Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 843 ggr
MrsCecilia
0

Rapport från nykomlingarna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När de kom igår sprang de andra omkring och nosade nyfiket utom Aschberg, han joggade runt, runt och lät som en brandsiren..

Katterna började lugna ner sig på eftermiddagen och började gosa (inte Greta) sen börjades det leka. Jag har aldrig sett katter leka så mkt någon gång. Det var kurragömma, springa i kapp, kull och leka med leksaker. Aschberg sprang mellan leken och oss, som om han tankade kärlek emellanåt. Han är otroligt nyfiken och social och väldigt gosig..

Sen fortsatte det under natten, de slaktade 4 av mina blommor, hade ner gardinerna, böckerna, tuggade på blommorna, hoppade i sängen. Sen försökte alla tre sova på min sida.

Stiina låg mellan mina ben, Aschberg under mitt täcke tätt intill ryggen eller på mitt huvud (jag har små klösmärken på hela överkroppen). Och Greta låg en stund hos oss men sprang mest om kring och kvittrade och lekte. Jag har aldrig hört en katt kvittra så mkt hela tiden.

Maken sov sig igenom hela natten…

Jag sov totalt 4,5 timme och har nu börjat med en blomrokad. Några ska kastas och andra ska flyttas. Trist för jag gillar mina blommor. Men jag gillar inte när de tuggar på blommorna och mina orkideer för jag har ingen aning om de är giftiga.

Idag ska vi introducera altanen, och för tillfället är det lugnt då alla ligger och soldyrkar..

[Wiveka]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Skönt att det går braSkrattande

Även om blommorna rykerFlört Här hemma finns numera endast golvstående(stooora) hibiskusar…..

FiffiD
0

Hahaha! Härligt att allt går bra :). Känner igen de där nattliga aktiviteterna ;). Har devon och cornish rex, det är livat värre ibland. Har än så länga blommorna kvar, men funderar på att ge upp dem efter ett antal krukor i golvet. Rätt så snart när vi skaffade vår första devon så köpte jag ampellilja, som ska ara smaklig för katter, som placerades brevid de andra blommorna. Det har gjort att katterna faktiskt väljer att gnaga på Ampelliljan istället för våra andra blommor. Den räddar ju dock inte blomkrukorna när det jagas flygfän i fönstren ;)

noir
0

men vad mysigt! Vilken katt är villken?
Jag fick inte heller sova min 4år och 17v. cornishar sprang runt i lägenheten och den minsta kom på att hon skulle testa om hon fick börja hoppa i gardinerna när jag var som tröttast och höll på i nästan en timme med det. Det är ju en sak som gäller för conish iaf mina och säkert många andra katter också.
Bestäm vad som är nej och håll fast, tillåter ni nått en gång så får ni börja om! tro mig!
Lärde den äldsta att inte klösa på soffan, börja testa på nätterna och ingen av oss orka springa upp och säga ajabaja så nu klöser hon hejvillt så fort hon hör oss snarka där inne! -.-

Daniella
0

Vad kul att det går bra. Jag har inga blommor alls dom skulle ha ner dom direkt

MrsCecilia
0

Det är så himla skönt att de gillar oss och verkar stortrivas. Eller ja, nu på morgonen rök resten av blommorna så nu har jag fått lov att hiva ut 10 blommor av 20.

Acshberg är en cornishen (3år), den sköldpaddsfärgade heter Greta (6 år) och den bruntigrefärgade är Stiina (10 år) och den som uppviglar de andra och ställer till mest bus.

Altanen uppskattades alla tre, men däremot blev trappan lite för hal och brant så den msåte vi bygga om lite.

Foderautomaten var det bara Greta som fattade, de andra fnös åt den och gick i väg. Ingen av dem har förstått syftet med aktiveringsbollen heller, men I går hetsåt de hela dan men nu verkar de ha lugnat sig och det är tom mat kvar på tallriken.

I natt blir det att sova med öronproppar..

noir
0

vad fint av er, ni borde ha en stjärna i himmlen! Inte många som kan tänka sig ta äldre katter som är 10år

Hoppas ni får glädje av varandra och ser framemot att följa deras upptåg! :D

AnnicaB
0

Så härligt för dem att få ett eget hem! De ser väldigt nöjda ut där de sitter i sängen . Jättefina.

Jag tror personligen att de lugnar ner sig på "blomfronten" - bara det finns lite plats för dem att hoppa upp och titta ut genom fönstren. Jag har i stort sett inga problem med mina blommor, men jag är kanske i minoritet vad det gäller det Kyss

Lycka till med din fina trio.

*** Qui vivrqa verra ***

mjau74
0

Gleder meg å lese at kattene har fått ett godt hjemGlad

AnnicaB
0

Angående blommor och prydnadssaker. Du kan sätta "häftlera" under krukorna så tippar de inte ner så lätt. Funkar på de flesta fönsterbrädematerial.

*** Qui vivrqa verra ***

Eine
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har fött upp AschieKyss,ifall du vill veta.Han är född i november och blir 3 år då.Kontakta mig gärna på email om du har frågor som du tror att jag kan svara på.Jag har inte sett katten på mer än 1 år tror jag,och är övertygad om att hanKyss och hans polare får det bra hos dig.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MrsCecilia
0

Vad roligt att höra! Kul att få veta mer om vår lilla kisse och det var kul att se att han hade hår oxå;) Då finns det kanske hopp!

Just nu har hela kattgänget däckat efter en intensiv dag på altanen och massakering av ytterligare blommor och bokhyllan.

[Lec72]
0

Tyckte den här bilden passar in i denna tråd Skrattande

MrsCecilia
0

Hahha! Vilken härlig bild! Glad