Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 206 ggr
chikan
0

Fuffens - kastraten

Så var det klart! Inga fina pälsbollar kvar på Fuffens. En väldigt groggy kisse vinglar runt här hemma. Han vill inte ligga still. Det gick, enligt veterinären, väldigt bra. Och han var jättesnäll när han fick sprutan och somnade sedan på mindre än en minut! Ganska läskigt att se hur han liksom säckade ihop och sedan låg där med öppna ögon men utan att reagera. *rysa* Tycker att det är jätteläskigt med allting som har med sjukhus att göra! Återstår bara att se att han piggnar till framåt kvällen. Jag misstänker att Fuffens kommer att delge er sin egen version i dagboken framöver när han är lite klarare i skallen…

Lullan1
0

Vad skönt att det gick bra med lilla Fuffens! Ser fram emot att få höra hans egna syn på saken! Krama honom från oss! Rosekiss

A-M.H
0

Puh!!!! Lilla buspojken är av med juvelerna.Kanske blir han lite mindre busig. Du får hålla koll på hans matskål nu, annars blir han stor som Alfpojken. Puss lilla Fuffens.Flört

chikan
0

Hihi, veterinären skickade med nån sorts mat som hon tyckte att kastrater skulle äta, men jag tänker allt skämma bort honom ett tag till! Han är så liiiten så liiiten. Det var roligt att få veta vad han väger också. Jag har ingen våg här hemma så jag har inte kunnat kontrollera vikten tidigare. 2,2 kg bäbis. har ingen aning om det är normalt eller inte, men skulle tro att det inte helt orimligt i alla fall. Oj! Nu vinglade han precis ut ur rummet efter att ha legat och sovit en bra stund. Bäst att jag går och tittar till honom *hönsmamma*.

Daniella
0

vad bra att det gick braGlad

Eine
0

Ooops den vikten är allt helt ok för en *bäbis*..Jag hade en fullvuxen hona som vägde 2,8

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Fritz
0

#3 Det är okej att vara hönsmamma…Flört

La_Joz
0

Puttisnutt! Lillpojken är lite groggy! Flört Kramisar från oss!

Lullan1
0

Hur är det med honom?

chikan
0

#8 Det är faktiskt bra! Han börjar piggna till rejält nu. Han har fått tonfisk och ätit lite torrfoder. Han åt lite för några timmar sedan också, men det kom upp igen alltihopa. Men lite vingligt är det allt. Han verkar inte ha ont, men föredrar att ligga i mitt knä lite halvt under en filt.

Jag blev jätteöverraskad när jag tittade där bak, påsen är ju kvar! Fast utan juvelerna får man gissa. Det är ju lite svullet nu, så det ser nästan ut som innan, fast mera blooood. Hu. Är helt övertygad om att de tog bort påsen också på min huskatt för evigheter sedan. Men det kanske går annorlunda till nu?

Lullan1
0

#9 Skönt att han är pigg igen! Findus ser nästan okastrerad ut, han har liksom hela faderutten kvar Räcka ut tungan, så jag tror att de bara snittar upp och tar ut bollarna och låter resten vara kvar!

Snipp snipp! Flört

A-M.H
0

Hi hi hi näe påsen tar man inte bort, men den är ju "väldigt" tom efter kastrering så du vet minsta motståndets lag så faller den ju ihop och blir liten. Jodu Fuffen lilla kastratkillen passa dig nu så du inte blir som din lockiga rödmaskade kastrerade kompis i Stockholm som ääääälskar mat. Puss lilla "kräk-killen"

Elica
0

Ju då Fuffens, bållarna blir nog torkade russin. men som sagt maten blir sååå intressant.

Krya på snart.

Hälsar matfixerad russinpojken Ascanio, Alfs största beundrare fån Åbo.

MRHM
0

Von Axel råkade ut för samma behandling för lite mer än en vecka sen. En mycket, mycket, mycket intressant händelse… Dr Jekyll and Mr Hyde.

Den tidiga bilfärden till veterinären var trevlig. Sen in i kattburen, inga problem. Sen vände det… Inne hos the vet hör jag att någon morrar. Jag tänker först att det måste vara en hund i klockan-sju-kön. Sen ser jag hur von Axel viftar med framtassar och visar klorna genom gallret på buren. Han blev GALEN…
Sen in till veterinären där allt lugnat ner sig. Hämtade senare en väldigt slö von Axel. Låg i knät i bilen, hoppade ur bilen när vi kom hem. Plötsligt blev han vingligt VILD… Sen riktigt vild. Härjade i en vecka, både inne och ute, fräste åt fåglar, katter och hundar, hoppade i alla sängar och soffor - helt VANSINNIG.

Sen två dagar är han plötsligt som innan kastreringen, lugn och social… tack och lov. Men vad hände?

Leffe
0

#13 Innan operationen kan det ha berott på att han kände på sig att något otrevligt var på gång. Eller att sprutan gjorde ont. Efteråt kan det bero på att det gjorde ont eller att det var något med sövnngsmedlet (drogad med snedtändning t.ex)

Jorå påsen blir kvar men blir ganska liten med tiden.

Eine
0

kan man stoppa i lite bomull kanske? I påsen menar jag…nej , ursäkta,man ska inte skoja om allvarliga saker.Gosegubbarna blir iaf ännu gosigare efter kastreringen.

chikan
0

#15 Det finns faktiskt atrapper att köpa till hundar!! åtminstone i USA. Inte så förvånande kanske…

Lullan1
0

#16 Herregud! Shocked

Eine
0

Inte alls förvånade……

La_Joz
0

#16 Skojar du, eller!!? Tja, man upphör aldrig att bli förvånad. När jag bodde i USA såg jag folk som var ute och rastade hundar med bilen. Skumma typer…

MRHM
0

#14 - Hade inte tänkt i dom banorna - tack! Snedtändning är vad jag tippar på.