Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 2076 ggr
[Lec72]
0

Vad ger ni för foder?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Av ren nyfikenhet så undrar jag vad alla andra ger för foder till sina katter och vilka erfarenheter har ni av olika foder?

Själv ger jag Royal Canin vanliga FIT32, testade DIAFARM under en period och tycker att det fodret var superbt tyvärr finns det inte i Sverige längre.

Så dela med er Skrattande

AnnicaB
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag ger mina katter en blandning av blötmat och torrfoder.

Blötmat: Bozita (extra kyckling, älg, kanin och kalkon alla i gelé)

Torrfoder: Porta 21 Sensible

Jag håller mig ifrån foder med spannmål och fisk. En av katterna har lite lätt att få röda prickar runt öronen som hon kliar på. Tror det är överkänslighet mot fisk. Spannmålet gör dem bara tjocka :)

*** Qui vivrqa verra ***

MonicaLagerquist
0

BARF och blötmat serveras här hemma.

Stolt ägare till tre La permer

noir
0

Kör samma som AnnicaB eller jag ska göra iaf.

Men just nu ger jag Orijen som torrfoder istället för Porta 21 sensetive då mina kattfröknar är i så olika ålder och inte vill ha olika mat, då kan dom strunta i att äta istället.

sen mjau/bozita tetror som huvud kost och sen Rått kött, oftast tester eller att jag skär bort lite bitar från de kött som jag själv äter + att jag köper kycklingvingar men dom har inte riktigt fattat hur man äter dom än. ska dela på dom och prova igen. Undviker så mycket spannmål och socker som möjligt eftersom det gör dom tjocka. Dessutom har jag aldig sett en katt beta på en åker någon gång ^^
Försöker ge råttkött mer och mer också.

mjau74
0

TS Fantastisk fint bilde av en vakker jente! :)

Jeg gir Royal Canin kitten til min katt på snart 7 mnd.

[Wiveka]
0

här är det Porta 21 Sensible som torrfoder och Porta 21 burkmat, olika sorter

MrsCecilia
0

Blötmat: Bozita (mjau uppskattas inte konstigt nog). Huvudfoder

Torrfoder: Eukanuba med tanke att över gå ev till James wellbellowed eller porta 21 så småningom

noir
0

Justja nu när ni skriver, porta 21 våtfoder ger jag ibland och jameswellbeloved ger jag lite ibland till äldsta katten eftersom vihar en sån stor säck så blandar jag lite.

concretecats
0

Vi använder ProPlan  samt som nå extra gott ,RC blötmat alla sorter.

Försöker ge dem porta 21 men de vägrar äta det..Obestämd  Blandar med vanliga kulor men de petar bort dem..

Eine
0

Rått kött,rå kyckling med ben,Mjau burk(ibland annan burk )varierande torrfoder av god kvalitet

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

nakenkatt
0

och jag rc hair and skin.Och Bozita blötmat.

AnnicaB
0

#8 skumt. Min ena katt föredrog blötmat, men när jag bytt över till Porta 21 har hon blivit helt galen i torrisarna - äter dem först :) Där ser man hur individuella de är, det som faller en på läppen passar definitivt inte nästa katt.

Den enda som glufsar i sig allt som serveras är vår lilla hittekatt som vi tog had om i lördags. Hon slukar ALLT!

*** Qui vivrqa verra ***

Leffe
0

Just nu får mina Eukanuba torrfoder (finns alltid framme). Blötmat av märke Mjau kött eller fågel (ej fisk) på helherna

AnnicaB
0

#3 Porta 21 Sensible står som "all ages" och det tolkar jag som att det är lämpligt även som kattungemat. Ger i alla fall vår lilla hittekattunge lite torrisar också - som äts med god aptit :)

*** Qui vivrqa verra ***

[Lec72]
0

Tycker det är så kul att höra vad man ger för foder :-)

Mina får som sagt Royal som alltid finns framme. Ibland får dom burkmat ex.vis helger. Råa kycklingvingar är storfavoriten :-). Annars får dom rester (när det är rester för kattmagar) Att det är lite spannmål i tror jag bara är nyttigt, vilda katter som äter fåglar och möss får ju naturligt i sig det då dessa djur äter huvudsakligen spannmål :-)

Funderar på att testa något nytt då jag tycker att Royal inte är som förr,kanske skulle testa Porta 21…om det går att hitta här i Ystad?

AlexH
0

går att beställa från www.zooplus.com det gör jag både torr och blötfoder.. levereras till dörren av posten.. är man inte hemma så får man hämta ut det på närmaste postcenter.. fri frakt över 59 EUR (ca 550 sek)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

[Lec72]
0

Ok tack ska gå in och kolla där behöver en ny klösmöbel oxå så…

Rexjen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våra får lite olika, Skrutt som är kastrat, äter blötmat (ransonerat) som huvudfoder och sen några månader tillbaka, Porta 21. Jag varvar också med Mjau och Bozita (blötfoder). Någon dag/dagar i veckan blir det kycklingvinge och jag brukar utöver blötmaten ge henne några kulor som just nu är en blandning av IAMS och Hill´s. Tjejerna (de fertila) får som huvudfoder torrisar (fri tillgång) och äter just nu en salig blandning av RC hair and skin, RC för katter 7+ (BIS-pris), Porta 21 adult cats och Porta 21 sensitive. De får också några gånger i veckan blötmat och då blir det Porta 21 eller Bozita. Jag blandar Porta 21 adult cats och sensitive för jag köpte först adult cats och sen sensitive ;) Katterna älskar båda fodren. Jag köper alltid hjärtan (kyckling, lamm eller fläsk) till dem när jag hittar det färsk i butiken, mycket uppskattat ;)

noir
0

#13 jasså?? Men så dumt att jag gav bort min påse  och köpte orijen då!
Får väll köra orijen ett tag innan jag testar porta 21, vill inte byta för mycket för deras stackars magar. :)

FiffiD
0

Gav fram till för ett par veckor sedan barf eller blötmat. En av kissarna har dock lite tråkiga matvanor :s. Om jag ger barfröra eller blötmat äter han för fort och kräks. Ger jag barf i större bitar vägrar han äta annat än muskelköttet, vilket innebär att det blir obalans mellan näringsämnena :(. Har iom detta blivit tvungen att gå över till torrfoder, vilket de har fri tillgång till. Det funkar bättre. Just nu äter de alla Eukanuba, men har beställt Porta 21 sensible som jag hoppas kommer snart :)