Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkattmat-sand-och-tillbehör-böcker
Läst 2701 ggr
MyTwiggs
0

RC Maine coon

Tänkte höra om det är någon annan som har gett sina busar RC Maine coon? Jag ger det nu och är ypperligt nöjd! Det är stora bitar, så mina gäster brukar fråga om jag ger katterna hundmat. Det är kanonbra för tänderna och det är betydligt svårare för katterna att överäta, för det tar längre tid att tugga. Det går inte att inhalera Flört Detta foder har löst ett antal problem för oss: Kisi har gått ner i vikt. Som kastrat la hon på sig lite, men hon är finare nu eftersom hon inte orkar sitta och mala så länge. Tänderna är finare på alla katterna eftersom de får jobba mer med stora hårda bitar, pälsarna är fantastiska, glänsande och täta. Kattlådorna luktar inte och alla katterna är stabila i magarna (vilket de inte var med RC Persian som jag gav innan). Även kattungarna älskar Maine coon-fodret. De föredrar det framför babycat, vilket har sina för- och nackdelar, men huvudsaken är att de växer och äter med god aptit och de har energi för ett helt regemente. Jag är ju av den åsikten att baby-mat inte måste ges speciellt länge. Kattmammorna fångar inte fetare råttor till sina ungar än hon lyckas få fatt i när hon lever ensam och kattungar har inte heller fettradar när de väljer sina första byten. Jag låter dem hållas och alla mår kanonbra! Jag ville bara tipsa er alla om detta. Det är ett foder som RC har tagit fram för den ras som kanske har minst gemensamt med våra katter utseendemässigt, men en katt är allktid en katt och de har ju när allt kommer omkring exakt samma näringsbehov! Som sagt! Ni som är på lur på att byta foder, testa gärna detta!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Mona22
0

Låter onekligen intressant. har ju en skogis som ibland kan få för sig att äta för fort och krullisen skulle säkert klara av det. hon tuggar länge och väl på sina bitar nu medGlad

midvintersol
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Låter toppenbra! Var köper du det?

Eine
0

Åh nej jag är så skeptisk mot fabrikanter som gör 1000 och 1 olika sorter, för det handlar enbart om ekonomisk vinst,viket gör mig mycket kritisk..Men det är jag och bara en reflektion.Jag använder inte RC alls,så vad vet jagObestämd

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Anki-Egerbrandt
0

Tack för tipset!

Har faktiskt funderat på att byta foder till "större kulor" just för att jag har hört av andra att tänderna blir så mycket bättre/finare! Så Maine coon fodret kan ju vara en idé. :)

Leffe
0

Mina får Hills Oral Care som godis en gång per dag. Bra för tänderna

MyTwiggs
0

# 3 Jag håller med, men oavsett hur många andra sorter RC har lanserat är RC maine coon en sort som faktiskt på riktigt sticker ut ur mängden genom sitt annorlunda format. Innehållet är nog i stort sett detsamma mellan de olika sorterna, och ja, det är ett försäljningsknep, men det förändrar inte det faktum att just det här fodret faktiskt her egenskaper som har gett resultat för oss. Jag menade lite detsamma som det du säger när jag sägar att alla raser har samma näringsbehov.

# 5 Ja, det är också bra!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MonicaLagerquist
0

Tyvärr är de flesta torrfoder kulornas tandrengörande effekt lika bra som att äta hårt bröd istället för att borsta tänderna.Det finns en sort som tydligen kan ges för att rensa tänderna.Den bästa effekten för tänderna är att servera råa köttiga ben.

Stolt ägare till tre La permer

Xenomorphs
0

Min veterinär rekommenderade RC Main Coon till vår katt som har lite tandproblem. Han menade just att storleken och formen gör att katterna tuggar lite bättre på dem vilket hjälper till att ta bort beläggningar på tänderna och håller tandköttet i trim. Det är värt att testa :-).

-- Eternity is a very long time --

Salmissra
0

#7 Det bästa är nog att borsta tänderna på katten varje dag ;)

Jag tror absolut att jämfört med mindre bitar som inte behöver tuggas så noga så gör nog de större bitarna ett lite bättre jobb än de små!

Bra tips!

noir
0

#9 antar att du har erfarnehet av attt borsta tänder på katt?
Hur gick du tillväga, har inte tagit fram tandborste än då min 12v cornish inte tycker om att man pillar med hennes mun

Salmissra
0

#10 Min erfarenhet ligger i en knappt använd tandborste i kattskåpet..

För mig fungerar det inte. Mina fingrar används till fördel som gnagverktyg om jag försöker.

Men i teorin är det ju skitbra! Lika bra som råa köttiga ben som mina katter inte vill ha…