från sidan, eftersom klorna går sönder lättare då.

Zolah
0

#1 kanske? hur vet man att det är det då?

#2 jag har försökt vinkla den olika och hur jag än gör så fnasar det ( mer eller mindre ) - Kan det ha med åldern att göra med? jag vet inte hans exakta ålder då han är en 'räddnings katt' eller vad man kan kalla honom. han ska iafl vara runt 5 tror vi

lejoneva
0

Det skadar väl inte att tala med en veterinär om det.

AnnicaB
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Olika katter har olika kvalitet på klorna och även pälsen. Precis som med människors naglar och hår. Färgen på klorna kan också påverka. Det foder man ger kan påverka både i positiv och negativ riktning.

Jag ser ingen orsak att gå till veterinär specifikt för detta. Men om du ändå är där för t ex vaccination eller så kan du ju passa på att fråga. Men jag tror absolut att det är helt normalt.

*** Qui vivrqa verra ***