God morgon 23 Juli
Mina tankar går till alla anhöriga och det norska folket idag.
Dödssiffran uppgår till minst 84 på otöya och 7 i centrala oslo.
En jämförelse är 12 döda i skolmassakern i columbine.
Det är helt ofattbart hur någon kan göra såhär.
Mina tankar går också till dom i Norge. Det är svårt att fatta att något sådant här kan hända.
Det är overkligt och ofattbart alltihop.man är ej säker någonstans,detta är norden,man kan ibland tveka att det ska vara oroligt ute i världen när man bokar en resa,men det här är vårat grannland som drabbats av en sån otäck händelse.Många i norge har fått besked att deras anhörig ej längre finns.ja tankarna går till dem.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mina tankar finns också hos de anhöriga som så tragiskt och onödigt mist sina anförvanter.
Pysslar lite på halvfart ute i syrummet.Min nya symaskinsdator vill inte riktigt fatta att det finns två olika storlekar på sybågar.Den hittar bara den lilla bågen och jag som bara använder den stora.
Det är säkert något strunt fel som jag inte kan fixa helt enkelt.Hoppas att någon som är bra på datorer ska dyka upp och hitta felet så att jag kan brodera och sy klart alla tillklippta bäddar.De tar sån plats och jag har annat som behöver klippas till och sys.
I-landsproblem ja jag vet.
Stolt ägare till tre La permer
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är alldeles förfärligt det som hänt i Oslo och som händer runt i världen.Och jag känner att jag kokar inombords,då folk(vare sig de är terroristgalningar eller vanliga galningar) tar sig rätten att göra på detta viset mot andra. Ofta för en sketen sak som pengar eller religion,eller frisläppande av fångar .Och jag kände spontant :Sätt filter vid gränserna,öka kontrollerandet och utvisa mer!Kriminalitet ökar med vidöppna gränser.Trodde aldrig att jag skulle känna så här,men det gör jag nu.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Det är fruktansvärt det som hänt i Norge. Det är fruktansvärt var det än händer. Vem minns inte 11 september 2001 - fruktansvärt. Vem minns inte OS i München. Alla terrordåd är fruktansvärda, men detta var nära och i vårt grannland. Galningar finns lite överallt. Tänk det som hände på NK i Stockholm och Anna Lind. .
Detta är tyvärr något vi får leva med. Tror att det alltid funnits någon som det "slagit slint" för. Den stora skillnaden är att nu finns det moderna vapen som leder till massaker.
Om jag återgår till vardagen så vill jag ha regn och en urladdning i luften så jag kan andas lungt igen. Sköt om er

Tragiskt, tragiskt och helt ofattbart det som hände i norge igår. Att ge sig på alla ungdomar på läger, då blir man som förälder orolig över vad som kan hända när barnen är borta. Sen kan man inte skydda dem hemma heller längre tyvärr…
Sen #5 så angående vardagen så regnar det för fullt och åskar här hos oss, men fortfarande har vi +25grader ute i regnet och andra åskovädret kl 20.00. Klockan 17 hade vi +29,5 i regnet. Inget vanligt "svenskt" väder vi har nu inte. Regn och åska brukar medföra svakla och frisk luft. Vi har stängt alla fönster och startat airkondition för att må bättre mot den tryckande luften ute.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.