Utställning i Varberg
Var på utställning i Varberg & fick möjlighet att träffa **La_Joz
**Hade jättetrevligt & det var så roligt att träffa dig Josefina, & din underbara fina krulltjej.
Blev helt kär i hennes utseende & det var ytterst glädjande att vara burgranne med er båda
Dagen flög fram & det fanns en massa fina katter att njuta av…och släktingar till mina katter var där oxå..
Sen handlade jag lite leksaker till mina katter & minglade på som bara den..
Hade glädjen att träffa en kattunge som jag sålt för ett år sedan, den ljuvligaste ullbollen..en Manxkille som kallas Biffen.
//Maria

Hur gick det för Isa?
Hur gick det för er? Vi är ju jättenyfikna ju!

ChatNu: Tack för idag! Verkligen kul att träffas! Var såå nära att packa ner dina sötnosar i min väska.. 
Jag håller med Maria om att dagen bara flög iväg! Min kompis som jag hade med mig som sällskap blev helt plötsligt domarassistent, och då kan jag tillägga att det var första gången på en kattutställing för oss båda! Men oj så mycket beröm hon fick av alla! Och vilken tur att hon fick den franske domaren, för hon var den enda som kunde franska. Nu har hon redan börjat planera för nästa utställning!
Det gick sådär för Isa. Enligt domaren är hon för kraftigt byggd, har höga eleganta ben. Huvudet är lite brett och rundat i formerna, men bra haka och korrekt bett. Ögonformen är mer som siames/oriental (kan tillägga att hon sov hela dagen och ville inte riktigt vakna när hon skulle fram trots att vi var fem pers som försökte få henne att piggna till). Öronen har bra form, ganska bra storlek men för brett placerade. Pälsen fick excellent texture, trevlig teckning och excellent rexad. Excellent svans och excellent kondition och temperament. Total bedömning var excellent. Känns väl helt ok!
Men Isa fick mycket bra omdömen av uppfödare och andra mycket kunniga personer. Det värderar jag mycket mer än en ensam persons omdöme! Och när jag kom tillbaka till buren efter en liten promenad så hade Isa fått två hederspriser! Ett utav hennes mormor Monkey, och ett utav uppfödarna bakom namnet Golden´s! Tjoho!!
Nu ångrar jag att jag inte är där imorn också. Hade varit kul att få höra en annan domares bedömning. Har allvarliga funderingar på att försöka efteranmäla mig till SNRF´s utställning i Uppsala i maj. Hm.. Ska se om jag kan hitta nån tågbiljett till rimligt pris!

En bild på Isa i sin bur och med hennes hederspriser! Vasen från Golden´s och tavlan från mormor Monkey (Torplidens).
Tror nog att du kan efteranmäla till SNRF. De brukar inte vara omöjliga och i så fall ses vi där

#5 Ja, jag har hört att det kan gå. Ska bara kolla upp tåg och boende innan, så jag inte står där och inte kan åka. Skulle vara skitkul att åka upp och träffa ännu fler utav iFokusarna här!

Ja, det var en händelserik dag…och visst var det gulligt att få hederspriser..
Min Uppfödare på min honkatt Miss M har ju Monkey & hon är supportande & gullig..
Jag kan bara hålla med La_Joz att lilla Iza var bedårande, det var vi många som tyckte..
Jag är nöjd med mina resultat då dom bara är tolv veckor gamla ännu..
Blondie blev Domarens bästa & Ex 1 & Aro blev domarens bästa & Ex 1.
Fick väldigt bra kritik på alla tre . Märta fick Ex 1 & slogs ut av syrran Blondie.
Dom klarade utställningen väldigt bra alla tre & det känns ju skönt. Kommer inte att ställa i morgon då jag tycker en dag räcker för så små bebbar..
Tyvärr hade min sphynxkille bitit sönder laddarkabeln till min kamera så jag hade inte med mig den..så inga bilder ..
Hoppas vi kan ses igen framöver på utställningar..hade varit kul. Och din kompis var fantastisk som assistent..tar hatten av för henne
//Maria
Vad skönt att katterna höll. Det är det viktigastye i början om man tänkt sig att hålla på med utställningsbien
#7 Vi har plats för övernattande i Uppsala om det skulle behövas!
Grattis till framgångarna och vad roligt att du blev "biten" Joz!! Det blir fler utställningar framöver förstår jag! ;)
Grattis till era framgångar oxå ChatNu! :)
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Vad kul att det gick så bra för er! Grattis!!!

Grattis ChatNu ! Grattis La_Joz. Säger som Cherish kul du blev "biten" Det är faktiskt vansinnigt roligt. Sen ska du veta att alla olika domare tycker lite olika. Ingen är helt objektiv, trots att det finns en rasstandard. Lilla Isa är dessutom så ung än, så hon kommer att utvecklas. Lycka till i framtiden, hoppas att du nån gång ställer i närheten av "min" hemstad så jag
kan komma o hälsa på den lilla damen.

Det vill till att ha tur med boendet i Uppsala den här våren. Det är nämligen Linnéjubileum och vad jag hört så kan det vara knepigt att få tag i något så här sent. Att efteranmälan till vår utställning är däremot inget problem. Som LeffeD säger, så är vi aldrig omöjliga.

#14 Jag har hört av andra i min kattklubb att det inte finns boende nånstans. De har lyckats få tag på en husvagn som de ska bo i under helgen. Men jag har faktiskt redan blivit erbjuden boende av två underbara själar här på forumet! Verkligen snällt!! Nu är det bara resan jag ska kolla upp. Tågen blir bara dyrare och dyrare för varje dag som går, så jag får snabba på!

Det är alltid knepigt i Uppsala i maj, men i år är det extra besvärligt. Vi misstänkte att det skulle bli så, och gick ut med en förhandsvarning ganska tidigt. Det är väl bara så, att den inte har nått alla eller vad det nu kan vara.
Man kan försöka på orterna runt om, Enköping till exempel. Det allra bästa är att ha med sig husvagn eller husbil.
Någon kan bo hemma hos mig i Solna och åka med ett gäng till Uppsala
Jag hade gärna erbjudit sovplats hemma hos oss bara vi inte hade bott så förbenat trångt!!
Får hoppas att i framtiden så kanske man bor större och kan erbjuda sovplats då 
#17 Vad generöst av dig Leffe!
Mitt erbjudande av sovplats gäller givetvis även för andra som har svårt att hitta boende i Uppsala och inte bara till La_Joz!

Instämmer med ovanstående, självklart är andra forumister med boendebehov också hjärtligt välkomna. Först till kvarn. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Vad generöst av er, Anne.S och chikan!