Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1002 ggr
Curtains
2011-08-03 20:14
0

Nu då...?

Hej!

Nu har min lilla misse kommit, världens sötaste. Jag gjorde som alla sa och ställde buren vid toam och lät ham utforska läget.

Men han är väldigt orolig tycker jag. Om jag är uppe och går i lägenheten så springer hanfort fort under soffan och stannar där. Han jamar konstant om han inte sover såklart. Han har varit här i ett dygn nu, jag har fått klappa honom lite grann. Han har ätit och gått på lådan också.

Är detta ett normalt beteende för en ny liten rex. Jag har ju en bild av att de är så sociala. Vad gör jag för fel, och någon som har några tips? Har knappt sovit på 36 timmar så jag är ganska trött.

Tack!

Anki-Egerbrandt
2011-08-03 20:22
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mitt tips är att ta det lugnt och ge honom den tid han behöver! Lägg dig och sov du… :)

A-M.H
2011-08-03 20:28
0

Kyss,,grattis till din lilla crx..alla katter är ju lite olika ..precis som vi människor..men ju blygare katt du har ju mer ska du ta upp henne /honom..låt den inte lära sig att vara otillgänglig eller otrygg..ta upp den kela..klia på bröstet det har en lugnande inverkan..bär på den i lägenheten..ta upp i knät….låt inte krångla utan släpp ner när den är avslappnad..inte förr…

..lek med vippor..kasta hårsnoddar…och som sagt kela mkt..oavsett om den vill eller ej i början..är de lite osäkra som små..så måste man hjälpa dem att bli säkra..det är inget som kommer av sig självt sedan när de blir äldre.. 

..lycka till med din misse..o lägg gärna ut foton..Flört

mjau74
2011-08-03 20:35
0

Gratulerer så mye med din crxGlad Det som du skriver er helt normalt. For ca 3 uker siden fikk jeg min crx. Første dagene gikkk hun rastløs rundt og mjauet mye. I løpet av 3-4 dager roet hun seg og var husvarm. Gi lillekatten noen dager så tenker jeg alt er bra.

Anki-Egerbrandt
2011-08-03 22:07
0

Håller givetvis med #2…. pyssla mycket med kattungen. Men stressa inte! Bli inte förtvivlad för att den är lite avvaktande första dygnet… han kommer snart att finna sig till rätta och vilja leka, kela och busa! Det är jag övertygad om, så ta det lugnt du och som #3 säger: Gi lillekatten noen dager så tenker jeg alt er bra. Lycka till! :)

Vi vill se bilder!!! :)

Leffe
2011-08-04 02:05
0

Allt är ju nytt för den lille. Rummen, lukterna, frånvaro av mamma och syskon. Han jamar efter dem. Det är bara att ta det lugnt.

[Silkwaves]
2011-08-04 10:50
0

Lille kisse vännen Kyss Det verkar vara en lite försiktig kattunge du fått tag i.

Jag känner inte igen beteendet. Pratar i massor , ja, springer omkring , ja, men gömmer sig , nä det känner jag inte igen. De brukar snarare sitta som plåsterlappar på sina nya ägare. Däremot så tror jag precis som övriga att den lille behöver tid och ömhet och kärlek.

Om "tvångsgosning" är rätt metod finns det delade uppfattningar om. Gör det du tror är rätt för dig och din kisse. Framförallt ta det lugnt för din oro smittar över till kattungen. Mina katter känner direkt när jag är orolig. Så läs en bok, sov, var som vanligt hemma hos dig. Då tror jag att det kommer att lösa sig.

Denna kommentar har tagits bort.
Curtains
2011-08-04 12:18
0

Hej!

Tack snälla för alla era svar! Vi har haft en jamig natt, med katt på säng och mig på golvet ha, ha…så från och med nu tänker jag sova i sängen. Förmiddagen har tillbringats i mitt knä sovandes (inte så förvånande när den envisas med att vaka hela nätterna) på eget initiativ. Katten har också undersökt badkaret grundligt.

Nu ska han få vara lite ensam hemma och jag ska ut och få lite luft och lite mat i mig :)

Men som sagt tack alla och jag tar åt mig av vad alla sagt (och håller med #6, det var just det beteendet, gömmandet, som jag också tyckte var udda, men nu är han både under och på soffan så då får man väl vara nöjd).

Och bilder kommer, så fort matte lugnat sig lite ;)

Kram!