Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettsjukdomar-och-andra-bekymmer
Läst 707 ggr
BilloBull
0

Skriker hela tiden

Hej, min hona på två år som bott hos oss nu i en månad har tidigare bott i en familj med flera crxar, Hon blev illa behandlad av hanen i katteriet så flyttade därför till oss för att slippa det. Det jobbiga är att hon skriker hela tiden (hon är kastrerad). Vad beror detta på. Sörjer hon eller är det något annat fel. Nu har hon ju inga andra katter längre. Är verkligen uppgiven och vet inte vart vi ska ta vägen.

[Wiveka]
0

Hon kanske känner sig vilsen!? Prova att köp Feliway PlugIn som du sätter i en elkontakt. Finns att köpa hos veterinären eller i en välsorterad djuraffär.

cherish
0

Jag har inte så stor erfarenhet av rexar men den lilla jag har är att de är otroligt sociala och mår bra av att ha en kompis. Nu är ju inte alla cornishar såna förstås, en del mår bäst av att vara ensamkatter. Jag skulle kunna misstänka att hon kanske sörjer sina gamla kompisar om hon fortfarande efter en månad låter likadant .. gör hon det??

Usch, jag förstår om du mår dåligt och känner dig uppgiven, det är inte lätt att veta hur man ska göra för att göra rätt …. Min Phoebe kom från en stor familj (många katter) och hade ju turen att få nya kompisar då vi hade två husisar redan, nu har hon två européer till att härja med och hon är lyckligast när hon har kompisar omkring sig. De gånger vi tagit med henne ensam till stugan har hon oxå skrikit och gormat så vi kommer hädanefter att inte låta henne åka med dit ensam. (Vi har tonåringar som ibland inte vill följa och då kan vi lämna katterna hemma i huset när vi åker till stugan.)

Jag hoppas innerligt att det löser sig för er!!!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Lullan1
0

Vilken jobbig situation ni har hamnat i, förstår att ni känner er uppgivna.

Får hon all kärlek och bus som hon behöver av er, känner hon ensam kanske?

Är hon kastrerad?

BilloBull
0

Hon är kastrerad och leker för fullt, aktiv social kisse en typisk rex dock mycket skrik. I stort sett varje gång hon står på egna ben. Har prövat det där medlet som #1 rekomenderat och tyckte inte det hände så mycket hon gick därifrån.

flis
0

Baby Girl Twins Jag tror nog att hon behöver en kompis.Rexarna tycker ju gärna om att ligga bredvid varandra och sen busa ihop.