AKUT HEM SÖKES!!
En svulten och utmattad kattunge har hittats av en granne. Ingen tycks leta efter den, dom har varit ute med den mycket i hopp om att stöta på ägaren men utan framgång, nu måste den få ett hem. Grannen åker till Frankrike imorgon och jag kan inte ta hem den pga av mina egna katter. Vet ni någon som vill ha en söt liten svartpadda?? Ca 4-5 månader gammal..
Även provisoriska hem uppskattas!!
( Ja jag vet att det finns katthem men jag litar inte på det som finns i stan av olika skäl……..)
www.kickemcattery.se
Vilken ort finns den på och hur länge skulle det provisoriska hemmet behövas?
Undrar samma som ovan
// Pabblo

Undrar samma som ovan jag med!
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
eh ja…kanske ska skrivas ut haha…Uppsala bor vi. Men katten kan levereras i en ca 10 mils omkrets. Jag vet inte exakt hur länge…det är egentligen min mamma som har kontakten för det är hennes granne (vi bor i samma område) men det kan kollas upp snarast.
www.kickemcattery.se
Här är två sajter du kan kolla på också Hittekatter iFokus och Kattpolisen iFokus
Det finns egentligen inget svar på hur länge ett hem behövs…ingen verkar ju vilja ta ansvar för den :(
www.kickemcattery.se
Jättetråkigt när sådant händer,tur det finns snälla människor som du och som bryr sig.hoppas verkligen någon vill ta sig an kissen.
Tråkigt att du inte litar på Uppsala katthem, som gör så mycket för hittekatterna men de har förstå inte möjlighet att ta in fler katter än det finns jourhem till.
Nu är det lite sent men om ni hittar ett provisoriskt hem till kattungen, så går det ju ändå att annonsera på Uppsala katthems hemsida under Privata annonser/Upphittat och/el Söker nytt hem. Om ni inte redan gjort det.
Antar att ni polisanmält upphittandet
Håller tummarna för att det ska lösa sig snabbt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Var i Uppsala?
Ulleråker.
www.kickemcattery.se
Jag tycker ni ska prova med katthemmet.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Det är mina grannar o jag pratade med dem i eftermiddags - dom skulle försöka få tag på någon på "Samvetet". Problemet är ju att dom åker till Frankrike imorgon så i det absoluta NUläget hjälper inga annonser e dyl. - annars hade dom kunnat ha den ett tag.
Och för att förtydliga det hela så bor vi på samma gård
så det är mina grannar också men det är mamma som har kontakten.
www.kickemcattery.se
Vi skulle kunna ta hand om henne till dess Samvete kan ta emot. Vi har en allergisk mormor, därav att vi har Rex, så hon kan sannolikt inte stanna… Tar ni en kontakt med Samvetet så att det är på rull?
Eller är det så lyckligt att dina grannar kan ta hand om henne när de är tillbaka från sin semester, så kan vi fylla glappet där emellan så hon slipper gå hungrg och fara illa
Jag utgår från att dom fick tag på Samvetet igår och fick hjälp för dom hörde inte av sig nåt mer och nu har dom åkt på sin semester.
Det låter bra det.Alla gör sina misstag,även katthem.Men de har säkert lärt sig ngt nu,och alla måste få en andra chans.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Det låter som att det har löst sig! Toppen :)
Bonnkatt :-)
……se #12 och 16 
Vi utgår från att det löst sig eftersom grannarna åkt till Frankrike och katten har inte synts till - överenskommelsen var att dom skulle höra av sig under måndagkvällen om det INTE hade löst sig med Föreningen Samvetet eller på annat sätt