Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettutställningsresultat
Läst 272 ggr
cherish
0

Lite OT kanske ... ;)

Ville iaf bara berätta att Dreamy, vår europétjej, tog nog Grand Slam på utställningen igår i Sura! Iaf kändes det så … Vi kom hem kl 3 i natt och jag har sovit några timmar, ska lägga mig igen nu när make och barn åkte till badhuset. :)

Dreamy fick sitt Ex 1 igår, sen blev hon BIV då det FAKTISKT fanns två svartsilvertabbysar på plats. :) Hon blev sen Nurit Pahls Bästa Europé i konkurrens då ungdjuret var minst lika bra, jaaa tårarna bröt fram lite då! ;) Sen var det dax för nominering och hon blev NOM (domarens bästa junior) och slog en devon - det ni! ;) Efter det var det Européringens olika sidoklasser att tävla i och där vann hon klassen Bästa Haka. :) Hon fick dessutom domaren Solveig Mellbergs favoritpris!!! TACK!! Hon blev utnämnd till att vara med i européparaden som inledde panelen - wow!! Så hon fick Européringens HP som belöning.

I panelen vann en aby (tror jag) men vi var lika lyckliga ändå. Sen avslutades det hela med Européspecialen då alla fem bästa européer möttes … Spänningen var olidlig!! Hon blev inte femma, inte fyra, inte trea … utan tvåa av de fem tävlande och totalt tvåa av 46 européer!!!! *jublar* Hon slog två vuxna finska katter men den hon förlorade mot var en fullvuxen ursnygg européhane och hade hon klått honom hade nåt varit fel!! *skrattar*

Så förlåt att jag tar utrymme och skriver om en icke-crx men jag hoppas ni har överseende!! Jag är fortfarande rätt omskakad (och trött). Maken förstod nog inte hur BRA katt han har förrän han idag fick se priserna och höra mig förklara allting … han var rätt lycklig … *ler*

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Eine
0

Grattis! Jag älskar Européer.En god vän var i Sura med sina i går. Hon fick, CACE på en, HP,Bästa Kastrat och Bästa Veteran på den andre.Det är underbara hederliga katter, våra Européer!Grattis igen!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Lullan1
0

Vad roligt! Grattis!

A-M.H
0

Grattis !! Såg hennes "framfart". Kul att råkas den lilla stund på slutet. Två gråtande kattutställare. GråterFlört

La_Joz
0

Åh, så roligt! Grattis!!

[Wiveka]
0

Grattis!!!!

chikan
0

Grattis! Dreamy är verkligen fin.Kyss

kissan78
0

Vad roligt att det gick så bra för lilla fröken!! Stort grattis!!!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

cherish
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för gratulationerna! :) Här kommer en bild på henne och vinsterna! ;)

TACK även till Monika, Silverblommans, för de fina ljusstakarna! :)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Lullan1
0

Oj, vad många vinster! Jättefin bild! Glad

Eine
0

Oj vilken skörd! Hon är snart självförsörjande!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Strawberrygirl
0

Framgångar är ju alltid roligt att höra om oavsett ras! =)

Stort grattis! Hon är en vacker tjej er Dreamy! Skrattande

AnneAlva
0

Grattis! Gud så roligt! Massa kramar från oss i Uppsala!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex