Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 877 ggr
MrsCecilia
0

Godmorgon 31 augusti

Sol men endast 12 grader i dag. Vaknade kl 5 av Aschberg som prompt skulle under mitt täcke och stöka. Sen började han och Stiina och slåss i sängen (om sängen)..

Träningsvärk sen gårdagens pass i stallet, stapplar runt här på jobbet..:)

Ha en bra dag allihopa!

MonicaLagerquist
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Solen skiner men det känns svalt ute.

Idag måste vi nog in till stan och fylla på föråden lite.

Stolt ägare till tre La permer

[Silkwaves]
0

Godmorgon - Genomförkyld huvudet dunkar och öroninflammationen ett faktum.

Börjar dagen med att försöka få in länken till iFokus på min websida - SKA gå!

Sen ska jag se om jag kan fota bebisar. Ligga på köksgolvet med kattungar poppande runt mig som popcorn känns som en precis lagom aktivitet i dag. !

Grunnar just nu på om jag möjligen - hur otroligt det än kan låta - har fått två blåögda i kullen… '

Deras ögon ser så skumma ut när det är lite dunkelt - lyser mörkrött - och de är helt hopplösa att fota. Blir likadant. Någon med erfarenhet?

Rexjen
0

#2 Kul! Skrattande Visst låter det som de är blåögda Glad De ser annorlunda ut om du tittar på dem i lite halvmörker precis som du beskriver. Om du håller dem bredvid en annan kattunge ser du skillnaden.Tungan ute Det speglas som rött istället. Det ser rött ut eftersom blå-ögda ickemaskade katter precis som maskade katter saknar hinnan tapetum lucidum.

Krya på dig!Kyss

noir
0

Idag trodde jag det skulle bli en toppen dag, näsan sluta droppa och mest bara vara täpt Men jag hade så fel! Vakanar upp med klump och hals ont som knivar i halsen och näsan är halvrinannde och täpt och jag känner mig inte alls kry. Vad hände? Jag som skulle bli frisk.

Aja får kurera mig till på lördag då jag bestämt att jag SKA till IKEA, ingen får stoppa mig ;)

Annars så yrar katterna runt här hemma. Får se om jag orkar med katt promenad, Måste ta vara på det fina vädret.

Någon som har erfarenhet av CRX i sele på höst. Vilka temperaturer bör man undvika och om det små blåser som det kan göra på hösten? Kan dom följa med om man tar på dom ett "hundtäcke" ?

AnnicaB
0

God morgon. Här i Borås strålar solen. Fast jag är mer dämpad. Har en stor klump i magen. Fick just reda på att det är en bekants 18-åriga dotter som förra veckan kastade sig framför tåget och tog sitt liv. Känner dottern också….. Fullkomligt ofattbart. Har själv 2 döttrar i samma ålder. Det är så lätt att de får extremt höga krav på sig själva, man blir nervös att inte stötta på rätt sätt.

*** Qui vivrqa verra ***

nakenkatt
0

#Ja du det där är en svår situation.Förra sommaren var jag med om samma sak.Min dotters killkompis tog bilen och körde mot ett träd.Min dotter bodde hos mig i en månad efter det.jag glömmer det aldrig.det är ofattbart som du säger och så många tankar.

[Silkwaves]
0

#3 Ja det är bara att erkänna att jag aldrig sett detta i verkligheten.

Men jag trodde efter att ha läst A-M Nilssons bok . Att skillnaden i blåögdhet mellan siamesmaskade och vita katter var att det endast var vita blåögda katter som saknade tapetum lucidum? Det är därför vita blåögda inte ger det ljusröda återsken som siammaskade ger. Vita blåögda sägs sakna återsken då ljuset istället träffar tapetum nigrum - en mörkare yta i nedre delen av ögonbotten.

Och jag tror du har rätt för mina två chokladvanar ser rent läskiga ut i skum belysning med sina mörkröda lysande ögon… Fast söta ändå förstås Kyss

EvaG
0

#0 Vilket uppvaknande.

#7 Tydligen är det inte bara pälsfärgen som är en vetenskap utan även ögonfärgen.

Det är otrevligt när personer man känner går bort i alldeles för ung ålder. Ännu värre när de tar sitt liv. Tankarna kan komma "kunde jag göra något". Har själv varit med om när en av mina bästa väninnor tog livet av sig. Jag tänkte mycket om jag kunnat förhindra det. Hon visade ju inget.

Krya på er alla ni som är sjuka. Det börjar bli förkylningstid nu.

Här är det blandad kompott på himlen. Moln och sol blandat. Önskar er alla en trevlig eftermiddag.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
0

Solen skiner. Katterna är smarta och njuter av solstrålarna. Deras husse däremot sitter vid datorn i en hörna.

Sköt om er

AnnicaB
0

#7 Jag har tidigare haft balineser. Vi såg ofta att just choklad och lila hade en helt annan "rödhet" i ögonen vid vissa ljus och på foton. Mycket, rödare än "icke choklader". Det kan vara så att det just är chokladfärgen som gör dina bebisars ögon rödreflekterande.

Vi hade svårt att sätta fingret på det, de var ju alla blåögda (maskade) men inte den blåögdhet som vita blåögda eller höggradigt vitfläckiga och blåögda får.

Visst vore det snyggt med blåögda vitfläckschoklader! Lite som min väninnas blåögda brunfläckiga dalmatiner :)

*** Qui vivrqa verra ***

[Silkwaves]
0

#10 Ja det är också en spännande teori, fast jag har ju haft ett antal choklader tidigare och de har inte sett ut så här alls + att choklad harlekin killen i kullen har helt "normala" ogon.

Men vi får se - jag erkänner mig glatt som novis på detta med blåögda vitfläck!!

En lär så länge man lever, eller lever så länge man lär Flört

Strawberrygirl
0

Jag har ju två stycken höggradigt vitfläckiga svartpaddor som är lika gamla som Ankis killar. De är också konstiga på ögonfärgen, de ser lite ut som Ankis vad gäller den röda tonen.